Gå til innhold

Den store GoPro tråden!


Anbefalte innlegg

 

Noen som vet hvordan man kan feste gopro hero 3+ Black edition til en skihjelm/gokarthjelm slik at man kan få festet av igjen.. for eks hvis du leier en hjelm, og ikke må feste noe der som "blir der for alltid" på en måte?

 

Tror nok du da må gå for noe ala headstrap. Jeg har brukt head strap oppå hjelm, funker greit det :)

Ok. Da skal jeg prøve det ;) Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Kan jeg lade mitt GoPro Hero3+ Black Edition med en mobillader? For eks laderen til en HTC One? (Bruke ledningen som følger med til GoPro, og bruke selve stikkontakten til mobilladeren)?

Ja, vanligvis så går det bra. Kameraet er litt kresent og nekter å lade på noen ladere, det er bare å prøve, det er ikke noe som går galt hvis det nekter.

Lenke til kommentar

Hei. Kan jeg lade mitt GoPro Hero3+ Black Edition med en mobillader? For eks laderen til en HTC One? (Bruke ledningen som følger med til GoPro, og bruke selve stikkontakten til mobilladeren)?

 

Dersom batteriene er helt utladet funker det dårlig, da må jeg ta ut batteriet og sette det i en dedikert lader, har to, der bare den ene klarer å lade helt tomme batterier (de som har ligget en stund etter de ble tømt)

Lenke til kommentar

 

Hei. Kan jeg lade mitt GoPro Hero3+ Black Edition med en mobillader? For eks laderen til en HTC One? (Bruke ledningen som følger med til GoPro, og bruke selve stikkontakten til mobilladeren)?

 

Ja, vanligvis så går det bra. Kameraet er litt kresent og nekter å lade på noen ladere, det er bare å prøve, det er ikke noe som går galt hvis det nekter.

Ok :) takk .

Lenke til kommentar

 

Hei. Kan jeg lade mitt GoPro Hero3+ Black Edition med en mobillader? For eks laderen til en HTC One? (Bruke ledningen som følger med til GoPro, og bruke selve stikkontakten til mobilladeren)?

 

Dersom batteriene er helt utladet funker det dårlig, da må jeg ta ut batteriet og sette det i en dedikert lader, har to, der bare den ene klarer å lade helt tomme batterier (de som har ligget en stund etter de ble tømt)

Ok.

Lenke til kommentar
Dersom batteriene er helt utladet funker det dårlig, da må jeg ta ut batteriet og sette det i en dedikert lader, har to, der bare den ene klarer å lade helt tomme batterier (de som har ligget en stund etter de ble tømt)

Ok.

 

-Guttungen fant fram kameraet igjen i helgen. Han klarte ikke å få det til å lade med batteriet i kameraet, og ikke i en ekstern universallader. Jeg lette fram en dedikert Goprobatterilader (uoriginal) og satte batteriet i den, da tok det lading. Samme skjedde med to batterier. Begge har ligget ubrukte siden alpinsesongen.

Lenke til kommentar

Hei igjen :) Noen tips til hva som er best når man skal feste gopro til en egen hjelm?

Side Mount eller front Mount?

Det kommer ann på hvilken vinkel du er ute etter. Du får et litt annet bildeutsnitt på siden enn oppå hodet. Søk gjerne litt på youtube å se på filmer der de bruker begge deler, så sammenligner du og finner ut hva du liker best.

Lenke til kommentar

 

Hei!

Hvordan får dere musikk til filmene deres? (Vanlige CD-plater eller nedlastet musikk nektes fra facebook.) Ligger det lyd på redigeringsprogrammet? Jeg bruker Adobe pro.

 

Jeg tar helst det jeg har av gratis musikk - om en følger med på en bestemt, gjerne liten artist er det veldig mye bra musikk som blir gitt ut gratis. Å bruke musikk fra kjente artister, der musikken "vanligvis" er betalt er ikke noen god idè nei.

 

http://incompetech.com/music/ Her kan du finne noe musikk, et generelt søkeord er "royalty free music"; da vil du etterhvert få noen gode resultat!

 

Ok, tusen takk for svar : )

Lenke til kommentar

Hva bruker dere; PAL (25/50p) eller NTSC (30/60p)? Jeg har selv filmet hele sommeren på NTSC-60p, før jeg oppdaget det. Ser at de fleste kameraer (som selges i Norge) kun støtter 25/50p, inkludert EOS 600D som jeg har.

