Gå til innhold

Post dine upopulære synspunkter


Anbefalte innlegg

"Alle" tror det, ingen trodde Titanic skulle synke heller.

 

Jeg tror vi plutselig en dag kommer til å gå tom for mat.

 

Kun i den grad du trekker en parallel mellom tome butikkhyller og å gå tom for mat. Butikkene har stort sett kun det du ser i hyllene og går uten jevnlige forsyninger tom for enkelte varer i løpet av dager. Dersom folk starter med å hamstre en vare vil butikkene gå tom i løpet av timer.

 

Vi kan gå tom for mat dersom produksjonen stadig minker pga profitt, men det er ikke noe problem å øke matproduksjonen hvis man har det som mål.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom folk starter med å hamstre en vare vil butikkene gå tom i løpet av timer.

 

Dette kan lett besiktiges i f.eks. mindre nærbutikker som holder til i nærheten av studentboliger eller typiske studentstrøk. Er det tilbud på pizza så er det ikke mer pizza igjen i den butikken til de av oss som kommer innom etter arbeidstid første tilbudsdag.

Lenke til kommentar

Noen av mine upopulære synspunkter:

 

Mennesker flest er noen komplette idioter som egentlig ikke ønsker demokrati og ytringsfrihet fordi dette innebærer veldig mye ansvar, og folk flest er livredde for å ta noe som helst ansvar..

 

Jeg er tilhenger av dødsstraff i enkelte tilfeller, f.eks. etter 22. juli 2011. Det var ikke nødvendig med en så lang rettssak for et så åpenbart tilfelle av skyld. Jeg ønsker ikke USA-tilstander, og det skal ikke være noe tvil om at den mistenkte faktisk er skyldig. Familien til den skyldige betaler omkostninger i forbindelse med straffen slik at staten slipper å ha noen utgifter med selve straffen.

 

Jeg mener at asylsøkere skal sørge for bevisbyrden for at de er i stor fare i hjemlandet, og ikke Norge. Hvis de ikke klarer å bevise at de er i alvorlig fare så burde de ikke få oppholdstillatelse i Norge. Vi kan innføre sharia-lover på muslimer som begår kriminalitet i Norge. Når en muslim blir tatt for ran kapper vi av den ene hånden hans. Når en muslim selger dop blir de halshugget. Det er slik det foregår i en rekke muslimske land. Hvis vi innfører slike lover for muslimer i Norge, så kanskje de tenker seg om en gang til før de begår voldtekt, ran og drap her til lands.

Lenke til kommentar

Jeg er tilhenger av dødsstraff i enkelte tilfeller, f.eks. etter 22. juli 2011. Det var ikke nødvendig med en så lang rettssak for et så åpenbart tilfelle av skyld. Jeg ønsker ikke USA-tilstander, og det skal ikke være noe tvil om at den mistenkte faktisk er skyldig. Familien til den skyldige betaler omkostninger i forbindelse med straffen slik at staten slipper å ha noen utgifter med selve straffen.

Jeg synes straffen til Breivik i dag er bedre enn dødstraff. Det kan hende det er fordi jeg er en person som ikke tror på noe liv etter døden, men jeg synes det uansett er bedre å la han måtte leve med det kjipe livet han har nå, i stedet for å la han få den lette veien ut.

 

Jeg synes absolutt ikke at det er familiens ansvar å betale for hans gjerninger. Det er ikke deres feil, de kunne ikke vite at han planla det han gjorde, og det er ikke vits i å ruinere dem.

Lenke til kommentar

Noen av mine upopulære synspunkter:

 

Mennesker flest er noen komplette idioter som egentlig ikke ønsker demokrati og ytringsfrihet fordi dette innebærer veldig mye ansvar, og folk flest er livredde for å ta noe som helst ansvar..

 

Jeg er tilhenger av dødsstraff i enkelte tilfeller, f.eks. etter 22. juli 2011. Det var ikke nødvendig med en så lang rettssak for et så åpenbart tilfelle av skyld. Jeg ønsker ikke USA-tilstander, og det skal ikke være noe tvil om at den mistenkte faktisk er skyldig. Familien til den skyldige betaler omkostninger i forbindelse med straffen slik at staten slipper å ha noen utgifter med selve straffen.

 

Jeg mener at asylsøkere skal sørge for bevisbyrden for at de er i stor fare i hjemlandet, og ikke Norge. Hvis de ikke klarer å bevise at de er i alvorlig fare så burde de ikke få oppholdstillatelse i Norge. Vi kan innføre sharia-lover på muslimer som begår kriminalitet i Norge. Når en muslim blir tatt for ran kapper vi av den ene hånden hans. Når en muslim selger dop blir de halshugget. Det er slik det foregår i en rekke muslimske land. Hvis vi innfører slike lover for muslimer i Norge, så kanskje de tenker seg om en gang til før de begår voldtekt, ran og drap her til lands.

