Gå til innhold

PlayStation Vita - Verdt et kjøp i 2012?


Muffinrex

Anbefalte innlegg

Hallois! Jeg har lenge tittet på PS Vita, Sonys "nye" håndholdte. Men jeg er usikker på om det er verdt de 1500 konsollen koster, pluss de 400 jeg må betale for et minnekort som holder i lengden. Jeg har tittet på en del spill, og har funnet noe jeg kan se frem til å spille. Men er fortsatt usikker, med snakk om nedsatt pris neste år osv.

 

Burde jeg satse på å kjøpe en Vita? Er det verdt pengene? Har dere noen spillanbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jepp er værd penga ja.... særlig etter 2.0 updaten, nå har man endelig en meget bra web browser(dog uten flash) og email klient... ellers er det skype,partychat(som på x360), google maps(med vær oversikt), flickr(for bilde uploads), live tweet, facebook, ps1 og psp spill osv...

 

spill jeg har prøvd så langt og som jeg synest er bra, er disse..(men det er vel en smaksak)

 

LittleBigPlanet

Uncharted: Golden Abyss

Gravity Rush

Sound Shapes

Touch My Katamari

Smart As...

 

gratis spill som er værd å prøve er treasure park og tom blitz.....

 

 

ellers er det en del vita bundles ute nå som kan være værd å sjekke ut, spesielt assassin's creed.... det er jo en sweet deal hvis du er fan av den spill serien...

Endret av 64Zombie
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det, alt for lite spill til å forsvare et kjøp synes jeg. Sony er like dårlige som med PSP til å få ut spill til maskinen.

 

Eller rettere sagt utviklere prioriterer ikke maskinen i det hele tatt...

 

Jeg skal faktisk levere min PSV til gamestop idag da den bare sammler støv.

 

stakkars mann.... du får kjøpe deg nintendo da vettu...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Det er vanskelig å anbefale et kjøp av Vita i dag, konsollen selger så få enheter at fremtiden til maskina fremtiden er høyst usikker, per i dag ser du ut som at det er størst sjanse for at maskina ikke vil overleve. Sony må gjøre noen grep for at maskina skal snu trenden, og selv om dette har vært klart i måneder, virker det fra utsiden som de sitter helt rolig. Med den dårlige starten er det neppe noen utviklere som kaster seg over maskinene og lager spill for den, slik at Sony neppe får noe hjelp der.

 

Spillbiblioteket for maskina fram til nå er i utgangspunktet ikke så aller værst, det er mange timer med god underholdning der. Hvorvidt de spillene gjør det verdt å skaffe seg en Vita er opp til hver enkelt å avgjøre, så lenge man er klar over at levetiden til Vita kan være over om ikke så altfor lenge.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hei,

dette har ikke noe med dette å gjøre, men jeg tror jammen meg man må være ingeniør for å lage et innleg

 

Kan du forklare meg hvordan jeg oppretter et nytt innlegg??

Gjerne idiotsikker måten..

 

Takk på forhåndHei,

dette har ikke noe med dette å gjøre, men jeg tror jammen meg man må være ingeniør for å lage et innleg

 

Kan du forklare meg hvordan jeg oppretter et nytt innlegg??

Gjerne idiotsikker måten..

 

Takk på forhånd

Lenke til kommentar

Det er vanskelig å anbefale et kjøp av Vita i dag, konsollen selger så få enheter at fremtiden til maskina fremtiden er høyst usikker, per i dag ser du ut som at det er størst sjanse for at maskina ikke vil overleve. Sony må gjøre noen grep for at maskina skal snu trenden, og selv om dette har vært klart i måneder, virker det fra utsiden som de sitter helt rolig. Med den dårlige starten er det neppe noen utviklere som kaster seg over maskinene og lager spill for den, slik at Sony neppe får noe hjelp der.

 

Spillbiblioteket for maskina fram til nå er i utgangspunktet ikke så aller værst, det er mange timer med god underholdning der. Hvorvidt de spillene gjør det verdt å skaffe seg en Vita er opp til hver enkelt å avgjøre, så lenge man er klar over at levetiden til Vita kan være over om ikke så altfor lenge.

 

for noe tull... nintendo 3ds hadde en ennda dårligere start det første året enn psvita og 3ds'en er her fremdeles... så det kommer til å gå bra med psvita'en også. det er mere en nok spill titler å velge fra dette året og psvita kan skaffest ny til 1500kr... med 2,0 updaten og ps+ så er det faen meg ikke mye å klage på lengre...

