Gå til innhold

Fikk ikke lov til å melde seg ut av staten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet det, men poenget mitt er at dersom man melder seg ut. Og hva skjer da? Man kan ikke bo og få utbytte av transport, vei, dosystem, vannsystem osv.

 

Hva vil de egentlig? Bo et hus uten vann, strøm og do i et ødested? Hva med internett? Klarer de seg uten internett og mobil? In my ass.

 

 

Det er bare utrolig lite gjennomtenkt å si at Norge suger og vil melde seg ut fra staten og skatt.

 

Hvem skal hindre dem i å bygge/betale for å bygge ut vann og strømnett? Hvem skal hindre dem i å handle med internettleverandører? Hvem skal hindre dem i å samarbeide med naboer og staten på frivillig basis?

Lenke til kommentar

Skatteflyktning: jeg skjønner fortsatt ikke hva du mener, mener du staten ikke har noen eiendomsmessig  krav ovenfor deg i det hele tatt, eller mener du staten har ett illegitimt krav ovenfor deg? Om det siste, hva slags illegitimt krav er det du tenker på?

 

AtW

Jeg kjenner ingen legitimt påstand fra Staten om at Staten har noe overeie. Kan bare gjenta, og gjenta og gjenta at dere som fremmer denne påstanden om at Staten HAR noe legitimt overeie begrunner deres påstand. Så langt er det eneste dere har kommet med er "shift the burden of proof"-fallacy, igjen, igjen og igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjenner ingen legitimt påstand fra Staten om at Staten har noe overeie. Kan bare gjenta, og gjenta og gjenta at dere som fremmer denne påstanden om at Staten HAR noe legitimt overeie begrunner deres påstand. Så langt er det eneste dere har kommet med er "shift the burden of proof"-fallacy, igjen, igjen og igjen.

 

Du svarer ikke på spørmålet. Mener du det ikke er noen påstanden fra staten overhodet, eller mener du det foreligger en påstand, og den er illegitim?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du svarer ikke på spørmålet. Mener du det ikke er noen påstanden fra staten overhodet, eller mener du det foreligger en påstand, og den er illegitim?

 

AtW

Kanskje om jeg legger svaret i bold kommer det igjennom tåkeheimein:

 

Kan bare gjenta, og gjenta og gjenta at dere som fremmer denne påstanden om at Staten HAR noe legitimt overeie begrunner deres påstand.

 

Kun etter at dere kommer med deres begrunnelser kan jeg vurdere om de er legitime eller ikke.

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje om jeg legger svaret i bold kommer det igjennom tåkeheimein:

 

Kan bare gjenta, og gjenta og gjenta at dere som fremmer denne påstanden om at Staten HAR noe legitimt overeie begrunner deres påstand.

 

Kun etter at dere begrunner deres begrunnelser kan jeg vurdere om de er legitime eller ikke.

 

Da må jeg bare anta at du mener staten ikke har noen påstand om rettigheter i din eiendom i det hele tatt, så du ikke har noe å klage over. Jeg orker ikke å bli med på tøvet ditt om å underbygge hvorvidt ett slikt krav er legitimt, når du tilsynelatende ikke mener det eksisterer noe krav i det hele tatt. Om du ikke mener det, hva er det egentlig du sutrer over?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet det, men poenget mitt er at dersom man melder seg ut. Og hva skjer da? Man kan ikke bo og få utbytte av transport, vei, dosystem, vannsystem osv.

 

Hva vil de egentlig? Bo et hus uten vann, strøm og do i et ødested? Hva med internett? Klarer de seg uten internett og mobil? In my ass.

 

 

Det er bare utrolig lite gjennomtenkt å si at Norge suger og vil melde seg ut fra staten og skatt.

Så du mener ingen vår tillates å gjøre noe som kan være skadelig for dem selv? Videre mener du at DU er bedre istand til å vurdere hva som er best for en annen person enn personen selv. Til din glede kan jeg opplyse om at på Løvebakken sitter mange som har samme oppfattning om din evne til å tenke selv.

Lenke til kommentar

Kanskje om jeg legger svaret i bold kommer det igjennom tåkeheimein:

 

Kan bare gjenta, og gjenta og gjenta at dere som fremmer denne påstanden om at Staten HAR noe legitimt overeie begrunner deres påstand.

 

Kun etter at dere kommer med deres begrunnelser kan jeg vurdere om de er legitime eller ikke.

 

 

Kan ikke skjønne at du kan si noe om legitimitet. Det er statene som lager lover. Uten stat, ingen lov. Hva blir da legitimitet, uten lov, uten stat?

Lenke til kommentar

Da må jeg bare anta at du mener staten ikke har noen påstand om rettigheter i din eiendom i det hele tatt, så du ikke har noe å klage over. Jeg orker ikke å bli med på tøvet ditt om å underbygge  hvorvidt ett slikt krav er legitimt, når du tilsynelatende ikke mener det eksisterer noe krav i det hele tatt. Om du ikke mener det, hva er det egentlig du sutrer over?

 

AtW

Det er tydeligvis du som sutrer over at folk syns Norge er så ille at de vil melde seg ut.

Lenke til kommentar

Kan ikke skjønne at du kan si noe om legitimitet. Det er statene som lager lover. Uten stat, ingen lov. Hva blir da legitimitet, uten lov, uten stat?

 

Der kom forvirringen din frem i lyset igjen. Du ser ikke forskjellen mellom legitimitet (hva som er rett og galt), og legalitet (hva som er lovlig og ulovlig).

 

For deg var utestengning av jødene fra riket legitimt (rett) nettopp fordi det sto i grunnloven, etc, etc, etc

Lenke til kommentar

Da må jeg bare anta at du mener staten ikke har noen påstand om rettigheter i din eiendom i det hele tatt, så du ikke har noe å klage over.

 

Men du vet da at dette ikke stemmer. Det du nå bedriver er den vanlige krampeaktige formen for mot"argumentasjon" som ofte dukker opp når man ikke har noen argumenter.

Lenke til kommentar

Det er tydeligvis du som sutrer over at folk syns Norge er så ille at de vil melde seg ut.

 

Om du ønsker å ha en saklig diksujon, så foreslår jeg at du er konkret om du mener noe om hva folk sier, og svarer når folk spør deg hva du mener. Inntil du begynner å gjøre det, så antar jeg at du ikke er interessert i noen saklig diskusjon, og ønsker derfor ikke å kaste bort tid på det som tilsynelatende bare er dogmatiske onelinere.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men du vet da at dette ikke stemmer. Det du nå bedriver er den vanlige krampeaktige formen for mot"argumentasjon" som ofte dukker opp når man ikke har noen argumenter.

 

Vedkommende nekter å spesifisere hva han mener. Inntil vedkommende sier hva han faktisk mener, så er det vanskelig å argumentere i det hele tatt. Argumentere imot hva? Imot hvilken påstand? Jeg forbeholder meg retten til min tolkning av folks mening når de driver på såpast useriøst, så får folk eventuelt korrigere på en tydelig måte, om de mener det er feil.

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Der kom forvirringen din frem i lyset igjen. Du ser ikke forskjellen mellom legitimitet (hva som er rett og galt), og legalitet (hva som er lovlig og ulovlig).

 

For deg var utestengning av jødene fra riket legitimt (rett) nettopp fordi det sto i grunnloven, etc, etc, etc

 

Hvor har du det fra?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...