Gå til innhold

TakeTwo(GTA) saksøkt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

husker oppstyret rundt filmen "childs play" (eller noe sånt) for en del år siden da to ungdommer visstnok drepte et barn. (med forbehold for huskefeil ) Det er såvidt jeg kan huske at en drapssak kunne linkes DIREKTE til en film/dataspill/lignende.

 

Men å saksøke en spillprodusent? la oss også saksøke alle band som synger om drap i samme slengen da. (spesielt rappere som nevner drive-bys i dette tilfellet.) la oss også saksøke de som stod bak fast and the furious for all uvettug kjøring. La oss saksøke forfatteren av bibelen for linjer som disse: "Hvis ditt øye frister deg skal du rive det ut" eller noe sånt..(se for dere at folk tok det bokstavlig!!) La oss saksøke ozzy osbourne på vegne av flagermusenes venner... listen kunne bli lang. Go america.

 

De saksøkende i dette tilfellet kommer nok ingen annen vei en at de gir Take2 plenty med gratis PR...

Lenke til kommentar

Det er flere legitime grunner for å ha våpen i huset. Å skulle oppbevare våpen i et lager er vel heller upraktisk for de som bruker dem mye. Det er strenge regler til våpenoppbevaring i Norge, vi trenger ikke videre innskrenkniger og vanskeligheter for våpenholdere. Det vi trenger er å få bukt med de _ulovelige_ våpnene, ikke gjøre det vanskelig for de som vil ha lovelige våpen. Jakt er en god grunn til å ha våpen. Konkurranseskyting i forskjellige former er en annen. Det hadde blitt litt upraktisk å være fotballspiller om du måtte oppbevare fotballskoa dine i et felles lager ørten kilometer fra der du bodde, ikke sant?

 

Det er ikke våper som er problemet, det er personene som bruker dem. Vil person A drepe person B så gjør han det. Får han ikke tak i et skytevåpen så bruker han vel en kniv eller ei slegge i stedet. Det nytter ikke å skylle på at det finnes skytevåpen.

 

Så tilbake til saken. Å saksøke noen er jo helt bak mål. Er det noen som burde blitt saksøkt så er det foreldrene som ikke sørget for at barna holdt seg unna spill de ikke hadde godt av. Typisk USA, saksøke er løsningen på alle problemer. ARGH!

Lenke til kommentar
Jeg tror at slike personer blir påvirket av helt andre ting enn data-spill. Miljø, oppdragelse, sunn fornuft... Tror de hadde gjort slike ting, selv om vi ikke hadde hatt data-spill. Personer som ikke kan skille mellom lek og virkelighet er farlige uansett.

 

Veldig enig i at det har noe å gjøre hvordan ungene blir oppdratt, men har ikkje tid til å utdype meg i det akkurat nå...

Lenke til kommentar
Etter min mening er det helt på tryne at folk skal ha våpen hjemme i det hele tatt! hvis man absolutt må jakte så hvorfor ikke oppbevare våpnene på et felles lager. Altfor mange idioter som aldri skulle hatt tilgang på våpen!!

Slike lager ville øyeblikkelig blitt et ekstremt fristende innbruddsmål for lysskye personer, og da ville vi fått enda flere idioter med ulovlige våpen på et øyeblikk. Dagens ordning med lovfestet oppevaring i godkjente sikre skap er både praktisk og kostnadsmessig bedre enn en slik sentralisert løsning.

 

Å hevde en livløs ting av metall og tre er en utløsende årsak til mord faller på sin egen urimelighet. Hvis folk er så ubalanserte at de virkelig vil ta livet av noen burde de bli tatt hånd om av det psykiske helsevesenet lenge før de får sjangsen til det. I nesten alle tilfellene av at folk har gått amok med skytevåpen - i det minste her i Europa - har det i ettertid kommet frem at både politi og psykisk helsevesen fikk nok advarsler til å hindre personen(e) fra å hinneha lovlige våpen. Men allikevel ble ingenting gjort, vanligvis på grunn av ressursmangel eller byråkratisk treghet.

 

Dunblane-massakren er vel det tydeligste eksempelet på dette, og førte også til det beste eksempelet på overilt, lite gjennomtenkt reakson fra myndighetenes side. I dag er alle håndvåpen forbudt i Storbritania. Dette har som ventet ikke hatt noen innvirkning på væpnet kriminalitet, men bare gått ut over lovlige våpeneiere.

 

Det vil ikke nytte å stramme inn på den norske våpenlovgivningen slik den er nå. Å isteden håndheve de eksisterende forskrifter vil ha en mye bedre effekt enn å gi etter for en slik ryggmargsrefleks-reakson som et totalforbud mot våpen i private hjem.

Lenke til kommentar

Greit nok at tilgang til våpen gjør mordere i stand til å gjøre mer skade enn om de ikke hadde det. Men så lenge vi lever i en verden der det produseres våpen bør det være mulig å på lovlig vis eie ett. Det er mange legale bruksmåter for våpen, defor bør våpen også være legale. For å gjenta ett av ordtakene til NRA "If guns are outlawed, only outlaws will have guns". I og med at våpen er ett maktmiddel bør befolkningen inneha det. Det at bare statlige lissensierte mordere (soldater/politi) skal ha slikt er etter min mening feil. Ofrer man frihet for sikkerhet fortjener man ingen av delene. Dessuten er det jo mulig at befolkningen griper til våpen en dag for å kaste en undertrykkende regjering eller en invasjonsstyrke. Nå er dette noe som virker meget usansynlig i dagens norge/verdensbilde men det har skjedd før og det kan skje igjen. Så lenge verden ikke er ett sikkert sted vil jeg påberope meg retten til å kunne forsvare meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...