Ettersom det ikke er noen god idé å mikse disse i samme video burde jeg kanskje da gå over på PAL?

 

EDIT: Som kjent er det jo PAL som er standarden i Norge, såvel som store deler av verden ellers. Er vel primært i USA og Canada de bruker NTSC.

Endret av bellduck
Lenke til kommentar

Hva bruker dere; PAL (25/50p) eller NTSC (30/60p)? Jeg har selv filmet hele sommeren på NTSC-60p, før jeg oppdaget det. Ser at de fleste kameraer (som selges i Norge) kun støtter 25/50p, inkludert EOS 600D som jeg har.

Ettersom det ikke er noen god idé å mikse disse i samme video burde jeg kanskje da gå over på PAL?

 

EDIT: Som kjent er det jo PAL som er standarden i Norge, såvel som store deler av verden ellers. Er vel primært i USA og Canada de bruker NTSC.

NTSC fungerer best på youtube og alle moderne TVer og skjermer takler det fint så ingen spesiell grunn til å bytte til PAL. Med NTSC så får du også flere bilder i sekundet og jevnere flyt i filmen.

 

PAL med 25 bilder i sekundet er nært klassisk kino med 24 bilder i sekundet så kan være interessant for de som er spesielt interessert i sånt.

 

Å blande begge typer når man redigerer er plagsomt.

Endret av Kristallo
Lenke til kommentar

 

Hva bruker dere; PAL (25/50p) eller NTSC (30/60p)? Jeg har selv filmet hele sommeren på NTSC-60p, før jeg oppdaget det. Ser at de fleste kameraer (som selges i Norge) kun støtter 25/50p, inkludert EOS 600D som jeg har.

Ettersom det ikke er noen god idé å mikse disse i samme video burde jeg kanskje da gå over på PAL?

 

EDIT: Som kjent er det jo PAL som er standarden i Norge, såvel som store deler av verden ellers. Er vel primært i USA og Canada de bruker NTSC.

NTSC fungerer best på youtube og alle moderne TVer og skjermer takler det fint så ingen spesiell grunn til å bytte til PAL. Med NTSC så får du også flere bilder i sekundet og jevnere flyt i filmen.

 

PAL med 25 bilder i sekundet er nært klassisk kino med 24 bilder i sekundet så kan være interessant for de som er spesielt interessert i sånt.

 

Å blande begge typer når man redigerer er plagsomt.

 

TVene jeg har testet taklet ikke 60p, men har ikke testet med 30p.

 

Hovedproblemet for min del er vel det at alle "proffe" kameraer kjører PAL. Hvis jeg da skal blande opptak fra GoPro og SLR får jeg dermed problemer... Jeg bruker faktisk GoPro'en til det meste så sant jeg ikke trenger zoom eller dynamisk fokus; funker helt topp! :)

Lenke til kommentar

Hva bruker dere; PAL (25/50p) eller NTSC (30/60p)? Jeg har selv filmet hele sommeren på NTSC-60p, før jeg oppdaget det. Ser at de fleste kameraer (som selges i Norge) kun støtter 25/50p, inkludert EOS 600D som jeg har.

Ettersom det ikke er noen god idé å mikse disse i samme video burde jeg kanskje da gå over på PAL?

 

EDIT: Som kjent er det jo PAL som er standarden i Norge, såvel som store deler av verden ellers. Er vel primært i USA og Canada de bruker NTSC.

600D filmer i NTSC eller PAL finnes en innstilling i kamera. Som Kristallo sier NTSC gir deg flere bilder per skund gjevnere bevegelse og det funker fint på alle pcer og nye tver. Eneste du kan oppleve er flimring på elektriske lys pga 50hz på strømnettet.

Lenke til kommentar

 

...

TVene jeg har testet taklet ikke 60p, men har ikke testet med 30p.

 

Hovedproblemet for min del er vel det at alle "proffe" kameraer kjører PAL. Hvis jeg da skal blande opptak fra GoPro og SLR får jeg dermed problemer... Jeg bruker faktisk GoPro'en til det meste så sant jeg ikke trenger zoom eller dynamisk fokus; funker helt topp! :)

 

Det er en del enheter som sliter på med 60p hvis man gir de MP4 fila, det har jeg også vært borti.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...