 

Hum. Demokrati, ytringsfrihet, fred og sånt ja. Apartheid er et ord du kan smake litt på.

Også ikke minst arvesynd! Flott innlegg mann! Du får håpe ikke din bror begår krim da, eller noen annen i fam. for den saks skyld. HAHA, virkelig flott innlegg :-) ABB lider mere nå en om du hadde gitt han en sprøyte, vist det var å straffe du var ute etter. Det koster penger ja, men nå får han jammen meg lide litt han også,hehe. Vist ikke mannen var gal fra før så greier nok fengselstilværelsen å gjøre han det. Ellers kan de jo tvangsmedisinere

Endret av Ruarcs
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hum. Demokrati, ytringsfrihet, fred og sånt ja. Apartheid er et ord du kan smake litt på.

Også ikke minst arvesynd! Flott innlegg mann! Du får håpe ikke din bror begår krim da, eller noen annen i fam. for den saks skyld. HAHA, virkelig flott innlegg :-) ABB lider mere nå en om du hadde gitt han en sprøyte, vist det var å straffe du var ute etter. Det koster penger ja, men nå får han jammen meg lide litt han også,hehe. Vist ikke mannen var gal fra før så greier nok fengselstilværelsen å gjøre han det. Ellers kan de jo tvangsmedisinere

 

 

 

og på hvilken måte lider Breivik der han sitter på cella og spiller dataspill og ser på TV? Gratis mat hver dag og treningsstudio...

Lenke til kommentar

og på hvilken måte lider Breivik der han sitter på cella og spiller dataspill og ser på TV? Gratis mat hver dag og treningsstudio...

 

Han har altså ikke en helt vanlig fengselstilværelse selv om han har det "fint". Problemet er at han blir isolert. Blir man isolert tilstrekkelig over flere år blir man rett og slett rar i hode om ikke gal. Samme hvor sterk vilje,personlighet man har så vil alle bukke under av isolat, det er bare snakk om hvor lang tid det vil ta. Han får heller ikke se hva han vil på tv, lese hva han vil, spille hva han vil osv.

 

Men jeg likte hele innlegget ditt, det kan umulig være mye gjennomtenkt,haha ;-) For jeg forstod det som om du kunne ta annsvaret som kom med demokratiet på strak arm, så jeg tolket det der hen at du var tilhenger av et ekte demokrati. Da blir det jo litt paradoksalt å ville lage en aparheid stat,hehe

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

og på hvilken måte lider Breivik der han sitter på cella og spiller dataspill og ser på TV? Gratis mat hver dag og treningsstudio...

Total isolasjon fra alt og alle, svært begrenset tilbud av fasiliteter og stimuli, det kan på mange måter sammenlignes med psykisk tortur, som jeg synes han fortjener. Noen straffer vi av allmennpreventive årsaker, men personer som Breivik mener jeg fortjerner en mer personlig straff, og det mener jeg han får nå.

Lenke til kommentar

Breivik har allerede klaget og kalt hans nåværende situasjon for psykisk tortur. Det er noe man finner igjen hos de aller, aller fleste innsatte som sitter isolert over tid. Jeg har ikke prøvd det, men man kan anta at det etterhvert blir helt jævlig. Selv om han er gal fra før, er det en vond situasjon for han, og flott for oss.

Lenke til kommentar

Breivik har allerede klaget og kalt hans nåværende situasjon for psykisk tortur. Det er noe man finner igjen hos de aller, aller fleste innsatte som sitter isolert over tid. Jeg har ikke prøvd det, men man kan anta at det etterhvert blir helt jævlig. Selv om han er gal fra før, er det en vond situasjon for han, og flott for oss.

 

Nei her må jeg stoppe deg. Det er jo ikke deilig at et annet menneske lider, er det det da? Jeg "skjønner" utalelsen men sammtidig så greier ikke jeg å glede meg over en annens lidelse, bare fordi han påførte meg lidelse.

 

Men vi er tydeligvis enige i at han blir utsatt for psykisk tortur, rart ikke demokraten anonymus innser dette

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

Ja, la oss gjøre alt i vår makt for å ikke påføre Breivik noen slags form for ubeleilighet.

