w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 31. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2012 (endret) Hei Bootings tiden på dataen min har blitt ganske treig etter at jeg byttet hovedkort til maximus v extreme, jeg bruker en svart/hvit sata kabel som fulgte med hovedkortet, SSD'en er koblet til en 6gb sata port. Akkurat nå står SSDen i en hot swappable drive bay i en 800D, det har vel ikke så mye å si? Det er en OZC agility 3 120gb SSD med windows 7 home premium installert. Windows opplevelsesindeks viser en score på 5.9 på primær harddisk, det samme jeg hadde når jeg brukte en western digital green HDD til primær disk. jeg er ganske sikker på at jeg ikke hadde den koblet til når jeg installerte windows 7 her er resultatet jeg fikk da jeg benchmarket SSD'en: Endret 1. november 2012 av Kabom Lenke til kommentar
johome Skrevet 31. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2012 Jeg tror du ikke har koblet SSD'en til native Intel porter. Tror at native 6Gb/s porter er de to til venstre for de sorte ( som er 3Gb/s ) De 4 røde andre er AS Media. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2012 viss de to bare er 3GB/s porter er det ikke så rart, skal sjekke i morgen etter skolen, funker det så setter jeg tråden som løst. Takk Lenke til kommentar
johome Skrevet 31. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2012 Det skulle ikke være noen tvil i at du er koblet til 6Gb/s port. Det ser man i Atto. Saken er bare den at du må koble deg til riktig 6Gb/s port. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 1. november 2012 Rapporter Del Skrevet 1. november 2012 Som Johome sier, Sata 6 gbps er IKKE bare Sata 6 Gbps. Disse bonusportene på hovedkortene er ikke like gode, selv om de greier båndbredden så har de en intern forsinkelse som ikke ligner grisen, og bokstavelig talt, slakter SSD ytelse. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 2. november 2012 Rapporter Del Skrevet 2. november 2012 Installerte du Windows 7 på nytt når du byttet hovedkortet? Last ned AS SSD og legg ut et skjermbilde, den viser hvilken SATA-kontroller du er tilkoblet, samt om partisjonen er "aligned". Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 2. november 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. november 2012 Installerte du Windows 7 på nytt når du byttet hovedkortet? Last ned AS SSD og legg ut et skjermbilde, den viser hvilken SATA-kontroller du er tilkoblet, samt om partisjonen er "aligned". Installerte windows på nytt. Jeg tror du ikke har koblet SSD'en til native Intel porter. Tror at native 6Gb/s porter er de to til venstre for de sorte ( som er 3Gb/s ) De 4 røde andre er AS Media. Det funket ikke, prøvde de svarte, røde til venstre for de og enda en rekke til venstre for den igjen. Lenke til kommentar
pstub Skrevet 2. november 2012 Rapporter Del Skrevet 2. november 2012 Satt kontrolleren i AHCI mode i BIOS? Eller står den i IDE-mode? Skal stå i AHCI i alle fall.. OM den står i IDE-mode og du skal endre, så må du gjøre en register-endring i Windows før du endrer for å ikke ende opp med blåskjerm osv.... Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 2. november 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. november 2012 ganske sikker på at jeg satt den i AHCI mode, men jeg skal prøve å formatere og resette alt i morgen eller i kveld. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 24. januar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. januar 2013 Tok en benchmark på SSD'en og fikk dette: Jeg vet ikke om det er noe spesielt bra? Lenke til kommentar
johome Skrevet 24. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 24. januar 2013 Ytelsen ser jo grei ut , selv om sekvensiell skriv kunne ha vært bedre. Kan du legge ut screenshot av Atto ? Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 24. januar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. januar 2013 Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 24. januar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. januar 2013 Det jeg ikke skjønner er at oppstart tar sånn ca like lang tid som det gjorde med en WD green HDD før... Lenke til kommentar
johome Skrevet 24. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 24. januar 2013 Jeg har ikke dette HK 'et , men vet at det skal være mulig å få til et godt resultat ved å gjøre noen endringer i BIOS. Du bør vel også sjekke/disable prossesser , programmer som starter opp ved booting. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 24. januar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. januar 2013 Da blir det så jeg prøver å oppdatere firmware på SSD'en så ser jeg hvilke resultater jeg får, funker det ikke så kjøper jeg enten en ny Agility 3 for raid 0 ellerså kjøper jeg en ny samsung 840 (pro?) SSD Lenke til kommentar
johome Skrevet 24. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 24. januar 2013 Tviler på at ny firmware vil gjøre underverker. Personlig ville jeg aldri ha kjøpt en ny Agility 3 , for å sette opp i R0. Agility 3 er ikke av de nyeste SSD'ene , og kommer dessuten med asynkron NAND. Ville helt klart ha investert i en 840 Pro , som er en langt sterkere SSD. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 24. januar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. januar 2013 Jeg skal oppdatere firmware i morgen, da finner jeg ut om jeg skal kjøpe 840 pro eller spare pengene til en ny strømforsyning. Takk for hjelp så langt. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 2. mars 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mars 2013 Ble så jeg oppdaterte firmware i dag. Har installert alle drivere og oppstart har blitt litt bedre, men ikke mye med firmware 2.25, hadde 2.22 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå