Gå til innhold

Hva om gud kødder med oss?


Anbefalte innlegg

Hva om gud skapte verden slik at alt hadde en forklaring, og ingenting tydet på hans eksistens. Han la det opp slik at ingenting tydet på noe overnaturlig, MEN, så ga han oss en hellig bok som tilfeldigvis ikke hadde et fnugg av bevis.

 

Gud la planen slik at de som var naive nok til å tro på bibelen, de gikk hele veien nedover, mens de logiske og intelligente, de gikk til himmelen. Dette var guds måte å filtrere vekk alle de idiotene som virrer rundt her på jorda.

 

Her om dagen nevnte jeg dette for min venn. Han er en temmelig troende muslim, så dere kan vel tenke dere til hvordan han reagerte. ;)

 

Dette er forresten bare en idé, så ikke ta det så altfor seriøst. :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Evt., hva om kun de som spiser 3 bananer hver dag (nøyaktig 3, ikke færre eller flere. Størrelsen er ikke viktig), er de som kommer til Himmelen? Det er like mye som støtter opp om det, som det vanlige kristne regelverket.

 

Men i ditt tilfelle, ja, om Gud faktisk står bak Bibelen og alle påstandene der, så ser jeg på det som langt mer sannsynlig at Gud rett ut lyver. Om han har like mye makt som det ryktes at han har. En slik Gud (den ærlige Bibelguden) ville vi alle ha kjent til.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar

Evt., hva om kun de som spiser 3 bananer hver dag (nøyaktig 3, ikke færre eller flere. Størrelsen er ikke viktig), er de som kommer til Himmelen? Det er like mye som støtter opp om det, som det vanlige kristne regelverket.

 

Men i ditt tilfelle, ja, om Gud faktisk står bak Bibelen og alle påstandene der, så ser jeg på det som langt mer sannsynlig at Gud rett ut lyver. Om han har like mye makt som det ryktes at han har. En slik Gud (den ærlige Bibelguden) ville vi alle ha kjent til.

 

Mye mer logisk egentlig....

Mennesket lyver hele tiden; gud lagde mennesket i sitt bilde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror at Gud har gitt oss et valg. Og det valget må vi ta.

Kan du kalle det et valg når du må ta det? Og hva var valget?

 

 

Men noen ganger trår han inn og hjelper til.

Som når?

 

Så langt er det ikke et skvatt av alle de påstandene om denne gudens hjelp som er dukumentert på annet vis enn synsing og blind tro.... Egentlig ganske merkelig tatt i betrakning alle de påstandene som kommer om guds hjelp til alt fra leksehjelp til avrevne lemmer og vidunder kur av nær forestående død... Merkelig at ikke EN av disse kulehodene klarer vise til annet enn løs prat, sin egen fantasi og spinnvill bruk av confirmation bias på området, en skulle jo tro at NOEN ville klare å få med seg et bevis for dette de påstår liksom... Med mindre de er evneveike hele gjengen da... Men sålangt har vi ingenting annet enn påstander om denne, og andre, guders innblanding...

 

Så eg lurer fælt på NÅR det var denne guden tråkket inn i noens liv og hjalp til...

 

En annen begredelig ting med denne guden og hans helbredelser er jo det kjedelige faktumet at HVIS han finnes og er allmektig så hadde han ikke trengt å helbrede en eneste person, alt han kunne gjort var å la være å la sykdommen feste seg til det mennesket... Men det er mulig at han er en showoff, en som liker å briske seg og det er derfor han først lar mennesker lide grusomt før han, selvfølgelig i full offentlighet og omgitt av kulehoder så blinde for fakta at de ikke evner å se slike ting, "helbreder" mennesker han med letthet kunne ha latt være friske.... Uannsett en stusselig fyr som må la noen lide for at han selv skal få vise seg frem... Og dette kaller kulehodene for en snill og god gud? Vet de i det hele tatt hva snill og god er lurer jeg....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror det har skjedd mange uforklarlige ting opp igjenom tidene. Menneskene prøver å finne en grunn til det som skjer og resultatet blir at de kommer fram til en gud som står bak allt de ikke kan forklare seg. Flere og flere støtter den teorien og man begynner å skrive ned allt det som skjer. Det blir utgitt i en bok. (Bibelen)

 

Den koster da penger og man ser en mulighet til å bli rik. Kirken bygger kirker og kommer med lover og regler som skal virke realistiske. De øverste lederne blir rikere og rikere og legger mye vekt på å holde historiene i gang. Det blir skrevet flere og nye versjoner. Nå som den vestlige verden har blitt intelegent nok til å se at religion er mere usansynlig begynner de å misjonere for flere medlemmer.

