Gå til innhold

Anmeldelse: Assassin's Creed III (PS3)


Anbefalte innlegg

Må si at dette spille har en vanvittig treig start. Har spilt i flere timer og connor er fortsatt bare tenåring :p men uansett, digger spillet 8)

 

Spilt siden klokka 5 i dag. Plutselig ble klokka 1 neste dag! Treg start ja, men gir en god del mer "dybde" om du vil syns jeg. Er nå "fri" og har somlet vekk mange timer på å bare utforske. Spiller på PS3 og må si jeg er imponert av grafikk,framerate og kvaliteten på presantasjonen. Tipper PC folk med en decent rig har en fin tid i vente 20. november. Første assassins creed jeg har blitt skikkelig hekta på , og runda alle de andre.

 

Må si skipsdelen er usedvanlig morro.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Assassin's Creed III kommer i salg 31. oktober, for PlayStation 3 (testet), Xbox 360 og PC, "

 

Nei, PC kommer 20.nov.

I Nord Amerika ja, i norge (og resten av europa) kommer det ikke før den 23 november.

http://www.pcgamer.c...ed-to-november/

 

EDIT: Noen andre en meg som hadde/har problemer med å ikke ha noe ingame voice/dialog?

Tok meg endel timer i går før jeg fant svaret på nettet, og det viste seg det at det å deaktivere DTS i lyd instillingene var løsningen. Merklig bug.

Endret av Borbra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan er det å spille dette hvis du ikke har spilt de to foregående spillene?

 

Mener du brotherhood og revelations? du er ikke nødt, finnes en fin video der du får sammendrag av alt som har hendt, så er ikke nødvendig. Syntes AC3 er på mye høyere nivå enn både AC:B og AC:R.

 

 

ADVARSEL : stor spoiler før AC3!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kudos til Ubisoft Montreal for å komme opp med et av spillhistoriens vanskeligste navn å uttale: Ratonhnhaké:ton

 

Om noen kan komme på et navn som er vanskeligere, let me know :p

 

Vurderer for øvrig å skaffe meg AC-spillene etter hvert. Har bare spilt det første, og selv om det hadde mange interessante sider så syntes jeg det var litt rart at man var en snikmorder som bare drepte folk midt på lyse dagen.

 

Det ser imidlertid ut som serien har vokst ganske så bra med tiden.

 

det her har 'day one patch' og det vet vi hva betyr uferdig spill på disc... spillet får også microtransaction.... så det her spillet blir ikke kjøp... sånn møkk boykotter mann lett...

 

Microtransactions slik som det er i AC3 er ganske vanlig nå om dagen, og man er jo ikke nødt til å betale for å få tak i innholdet.

Det blir det samme som i BF3, hvor man kan betale for å få alle våpnene låst opp tidligere, eller la være og betale og låse dem opp etter hvert som man spiller.

Jeg personlig synes det er dumt å betale for å låse opp ting, for da mister man progresjonselementet, og det blir ikke like morsomt å spille over lengre tid.

 

En god artikkel for øvrig.

Noen få skrivefeil her og der, men bra innhold gjorde opp for det :)

 

P. S. Tror nok det skal være George Washington, ikke "Wahington" ;)

Endret av JTBringe
Lenke til kommentar

bare spillt noen timer så kan ikkje gi dom ut i fra storyen, den er forhåligviss litt treig bare

 

men overasket på hvor mange feil/bugs(stalker guards,snakker plutslig gjør ikkje hodet det ect)

 

beste bugen så langt

drepte ein stalker guard(ein som følger etter deg uten noen grunn)

 

drepte han langt vekke og plutslig kom alle vaktene på kartet for det oppdraget for og se på det døde kroppen...og ble der, dette var åpent bart ikkje del av handlingen)

 

kamp systemet er dummet kraftig ned til simple timing til bare holde inne

 

 

 

 

Lenke til kommentar
"Assassin's Creed III kommer i salg 31. oktober, for PlayStation 3 (testet), Xbox 360 og PC, "Nei, PC kommer 20.nov.
I Nord Amerika ja, i norge (og resten av europa) kommer det ikke før den 23 november.http://www.pcgamer.c...ed-to-november/EDIT: Noen andre en meg som hadde/har problemer med å ikke ha noe ingame voice/dialog?Tok meg endel timer i går før jeg fant svaret på nettet, og det viste seg det at det å deaktivere DTS i lyd instillingene var løsningen. Merklig bug.

 

Hadde samme problem.. Var slik for meg i heile spillet, så lenge eg har spelt.. i ca 3 timer med dårlig dialog lyd :(

Hvor fant du svaret ?

