Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Føler at foreldrene ødelegger


Anbefalte innlegg

Hei! :)

 

Jeg er da en gutt på 15 år som har vært sammen med en fantastisk jente (14) i 8 mnder om bare 7 dager! Alt går "strålende" sånn og si, men føler virkelig at foreldrene hennes ødelegger for oss. Jeg er klar over at de sikkert ikke gjør det bevisst, men er ganske ødeleggende for oss når hun må dra tidlig, får ikke lov til å være hos meg 2 dager på rad, sove hos hverandre osv...

 

Det som er skrevet ovenfor virker kanskje ikke som et så stort problem, men det ligger mye mer i det. Om vi skulle dra hjem til meg etter skolen f.eks, så må hun som regel alltid dra hjem tidlig for å spise middag (etter det får hun ikke lov til å gå ut), eller så får hun ikke lov til å være hos meg dagen etter!

Skjønner heller ikke hvorfor vi ikke får sove med hverandre heller. Både mine og hennes foreldre er klar over at vi har sex (om det skulle være problemet her) og de synes det er helt greit. Vi har sovet sammen tidligere uten av at det har vært problemer for foreldrene hennes. Vi sov sammen hos en venninne av henne før vi ble sammen, vi har tilbrakt en ukes tid av sommerferien sammen og skal den 25. desember dra til Hemsedal og være der sammen i en ukes tid.

Må også nevne at mine foreldre (som virkelig ikke har noe i mot at vi sover sammen, har sex, er sammen ofte o.l) har litt til ingen kontakt med foreldrene hennes. De er enige med meg på mange områder og skjønner ikke hvorfor de er som de er.

 

Om hun skulle få lov til å spise middag hos meg, så blir hun ofte hentet bare fordi foreldrene blir sta på det. Hun kan bli hentet allerede klokken 21 fordi foreldrene vil at hun skal være hjemme da. Jeg ser absolutt ikke noe problem til at hun ikke kan være lenger. Ofte så får hun som svar "Fordi" om hun spør hvorfor!

 

Jeg har følelsen av foreldrene hennes misliker meg. Ofte når vi sitter nede på rommet hennes, så får jeg f.eks aldri tilbudet om å spise middag hos dem. De snakker til henne, ser ikke engang bort til meg og går opp igjen. Prøver som regel å starte samtaler med dem, være snill, bli kjent og gi dem et godt inntrykk av meg! Men de virker veldig avikende! Er ganske ukomfortabelt å spise middag hos dem de få gangene jeg gjør det.

 

Ble ett litt rotete innlegg og det er mange detaljer som uteblir for øyeblikket fordi det er en del! Er bare å spørre for å friske opp hukommelsen min om flere detaljer trengs! Men skulle virkelig ønske om noen kjenner seg igjen eller vet hva jeg muligens kan gjøre for at ting skal bli bedre! :)

Endret av uze
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting er at hun er under den seksuelle lavalder, noe som teknisk sett gjør sex ulovilig. Foreldrene dine har nok litt mer avslappet og naturlig forhold til dette en hennes. Folk er veldig forskjellige i hvordan de utvikler seg og hvorfor de vil ha sex tidlig.

 

Du skal ikke se bort fra at foreldrene er overbeskyttende og mener hun er for ung til dette og derfor passer på henne. Mange foreldre har vanskelig for å gi slipp på barna sine og i den alderen hun er i er man ikke spesielt god på å se konsekvenser av handlingene sine, selv om du høres veldig voksen og reflektert ut i forhold til alderen din. De trenger ikke nødvendigvis mislike deg, det er bare selve situasjonen med datteren.

Det å forhindre henne i å gå ut synes jeg høres ganske drøyt ut, men en eller begge foreldrene er nok bare veldig bekymra av natur.

Lenke til kommentar

At de vil ha noenlunde styr på hva deres 14 år gamle datter kan man ikke si noe på. Dette vil uansett løses opp av seg selv etterhvert som hun blir eldre. Men jeg reagerer på at de ikke inviterer deg på middag, spesielt hvis det er sånn at de spiser middag mens du er der, og at de ikke snakker til deg. Det er en ting å være beskyttende, noe annet å mangle folkeskikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aight.

 

Du er 15. Hun er 14. Selvfølgelig ser du ikke problemet. Du er 15 og vet ingenting (no offense). Tenk deg faren hennes, som vet at datteren hennes på 14 blir pult når hun ikke er hjemme (som forsåvidt er under den seksuelle lavalder). Selvfølgelig vil han ikke at du og henne skal tilbringe så mye tid sammen. Prøv å ikke se på foreldrene hennes som et problem, men heller en mulighet for deg å utvikle dine sosiale ferdigheter. Du får prøve å ta litt mer kontakt med dem når du er hos henne, prøv å bli kjent med dem. Den eneste måten å "vinne" i den situasjonen du er i nå er å slutte å syte og heller prøve å forbedre situasjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aight.