 

Alt handler bare om makt og penger!!!

:)

Endret av Chocolate-Monster
Lenke til kommentar

Den er god ja ;) Man kødder jo med gud hele tiden, bare det skjer jo aldri noe siden han ikke finnes :p Og uansett om vi kødder med ham, hva kan han gjøre med det da?? Om han lar noe skje med oss, blir det jo å ta hevn og det har han ifølge hans egen lov ikke lov til :D

 

om han finnes så kan nok han gjøre som han vil hahaha. det kan hende han straffer oss på en mild karma måte som ikke er gale nokk til å registreres som hevn for eks: du brekker armen på en uskyldig unge, straffen du får av Gud er at du ikke får sove om natten og blir dødstrøtt. ich dont nåo :D

jeg setter pris på at du svarte med en humoristisk og godhjertet kommentar istedet for å være frekk, tusen takk Sjokolademonsteret :wee:

Endret av Epic Score
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Kan du kalle det et valg når du må ta det? Og hva var valget?

 

 

Som når?

 

Så langt er det ikke et skvatt av alle de påstandene om denne gudens hjelp som er dukumentert på annet vis enn synsing og blind tro.... Egentlig ganske merkelig tatt i betrakning alle de påstandene som kommer om guds hjelp til alt fra leksehjelp til avrevne lemmer og vidunder kur av nær forestående død... Merkelig at ikke EN av disse kulehodene klarer vise til annet enn løs prat, sin egen fantasi og spinnvill bruk av confirmation bias på området, en skulle jo tro at NOEN ville klare å få med seg et bevis for dette de påstår liksom... Med mindre de er evneveike hele gjengen da... Men sålangt har vi ingenting annet enn påstander om denne, og andre, guders innblanding...

 

Så eg lurer fælt på NÅR det var denne guden tråkket inn i noens liv og hjalp til...

 

En annen begredelig ting med denne guden og hans helbredelser er jo det kjedelige faktumet at HVIS han finnes og er allmektig så hadde han ikke trengt å helbrede en eneste person, alt han kunne gjort var å la være å la sykdommen feste seg til det mennesket... Men det er mulig at han er en showoff, en som liker å briske seg og det er derfor han først lar mennesker lide grusomt før han, selvfølgelig i full offentlighet og omgitt av kulehoder så blinde for fakta at de ikke evner å se slike ting, "helbreder" mennesker han med letthet kunne ha latt være friske.... Uannsett en stusselig fyr som må la noen lide for at han selv skal få vise seg frem... Og dette kaller kulehodene for en snill og god gud? Vet de i det hele tatt hva snill og god er lurer jeg....

Du kan aldri få det beviset du lengter etter. Når du ikke godkjenner at Guds ord (bibelen) er sann. For uansett hva vi sier vil dere allltid finne en annen måte å forklare det på :-(

Foressten så er det andre enn de kristne som har sagt noe om Jesus. For eks Tacitus og Sueton.

Hvorfor skal alle andre fakta absolutt være mer sann en bibelen skrifer foressten?

 

Apg 28,26 Gå og si til dette folket: Dere skal høre og høre, men ike forstå, se og se, men ikke skjeldne!

 

Du kommer mest sannsynlig ikke til å godta dette svaret men... Gud gav oss fri vilje. Eva og Adam valgte å gjøre det eneste Gud sa de ikke skulle. Siden Gud ikke tåler synd kunne han ikke ha de så nær seg. Derfor måtte de ut av edens hage, men han forlot dem ikke. Og han hadde en plan som kunne redde mennesken. Planen var Jesus. Han tok på seg alle våre synder. Det gjør at vi kristne er syndfri ovenfor Gud :-D .

Men selvfølegelig Jeg skjønner jo at det er vanskelig å tru at det virkelig er så lett og at dere kansje tenker at det er for godt til å være sant.

Endret av _Irene_
Lenke til kommentar

Jeg lever i et fritt liv, sammen med Gud. For Gud har gitt oss fri vilje.

 

Sannt det, men er litt uenig med at gud har gitt oss den, men vi har fri vilje ja eller de fleste av oss ihvertfall.

Men ingenting garanterer at han finnes eller om han kødder eller ikke. Så å ta selvmord for noe som man ikke er sikker på hva er eller eksisterer engang er vel litt heftig? Tenk på dem rundt deg som trenger deg. Gud klarer seg helt fint uten deg og du sikkert helt fint uten ham siden det er jo vennene og familien og de andre personene rundt deg som virkelig betyr noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...