Gå til innhold

Fett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du burde heller fokusere på om du får i deg nok fiber og sunne proteiner enn om du får i deg for mye fett.

 

Om høyden din er rrundt 170 cm så er du innenfor normalene av hva en person bør veie.

 

Både mettet fett og umettet fett er det usunt å ha for mye av, dog skal en ha litt sunne fettsyrer i kostholdet. Og tenker du snacks som popcorn og potetgull så bør slikt holdes til helg.

 

Og hva mener du med 150? Er det gram fett per dag/uke?

Lenke til kommentar

Fett inneholder ca. 9 kalorier per gram. 150g x 9 kalorier = 1350 kalorier.

 

Om dette er mye/lite kommer helt ann på hva resten av kaloriene per dag utgjør.

 

 

 

 

skjønner ... så det du sier nå er at det ikke er fare for hvor mye fett jeg får i meg iløpet av dagen bare jeg holder meg på underskudd av kalorier om jeg vil ned i vekt eller holder meg på overskudd om jeg vil opp ??

Lenke til kommentar

Fett inneholder ca. 9 kalorier per gram. 150g x 9 kalorier = 1350 kalorier.

 

Om dette er mye/lite kommer helt ann på hva resten av kaloriene per dag utgjør.

 

 

 

 

skjønner ... så det du sier nå er at det ikke er fare for hvor mye fett jeg får i meg iløpet av dagen bare jeg holder meg på underskudd av kalorier om jeg vil ned i vekt eller holder meg på overskudd om jeg vil opp ??

 

Det er ditt totale kaloriunderskudd på slutten av dagen som avgjør hvor mye du går ned i vekt. Ca 2 gram proteiner per kilo bør også være en del av ditt daglige kaloribehov.

Lenke til kommentar

Hei, er en gutt på 16 år som veier rundt 65.. og lurer bare på om det er en grense for hvor mye fett man kan få i seg per dag uansett om det er fra den sunne arten. er 150 for mye ??

 

150 hva da?

 

Kroppen trenger fett for å fungere optimalt. Cellene i kroppen behøver mettet og umettet fett i en ratio 4:1. Mettet fett er veggene, umettet fett er vinduene. Hold deg langt unna oljer da disse harskner lett og fungerer som frie radikaler i kroppen. Spis og lag mat med meierismør og suppler med høykvalitets Essensielle fettsyrer.

Lenke til kommentar

ok tusen tkak.. og jeg vet alt om kaloriinntak av protein fett karbo osv... det er bare det at siden jeg er i en bulk nå og skal ligge på 3500-4000 kcal iløpet av dagen kommer annpå om jeg gjør litt mer den ene dagen elelri kke. MEn så er det vanskelig for meg å få i meg nok, med mindre jeg ikke tar raske karbohydrater etter trening, noe jeg ikke vil gjøre! så jeg tenkte da at jeg kunne ta å øke fett inntaket pga det er den som inneholder mest kalorier. Så er det noe farlig om jeg øker fra 90 ca opp til litt under 150 ? bare jeg fortsatt holder meg på ikke mer enn 500 kalorier i overskudd ?

Lenke til kommentar

D) et var det jeg også tenkte. Men tenkte jeg skulle nøye meg med å hinte om det, så kunne heller en med litt mer tyngde konkludere :p

 

Mener å huske å ha lest at man, med mindre man er nybegynner, maksimalt kunne bygge 500-1000g muskler i måneden. Så da burde man vel ligge maksimalt 500 kcal i pluss per dag, om det er fettfri masse man ønsker seg.

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...