 

Du er 15. Hun er 14. Selvfølgelig ser du ikke problemet. Du er 15 og vet ingenting (no offense). Tenk deg faren hennes, som vet at datteren hennes på 14 blir pult når hun ikke er hjemme (som forsåvidt er under den seksuelle lavalder). Selvfølgelig vil han ikke at du og henne skal tilbringe så mye tid sammen. Prøv å ikke se på foreldrene hennes som et problem, men heller en mulighet for deg å utvikle dine sosiale ferdigheter. Du får prøve å ta litt mer kontakt med dem når du er hos henne, prøv å bli kjent med dem. Den eneste måten å "vinne" i den situasjonen du er i nå er å slutte å syte og heller prøve å forbedre situasjonen.

 

Hvorfor nevner du faren og ikke moren? Skulle han bry seg mer oppriktig, eller skulle han ikke unne datteren et sexliv?

 

Stakkars, stakkars far som får vondt i de ulne, eiekjære følelsene sine, han må vi jammen ta hensyn til.

Lenke til kommentar

Hvorfor nevner du faren og ikke moren? Skulle han bry seg mer oppriktig, eller skulle han ikke unne datteren et sexliv?

 

Stakkars, stakkars far som får vondt i de ulne, eiekjære følelsene sine, han må vi jammen ta hensyn til.

 

Når du selv er far til en 14 år gammel datter så skjønner du mer. Helt enig at graden av voksenhet burde bestemme, men det er ikke alltid foreldrene klarer å tilpasse seg den frihet og ansvar ungene burde få, men når man er 14 år så er man langt fra ferdig utviklet i hode og kan gjøre mange tåpelige ting som man angrer seg på senere. Jeg forstår hvorfor foreldrene gjør dette selv om jeg ikke alltid er enig i at det er den beste løsningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når du selv er far til en 14 år gammel datter så skjønner du mer. Helt enig at graden av voksenhet burde bestemme, men det er ikke alltid foreldrene klarer å tilpasse seg den frihet og ansvar ungene burde få, men når man er 14 år så er man langt fra ferdig utviklet i hode og kan gjøre mange tåpelige ting som man angrer seg på senere. Jeg forstår hvorfor foreldrene gjør dette selv om jeg ikke alltid er enig i at det er den beste løsningen.

 

Jeg reagerte ikke på at foreldrene setter grenser, men på at det var farens og ikke morens situasjon man skulle sette seg inn i.

Lenke til kommentar

Hvorfor nevner du faren og ikke moren? Skulle han bry seg mer oppriktig, eller skulle han ikke unne datteren et sexliv?

 

Stakkars, stakkars far som får vondt i de ulne, eiekjære følelsene sine, han må vi jammen ta hensyn til.

Ingen far unner sin 14 år gamle datter pikk. Mødre vet hvilken følelse pikk gir og kan dermed virke mer likegyldige.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Se lyst på det! Jeg har det nesten like ille, bare at jeg og kjæresten blir atten om under et halvt år. Kommer aldri til å få lov til å sove sammen, da moren sa at hun ikke kan gjøre noe slikt før vi er gift. (Konservative katolikker) Ellers er ting ganske likt, men bare litt mildere. Virker dog som om foreldrene liker meg, får vel spørsmålet om jeg har lyst på noe mat hver gang jeg er der, men så ender vi opp oftere hjemme hos meg, enn henne. Da foreldrene mine ikke rører dørhåndtaket mitt når jeg har folk på besøk, og spesielt når jeg har jentebesøk, mens foreldrene hennes kommer busende inn ettersom det passer dem.

 

Kan jeg forslå at du kan be foreldrene dine å be foreldrene hennes på kaffe/middag? Ser for meg at det kan løsne opp litt. :)

Lenke til kommentar

Mange bra poster synes jeg! Takk for alle hjelp så langt!

 

Nå er jeg ganske usikker om faren hennes i det hele tatt vet at vi har sex, med tanke på at foreldrene hennes ikke snakker sammen om ting. Har spist middag hos dem noen få ganger, men ender bare opp med en følelse av at jeg ikke hører hjemme der og at jeg ikke er ønsket. Prøvde nylig å starte en samtale med moren hennes, men ble dessverre bare et grynt eller noe lignende som svar.

 

Både jeg og kjæresten min trives mye bedre hjemme hos meg! Akkurat som ovenfor, folk kommer ikke å forstyrrer og er helt greit med alt som skjer. Men er vanskelig å Være hjemme hos meg når de tvinger henne hjem til å spise middag!

 

Jeg likte spesielt det du sa, Knut!

Men blir nok ikke så lett som en skal tenke seg. Moren min har tidligere prøvd å få kontakt, men har blitt avvist (kontakt med moren til kjæresten min). Hun ignorer moren min om de skulle møtes steder, ikke et lite smil eller blikk engang. Har snakket med moren min om å ringe henne og snakke litt om forskjellige ting, men kjæresten min er redd for at det skal Gjøre ting verre. Har snakket med kjæresten min om det, men hun nekter det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...