Gå til innhold

Neste Ubuntu utvikles i hemmelighet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

fjern unity (og innstaler gnome).Fiks close,minimize,maximise på "rett" side og mange flere tilhengere vil strømme til !

 

Selv om jeg er motstander av Unity respeketer jeg at Canonical forsøker å dra Ubuntu videre med nye ting, de er tross alt de som eier Ubuntu. Men jeg tror de ville tjent på å skille Unity ut i egen Ubuntu versjon.

Alle som ikke liker Unity kan velge "alternative Ubuntu" OS, Mint Linux, PinguyOS og Zorion OS er alle bygget på Ubuntu og Gnome.

 

Selv er jeg sluttet å kjøre Ubuntu og kjører heller PinguyOS på desk, og XUbuntu på serveren. Så lenge Unity er standard i Ubuntu anbefaler jeg ikke OS'et til andre lenger heller.

Endret av morten_b
Lenke til kommentar

Siterer artikkelen:

Hemmelig utvikling betyr at koden, som fremdeles vil være åpen og fri, ikke blir testet og gått gjennom av den bredere brukerbasen.

 

Du mener løpende gjennomgått (av samme bred brukerbase) !?

Ubuntu er basert på åpen kildekode, og før eller siden slippes jo også den nye kildekoden, og da kan den samme bred brukerbase gå i sømmene av den.

 

Kanskje det er mer interessant å kikke på kode mens den er under utvikling, så man kan se hva som kommer til å komme. Men, kanskje det ikke gir noen særlige negative konsekvenser likevel å hemmeligholde den en stund til frislippet.

 

Uansett synes jeg grunnlaget for å påstå at det går utover sikkerheten ikke holder helt vann, selv om det er en potensiell større fare for at det kan skje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...