Gå til innhold

Studenter laget billig-nettbrett


Anbefalte innlegg

Padden er nå snart på vei ut til sine kunder...

Da skal det vel ikke være lenge før man får en test på den fra Amobil....

Har alt satset penger på at følgende melding kommer, "vi beklager, men t-pad kommer ikke før til neste år, da den revolusjonerende teknologien vår har satt den kinesiske fabrikken på en liten prøve."

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En post av disse tullebukkene på facebook sa det var 23 igjen til forbrukermarkedet, så dagen etterpå var der ikke flere igjen, men som bedrift kan man vist nok bestille. Go figure.

Ikke rart de blir dyr, hvis de ikke bestiller en større batch...

 

Man kan bestille som bedrift. Man får da tilsendt en faktura som må forskuddsbetales.

 

I all min tid jeg har jobbet i bedriftsmarkedet, så har man 30 dager på seg å betale en faktura ETTER at man har fått varen. Betaler man etter 10 dager, så bruker man å få en liten rabatt men ikke noe offisielt det og kun mellom private firmaer...

Så kan man jo også spørre seg hvorfor prisene er like både for bedrift og privatpersoner. Normalt oppgir man jo priser rettet mot bedrifter uten MVA, ergo burde jo prisene vært lavere.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Hei og et meget godt tips til alle foretninger. Dette er allerede gjort, vi avventer godkjennelse. Det fremkommer av fakturaer sendt til kunder. Mvh Joachim Børresen

 

Hvorfor er dere enda ikke godkjent?

Lenke til kommentar

Fra Facebooksiden så finner man bla denne dialogen:

 

Innlegg: "CE er ingen sertifisering, det er en erklæring av dere på at dere følger regler og retningslinjer iht til CE sine direktiver. Husk at dere blir holdt ansvarlige hvis disse produktene ikke, av en eller annen grunn, ikke er i samsvar med CE, og hvis dere likevel har CE-merking."

 

Svar fra Intensivia AS: "CE går for å være en sertifisering, men kan også kalles et merke. Produktene er i samsvar med CE."

 

CE merkingen er i dette tilfellet importørens, dvs Intensivia AS sin egen garanti, i forhold til kunden, og samfunnet forøvrig på at produktet overholder alle lovgitte krav i EU.

 

http://www.lovdata.n...90520-0544.html

 

Link til facebook siden:

http://www.facebook.com/TromsoPad

Endret av arne22
Lenke til kommentar

Jeg ville ikke kalt CE-merking for sertifisering, men så er vel definisjonen av ordet såpass begrenset at det ikke er noe i veien for å kalle det det. Egensertifisering eller egenbekreftelse hadde vært mer passende.

 

Tviler også på at de har satt seg noe inn i EU-direktivene som omhandler CE-merking og at de har dokumentasjon på at alt er fulgt til punkt og prikke og terminalene oppfyller minstekravene (kineserne putter dette på hva som helst, jeg har selv kjøpt CE-merkede ladere på dealextreme som fort eksploderer). Litt oppmerksomhet fra myndighetene hvor de ber om nettopp dette vil nok føre til at de må fjerne CE-merkingen i første omgang, og deretter i verste (beste) fall trekke produktene sine fra markedet om dette mangler :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Er jo meget merkelig at de er fri for brett. Skal det ikke gå an å bestille mer? Hvilke signaler sender det til kundene? Iallefall er det ikke et signal om noe varig butikk som kan gi noen som helst støtte i fremtiden.

Lenke til kommentar

Det jeg synes er litt rart er at det er ingen tilbakemeldinger fra alle de fornøyde kundene på FB.

Enda rarere synes jeg at det er ingen tilbakemeldinger overhode. Det er tross alt to uker siden enhetene ble sendt ut til kundene. Hadde jeg bestilt ville jeg ha klaget over ikke å ha fått Tromsø-pad før til neste år. Kan hende de har veldig tålmodige kunder?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser at prisen for "Tromsø Pad 9.7" Life" er på 2990,- og da kan man jo begynne å sammenligne den mot Nexus 10 som koster ca 500,- mer for 16GB.

 

Hvilke av disse tror dere folk vil ha, privat eller bedrift? Den som er teknisk totalt overlegen og kan gi brukerstøtte iht. til norske regler, eller den som er "egenutviklet" av to studenter og som sannsynligvis ikke har kapasitet til og ha brukerstøtte på mer enn ca 100 enheter, bare for og ta et tall, av gangen? Hvis jeg skulle ha startet et lite foretak og skulle gi mine ansatte tablets, så hadde ikke jeg vært i tvil i allefall.

Privat også, for den saksskyld. Jeg vil heller rette en RMA og brukerstøtte mot selger og/eller produsent enn to studenter. Dette fungerer bare ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...