Gå til innhold

Overklokke CPU'en min!


Prizefighter

Anbefalte innlegg

Må si jeg har strevt en GOD stund med å få klokket prosessoren noe. Det jeg kjører nå er 166 x 12,5. Uansett hva jeg gjør så får jeg ikke klokket den noe særlig. Har prøvd ut nesten alt som er av instillinger men oppnår samme resultat. Sist gang jeg overklokka fryste maskina og jeg fikk bluescreen, neste oppstart kom det "system error" og jeg måtte formatere. Så det var også veldig kjipt. Sitter nå med 512mb GEIL golden dragon pc 3500 fordi den andre brikken hadde hardware feil. ( :grumpy: som vanlig)Uansett hvilke instillinger jeg har på så fryser maskinen eller jeg får bluescreen. Tenkte jeg iallefall kunne kjøre AMD 3200+ 200FSB uten problemer. Vet ikke om jeg skal tørre å klokke prosessoren mer, har en AERO7+ som skal takle det meste. Får heller ikke økt multiplieren til mer enn 12,5. Sikkert endel av dere som anbefaler meg å ikke overklokke men jeg har virkelig lyst. En av grunnene til at jeg kjøpte Artic silver 3 og AERO 7+ var overklokkingen.. Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ahh.. forstår formann.

Men problemet er at maskinen Fryser av så liten overklokking. Kjørte den 2,5ghz engang, boota også.. men den fryste med engang, var ikke meningen å kjøre den på så høy rate. Nå får jeg ikke 200FSB engang.. skal se hva jeg kan gjøre, er bare så lei av ustabil maskin. Har lagt så mye penger i overklokkings ting som f.eks: AERO 7+ /m artic silver 3.. osv.. masse vifter..

Lenke til kommentar

Sett timings til 2-3-3-6 @ 2.8vdimm. Prøv de forskjellige ram-slutsa. Det hender at Asus er sære på hvilke sluts som blir brukt. Prøv SC og DC.. SC prøver du med både 1-2, 2 og 1 .. alså med kun 1 brikke også.

 

Når du tester dette så setter du multi til feks 8 .. da er du sikker på at ikke cpu stopper deg. Prøvd dem frem for å finne ut hva som er max FSB. Prøvd gjerne å gå direkte opp til 200*8.. så har du testet det også.

Lenke til kommentar
Sett timings til 2-3-3-6 @ 2.8vdimm. Prøv de forskjellige ram-slutsa. Det hender at Asus er sære på hvilke sluts som blir brukt. Prøv SC og DC.. SC prøver du med både 1-2, 2 og 1 .. alså med kun 1 brikke også.

 

Når du tester dette så setter du multi til feks 8 .. da er du sikker på at ikke cpu stopper deg. Prøvd dem frem for å finne ut hva som er max FSB. Prøvd gjerne å gå direkte opp til 200*8.. så har du testet det også.

Takker så mye. Men SC og DC? eh.. :shrug: :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...