Gå til innhold

Få textarea til å ikke legge til /n i phpscript.


Anbefalte innlegg

Fins det en måte å få php til å ikke automatisk legge til /n når brukeren lager ny linje i ett textarea?

 

Brukeren skal kunne legge til /n selv, så å bare ta vekk alle /n-er er ikke aktuelt.

 

 

Håper noen har svaret.

 

 

PS: Legger posten inn her siden jeg tror svaret må være i html (noe med textarea taggen), eller noe med JavaScript.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PHP legger ikke til linjeskift. Jeg har aldri gjort noe med linjeskift fra textarea, kun når teksten skal ut igjen og vises riktig.

Noen personer har en lei tendens til å trykk enter når de kommer til enden av en textarea boks, i stedet for bare å fortsette å skrive og la teksten automatisk fortsette på neste linje. Kan det være noe slikt som er problemet ditt?

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg har innbilt meg at php lager ny linje der brukeren har trykket enter er at jeg synes å huske å ha lest at php gjorde det i boken jeg lærte php av.

 

Men jeg ser at det blir laget mellomrom når jeg trykker enter (php eller html gjør det), hvordan forhindre det (eller er det umulig)?

Lenke til kommentar

Skriver inn:

heisann heisann heisann

 

Resultat:

<html>
<body>
heisann heisann heisann</body>
</html>
<!-- Hosting24 Analytics Code -->
<script type="text/javascript" src="http://stats.hosting24.com/count.php"></script>
<!-- End Of Analytics Code -->

Helt som forventet.

 

Skriver inn:

heisann heisann heisann<linjeskift>

<linjeskift>

heisann2 heisann2<linjeskift>

heisann2

 

Resultat:

<html>
<body>
heisann heisann heisann

heisann2 heisann2
heisann2</body>
</html>
<!-- Hosting24 Analytics Code -->
<script type="text/javascript" src="http://stats.hosting24.com/count.php"></script>
<!-- End Of Analytics Code -->

Igjen som forventet. Men på web siden så står alt på en linje. Det er fordi du må enten bruke nl2br() eller skrive ut teksten i en <pre> tag, slik at resultatet blir likt det bruker skrev inn.

echo nl2br($_POST['tekst']); // denne er å foretrekke
// eller
echo '<pre>'.$_POST['tekst'].'</pre>';

 

--

Liten prik, dette er vel ikke helt riktig: <button type="submit" name="knapp" value="Trykk her!">

<input type="submit" name="knapp" value="Trykk her!"/>

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...