 

Nei, sarkasme til side, det er ingen grunn til å aktivt drive tortur, men det er sikkerthetshensyn å tenke på. Breivik forsøker alt han kan å nå frem til media med sytingen sin. Stakkaren har en dårlig blyant å skrive med? STL, Mr. Breivik, nå kan du holde kjeft og sakte men sikkert bli irrelevant, din ynkelige, morderiske pikk.

Lenke til kommentar

Jeg synes at folk som synes det er en god ide at familien til lovbryterne må betale det det koster samfunnet å straffe lovbryteren, skal "få lov" til å betale regningen når deres egen familie begår lovbrudd... neida... joda... neida...

 

Vi andre som ikke synes dette var et godt forslag kan fortsette å betale for dette gjennom skatteordninger, slik som i dag...;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes at folk som synes det er en god ide at familien til lovbryterne må betale det det koster samfunnet å straffe lovbryteren, skal "få lov" ™ til å betale regningen når deres egen familie begår lovbrudd... neida... joda... neida...

 

Vi andre som ikke synes dette var et godt forslag kan fortsette å betale for dette gjennom skatteordninger, slik som i dag... ;)

 

Jeg tror ikke han mener dette, det var vel bare en tanke han fikk som han skrev før han tenkte videre over det. Det var jo også litt selvmotsigelse i innlegget, men upopulært var det nok,hehe.

 

La oss innføre apartheid i Norge, det er på høy tid! En lov for kristene, en for jødene, en for muslimene og en for ateistene( her er vel majoriteten av de EKTE nordmennene. *Jeg ler så jeg griner*

 

Edit: Jeg regner med det er lov å komme med anngrep på disse meningene, selv om det grenser til personanngrep kansje

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

Kanskje dere heller brude tenke på at Bilderberger-møtet starter i dag, hvor over hundre elitekriminelle samles og bryter loven uten at det får noen konsekvenser. Potensielt ødelegger de livet til alle mennesker men svært få bryr seg.

Endret av BadCat
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Noen av mine upopulære synspunkter:

 

Mennesker flest er noen komplette idioter som egentlig ikke ønsker demokrati og ytringsfrihet fordi dette innebærer veldig mye ansvar, og folk flest er livredde for å ta noe som helst ansvar..

 

På hvilken måte er det slik for vanlige folk? Kan ikke se at demokrati og ytringsfrihet er ensbetydende med mye ansvar for en vanlig person. De trenger jo ikke gjøre annet enn å bruke stemmeseddelen i hemmelige valg og ferdig med det. Og flertallet vil vel ikke ha diktatur og talevforbud? Vanskelig å se hva du vil fram til.

Lenke til kommentar

Kanskje dere heller brude tenke på at Bilderberger-møtet starter i dag, hvor over hundre elitekriminelle samles og bryter loven uten at det får noen konsekvenser. Potensielt ødelegger de livet til alle mennesker men svært få bryr seg.

 

Akkurat det skjer på Stortinget daglig, uten at noen bryr seg i det hele tatt.

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Jeg mener at asylsøkere skal sørge for bevisbyrden for at de er i stor fare i hjemlandet, og ikke Norge. Hvis de ikke klarer å bevise at de er i alvorlig fare så burde de ikke få oppholdstillatelse i Norge.

 

Hvordan skal de bevise dette? Skal de på forhånd oppsøke stammelederen/diktatoren i hjemlandet og be de skrive et brev til norske myndigheter om hvor mye de ønsker å torturere denne asylsøkeren?

Lenke til kommentar

Hvordan skal de bevise dette? Skal de på forhånd oppsøke stammelederen/diktatoren i hjemlandet og be de skrive et brev til norske myndigheter om hvor mye de ønsker å torturere denne asylsøkeren?

 

Hehe, som jeg påpekte i stad så bar dette preg av å være et impulsinnlegg. Blir nok vanskelig i de fleste tilfeller å bevise at man er forfulgt, bortsett fra å bli tatt da, men da er det for sent å flykte,haha

Lenke til kommentar

Akkurat det skjer på Stortinget daglig, uten at noen bryr seg i det hele tatt.

 

Har du noen eksempler på lovbrudd som gjøres hver dag på stortinget. Jeg ser poenget ditt med at de er en liten gruppe mennesker med makt til å forandre mye som påvirker oss alle på godt og vondt, men lovbrudd?

 

I samme slengen vil jeg føye til at jeg har samme mening som de fleste om bilderbergerne også. De har penger og makt og muligheter til påvirke i stor grad, men for å tro på konspirasjonene rundt dem må man ha et veldig svart/hvitt menneskesyn. Det finnes ikke gode og onde mennesker. De som har makt er som deg og meg, litt av begge deler. Og som mennesker flest er de selvfølgelig glade i å mele sin egen kake de også. *gjesp*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...