Gå til innhold

4K fra uventet hold


Anbefalte innlegg

For helvette svarte faen, hva skal man med mikrofon, webcam, android, "smart tv" og alskens annen faenskap? Gi meg en TV uten høytalere, 60" LED (eller tilsvarende), 2D som standard med 3D som mulighet (fett på film, ellers bare dritt) og 2-3 HDMI innganger.

 

Pioneer var de eneste som klarte dette før de la ned. Savner litt virkelig konkuranse, jeg hater alt som heter Smart TV etc. Gi meg en "pc skjerm" og faen ikke noe mer...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*facepalm*

 

Det er ingen som hevder at pikslene forsvinner. Det som forsvinner, er øyets evne til å skilne mellom pikslene.

 

Lag deg et bilde på 1x3 piksler, hvor de to ytterste pikslene er svarte, og den midterste hvit. Hvor langt bak må du før du ikke lenger klarer å skilne mellom pikslene, og det etter hvert ser ut som én avlang piksel? Det er ikke så fryktelig langt bak.

Lenke til kommentar

Noen interessante artikler angående "retina display":http://filmicgames.com/archives/698http://www.cultofmac.com/173702/why-retina-isnt-enough-feature/

 

Tusen takk for linkene!! Skal med glede bruke de hver gang noen påstår at høyere oppløsning er bortkastet *made my day*

Lenke til kommentar

For helvette svarte faen, hva skal man med mikrofon, webcam, android, "smart tv" og alskens annen faenskap? Gi meg en TV uten høytalere, 60" LED (eller tilsvarende), 2D som standard med 3D som mulighet (fett på film, ellers bare dritt) og 2-3 HDMI innganger.

 

Pioneer var de eneste som klarte dette før de la ned. Savner litt virkelig konkuranse, jeg hater alt som heter Smart TV etc. Gi meg en "pc skjerm" og faen ikke noe mer...

 

kunne ikke vert mer enig, selv om jeg kan se mange positive sider med en smart TV så vil jeg helst bare ha en skjerm å ikke noe mer.

kobler den jo bare på PC/konsoll uansett for min del.

 

men når vi snakker om PC skjermer, når kommer de med UHD? snakker da om en 20-27" skjerm du kan klistre trynet i ja ikke en 47"+ du ser på fra sofaen

Lenke til kommentar

Bryr meg kanskje om "retina" den dagen USB-kabler måles i antall lynnedslag i sekundet og dataspecs utelukkende oppgis som "magisk raskt".

 

Klokkefrekvens: Fantastisk

Grafikkytelse: Heelt utrolig!

Lagringskapasitet: Magisk!

 

Hei vent... kanskje jeg kjøper feil produkter...

Lenke til kommentar
For helvette svarte faen, hva skal man med mikrofon, webcam, android, "smart tv" og alskens annen faenskap? Gi meg en TV uten høytalere, 60" LED (eller tilsvarende), 2D som standard med 3D som mulighet (fett på film, ellers bare dritt) og 2-3 HDMI innganger.Pioneer var de eneste som klarte dette før de la ned. Savner litt virkelig konkuranse, jeg hater alt som heter Smart TV etc. Gi meg en "pc skjerm" og faen ikke noe mer...
kunne ikke vert mer enig, selv om jeg kan se mange positive sider med en smart TV så vil jeg helst bare ha en skjerm å ikke noe mer.kobler den jo bare på PC/konsoll uansett for min del.men når vi snakker om PC skjermer, når kommer de med UHD? snakker da om en 20-27" skjerm du kan klistre trynet i ja ikke en 47"+ du ser på fra sofaen

 

Smarttv er ikke en dum idè, men det er ikke et modent produkt. Etter hvert som dette modnes, tjenester faller på plass og kvaliteten og kvantiteten forbedres, blir det nok krem.

 

Jeg drømmer om at alle tvprodusentene lager androidtver. Med 4.2 får man miracast trådløs strømming, samt en god app store som google play hadde vært kjekt. Da kunne man lastet ned spotify, wimp, google maps eller hva enn man ville.

Lenke til kommentar

kunne ikke vert mer enig, selv om jeg kan se mange positive sider med en smart TV så vil jeg helst bare ha en skjerm å ikke noe mer.

kobler den jo bare på PC/konsoll uansett for min del.

 

men når vi snakker om PC skjermer, når kommer de med UHD? snakker da om en 20-27" skjerm du kan klistre trynet i ja ikke en 47"+ du ser på fra sofaen

 

Om du spør meg, så vet jeg ikke, jeg tok en pc-skjerm som utg. punkt fordi de er de eneste skjermene som gjør dette, ingen høytalere, ingen software annet enn kalibrering av skjerm (dette er akkuratt det vår pioneer tv har).

 

Mac Mini + 60" 4K LED tv (etc.) + Eksternt Anlegg = :)!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...