Lenke til kommentar

Må si at det er passe feigt å selge en PS Vita egentlig, så sant man virkelig trenger pengene da. Den har faktisk veldig mange flotte og underholdende spill allerede, og den er jo ikkje et år gammel enda. De beste spillene synes jeg er:

Uncharted Golden Abyss

Gravity Rush

AC3: Liberation

LittleBigPlanet Vita

Motorstorm RC

 

Og det kommer jo en god del snacks fremover, og jeg mener vi gamere må kjøpe denne for å gi et signal om at vi ønsker dypere håndholdte spill, ikke bare de simple touch spillene der ute!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

for noe tull... nintendo 3ds hadde en ennda dårligere start det første året enn psvita og 3ds'en er her fremdeles... så det kommer til å gå bra med psvita'en også. det er mere en nok spill titler å velge fra dette året og psvita kan skaffest ny til 1500kr... med 2,0 updaten og ps+ så er det faen meg ikke mye å klage på lengre...

 

Hvis du mener at 3DS hadde en dårligere start i forhold til spill, så er det subjektivt. Mener du derimot at den hadde en dårligere start i henhold til salg, så er det feil. Selv om du er en håpløs fanbpy, så går det an å forholde seg til fakta!

 

Vil ellers si meg enige med de som tror at toget er gått for Vita, men om du er interessert i de tingene som allerede eksisterer på plattformen, så ville jeg absolutt vurdert et kjøpt, for maskinen i seg selv er jo veldig flott!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om jeg vil anbefale Vita? Absolutt. Den har kanskje ikke så stort spillutvalg, men det finnes mange bra spill, og er du medlem av PS+ eier du allerede 3 av de beste Vita-spillene, nemlig Uncharted, Gravity Rush og Tales From Space! Hvis du ikke er medlem av PS+, bli det idag. Det er en sinnsykt bra deal som gir deg over 50 spill i året, fordelt på PS3 og PSVita.

 

Spillene jeg har fått så langt siden Juli 2012 inkluderer:

 

PS Vita

 

Uncharted: Golden Abyss

Tales From Space: Mutant Blobs Attack

Gravity Rush

Chronovolt

 

 

PS3

 

Red Dead Redemption

Just Cause 2

Deus Ex Human Revolution

Borderlands

Crysis 2

Ratchet & Clank: All 4 One

Bulletstorm

Resident Evil 5

Starhawk(Campaign)

Outland

Rock of Ages

Hell Yeah: Dead Rabbit

Dead Space 2

Renegade Ops

Virtua Fighter 5

Saints Row 2

Warhammer 40k: Space Marine

Darksiders

Machinarium

Motorstorm Apocalypse

Infamous 2

Little Big Planet 2

Scott Pilgrim

Retro/Grade

 

Spillene trenger ikke lastes ned umiddelbart, men legger de til i Download List også har man spillet der så lenge man er medlem. Velger man å avslutte medlemskapet kan man melde seg på igjen og fortsatt eie alle spillene man hadde før.

Lenke til kommentar

Jeg har den selv og mener den er verdt det pga. Persona 4 Golden (ute i Statene kommer tidlig 2013 i europa) alene, ellers må du se ann om du liker spillene som kommer og er ute, fremtiden til Vitaen er desverre usikker, pga. lave salgstall og minkende støtte fra 3. parts leverandører. Den blir sikkert en ny PSP i form av mengden spill som kommer.

Lenke til kommentar

3DS er virkelig oppskrytt. Er brilleløs 3D og vondt i øya virkleig innovasjon? Nei. Vita er innovasjon i seg selv, du kan spille spill som likegodt kunne vært konsollspill mens du siter i bilen. Spillene på 3DS hadde passet bedre på en smarttelefon.

kjøp ps vita. Det er det du snakker om med å spille konsollspill i bilen som er chill. Spessielt ninja gaiden zigma plus, som faktisk er en forbedring av et tidligere konsollspill :p det er så chill å spille det i bilen på vei til hytta, eller i stua i reklamepauser :p
Lenke til kommentar

for noe tull... nintendo 3ds hadde en ennda dårligere start det første året enn psvita og 3ds'en er her fremdeles... så det kommer til å gå bra med psvita'en også. det er mere en nok spill titler å velge fra dette året og psvita kan skaffest ny til 1500kr... med 2,0 updaten og ps+ så er det faen meg ikke mye å klage på lengre...

 

Du må ta av deg fanboy brillene å se på tallene igjen. 3DS solgte rundt 3.5 millioner første måneden den var tilgjengelig, Vita solgte rundt 2.2 millioner enheter fra den var tilgjengelig i desember 2011 til Juni 2012. Den selger forferdelig dårlig og det er derfor den går mot en litt usikker fremtid. Hjelper ikke med noe 2.0 update, skype, partychat og maps hvis det ikke kommer spill til den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...