Lenke til kommentar
"Assassin's Creed III kommer i salg 31. oktober, for PlayStation 3 (testet), Xbox 360 og PC, "Nei, PC kommer 20.nov.
I Nord Amerika ja, i norge (og resten av europa) kommer det ikke før den 23 november.http://www.pcgamer.c...ed-to-november/EDIT: Noen andre en meg som hadde/har problemer med å ikke ha noe ingame voice/dialog?Tok meg endel timer i går før jeg fant svaret på nettet, og det viste seg det at det å deaktivere DTS i lyd instillingene var løsningen. Merklig bug.

 

Hadde samme problem.. Var slik for meg i heile spillet, så lenge eg har spelt.. i ca 3 timer med dårlig dialog lyd :(

Hvor fant du svaret ?

Etter mye om og men på onsdag kom jeg over denne tråden på Ubisoft sine forum:

http://forums.ubi.com/showthread.php/720976-AC-III-no-sound-%28PS3%29

Så dermed gikk jeg til lyd-instillingene mine og manuelt deaktiverte DTS, og dette fikset mitt problem. Håper det fikser seg for deg og.

Lenke til kommentar
"Assassin's Creed III kommer i salg 31. oktober, for PlayStation 3 (testet), Xbox 360 og PC, "Nei, PC kommer 20.nov.
I Nord Amerika ja, i norge (og resten av europa) kommer det ikke før den 23 november.http://www.pcgamer.c...ed-to-november/EDIT: Noen andre en meg som hadde/har problemer med å ikke ha noe ingame voice/dialog?Tok meg endel timer i går før jeg fant svaret på nettet, og det viste seg det at det å deaktivere DTS i lyd instillingene var løsningen. Merklig bug.
Hadde samme problem.. Var slik for meg i heile spillet, så lenge eg har spelt.. i ca 3 timer med dårlig dialog lyd :(Hvor fant du svaret ?
Etter mye om og men på onsdag kom jeg over denne tråden på Ubisoft sine forum:http://forums.ubi.com/showthread.php/720976-AC-III-no-sound-%28PS3%29Så dermed gikk jeg til lyd-instillingene mine og manuelt deaktiverte DTS, og dette fikset mitt problem. Håper det fikser seg for deg og.

 

Har ubisoft sakt at dei vil komma med nokon updates som vil fikse dette da ?

Lenke til kommentar

Skjønner godt at alle begynner å bli litt lei av Desmond og det, men måten de gjorde det slutt på var bare tragisk synes jeg... "føkk it! det slutter her!" var det jeg oppfattet med slutten demmes.. hadde sett for meg en MYE bedre og kreativ slutt på Desmonds vise.. :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

"Variasjon, nyvinninger og gjennomtenkte systemer gjennomsyrer Assassin?s Creed III fra topp til tå"

Kan jeg få et trekk av den røyken din Audun?

Dette er det mest rotete AC spillet som er gitt ut, og en større samling med gretne gamle gubber finnes ikke. Hvor er sjarmen, de morsome karakterene?

Ta feks Connor, en sytete, deppresiv, grinete unge, som vokser opp til å bli ennå mere sytete, uten filosofi, respekt for ordenen, eller for drapene han må begå. Han er jo ikke snikmorder engang, han er jo en løpegutt, en postmann.

Har aldri spilt et spill hvor jeg har mislikt hovedkarakteren så mye.

Dette spillet er en 3'er Maks!

Lenke til kommentar

"Variasjon, nyvinninger og gjennomtenkte systemer gjennomsyrer Assassin?s Creed III fra topp til tå"

Kan jeg få et trekk av den røyken din Audun?

Dette er det mest rotete AC spillet som er gitt ut, og en større samling med gretne gamle gubber finnes ikke. Hvor er sjarmen, de morsome karakterene?

Ta feks Connor, en sytete, deppresiv, grinete unge, som vokser opp til å bli ennå mere sytete, uten filosofi, respekt for ordenen, eller for drapene han må begå. Han er jo ikke snikmorder engang, han er jo en løpegutt, en postmann.

Har aldri spilt et spill hvor jeg har mislikt hovedkarakteren så mye.

Dette spillet er en 3'er Maks!

 

Hva har kritikkpunktene dine med sitatet fra anmeldelsen å gjøre? Det ville ha vært mer naturlig å "ta" meg på dette i så fall:

 

"Spillet er så omfattende, så enormt og ambisiøst at det kan bli for mye til tider. Dette merkes best i spillets historie, som på tross av høyt ambisjonsnivå ikke makter å være konsis og komplett nok i formidlingen. Den kan engasjere, men de fleste vil klø seg litt i hodet av plothull, et enormt figurgalleri og en skuffende sluttsekvens."

Lenke til kommentar
"Variasjon, nyvinninger og gjennomtenkte systemer gjennomsyrer Assassin?s Creed III fra topp til tå"Kan jeg få et trekk av den røyken din Audun?Dette er det mest rotete AC spillet som er gitt ut, og en større samling med gretne gamle gubber finnes ikke. Hvor er sjarmen, de morsome karakterene?Ta feks Connor, en sytete, deppresiv, grinete unge, som vokser opp til å bli ennå mere sytete, uten filosofi, respekt for ordenen, eller for drapene han må begå. Han er jo ikke snikmorder engang, han er jo en løpegutt, en postmann.Har aldri spilt et spill hvor jeg har mislikt hovedkarakteren så mye.Dette spillet er en 3'er Maks!
Hva har kritikkpunktene dine med sitatet fra anmeldelsen å gjøre? Det ville ha vært mer naturlig å "ta" meg på dette i så fall:"Spillet er så omfattende, så enormt og ambisiøst at det kan bli for mye til tider. Dette merkes best i spillets historie, som på tross av høyt ambisjonsnivå ikke makter å være konsis og komplett nok i formidlingen. Den kan engasjere, men de fleste vil klø seg litt i hodet av plothull, et enormt figurgalleri og en skuffende sluttsekvens."

 

Hehe! Jeg beklager, og legger meg flat.

Jeg var akkurat ferdig med spillet og meget frustrert, for så å lese at du gir spillet 8/10 Meget godt. Noe jeg rett og slett ikke forstår.

Jeg våger å påstå at det er innsatsen til Ubisoft i arbeidstimer som er det eneste imponerende med dette spillet.

Spillopplevelsen er det som i hovedsak burde sette karakteren på et spill, og hvis du ser deg litt rundt så ser du at du ikke var den eneste som var frustrert over mange ting.

At et spill ikke bare mangler en generell "god" følelse, men erstatter den med frustrasjon, sinne, kjedsomhet, tilsier en karakter under midt på skalaen. Mitt poeng her, er at dere i Gamer.no legger listen alt for lavt.

Lenke til kommentar

Hehe! Jeg beklager, og legger meg flat.

Jeg var akkurat ferdig med spillet og meget frustrert, for så å lese at du gir spillet 8/10 Meget godt. Noe jeg rett og slett ikke forstår.

Jeg våger å påstå at det er innsatsen til Ubisoft i arbeidstimer som er det eneste imponerende med dette spillet.

Spillopplevelsen er det som i hovedsak burde sette karakteren på et spill, og hvis du ser deg litt rundt så ser du at du ikke var den eneste som var frustrert over mange ting.

At et spill ikke bare mangler en generell "god" følelse, men erstatter den med frustrasjon, sinne, kjedsomhet, tilsier en karakter under midt på skalaen. Mitt poeng her, er at dere i Gamer.no legger listen alt for lavt.

 

Den er god. :) Du skal selvfølgelig få ha din egen mening om spillet. Min mening har ikke endret seg siden publiseringen av anmeldelsen.

 

Vi er helt enige i at spillopplevelsen er det som er viktig. Jeg føler jeg har argumentert godt for hvorfor spillet fortjener den gode kritikken, basert på spillopplevelsen jeg hadde,

Lenke til kommentar
Hehe! Jeg beklager, og legger meg flat.Jeg var akkurat ferdig med spillet og meget frustrert, for så å lese at du gir spillet 8/10 Meget godt. Noe jeg rett og slett ikke forstår.Jeg våger å påstå at det er innsatsen til Ubisoft i arbeidstimer som er det eneste imponerende med dette spillet.Spillopplevelsen er det som i hovedsak burde sette karakteren på et spill, og hvis du ser deg litt rundt så ser du at du ikke var den eneste som var frustrert over mange ting.At et spill ikke bare mangler en generell "god" følelse, men erstatter den med frustrasjon, sinne, kjedsomhet, tilsier en karakter under midt på skalaen. Mitt poeng her, er at dere i Gamer.no legger listen alt for lavt.
Den er god. :) Du skal selvfølgelig få ha din egen mening om spillet. Min mening har ikke endret seg siden publiseringen av anmeldelsen.Vi er helt enige i at spillopplevelsen er det som er viktig. Jeg føler jeg har argumentert godt for hvorfor spillet fortjener den gode kritikken, basert på spillopplevelsen jeg hadde,

Jeg brukte alltid Pål Bang Hansen i min søken etter gode filmer fordi han hadde vært der så lenge, og det dermed var flust med referansepunkter.

Jeg var ikke alltid enig, men ved å kjenne en annmelder godt kan man dra de rette konklusjonene utfra en persons erfaring og sammenheng.

Håper du blir en stund i Gamer.no fordi du har i det minste sammenheng:-)

Dermed har du min aktelse Audun, og lykke til videre!

Takk for en knall nettside:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...