Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] XFX 7970 Skjermkort problem?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

  • Kontrollpanel (Vis etter: Kategori)
  • System og sikkerhet
  • Trykk på System
  • I menyen på venstre side trykker du på Avanserte Systeminnstillinger
  • Du skal nå ha fått opp et vindu og du skal være i Avansert Fanen. Under oppstart og gjenoppretting trykker du på innstillinger
  • Nederst i det nye vinduet har du en dropdown meny. Du skal kunne velge mellom (Ingen), Liten Minnedump (256 kB) og kjerneminnedump.
  • Kjerneminnedump gir mer informasjon enn Liten minnedump så du kan like godt bruke denne.
  • Vent på ny blåskjerm :(

Lenke til kommentar

Har nå valgt instillingene som du sa..

 

Tenkte å prøve å installere en eldre versjon av driveren (12.4). Jeg avinstallerer den jeg har (12.10), fjerner alt rusk i safe mode med Drive Sweeper, har lasta ned denne eldre versjonen (12.4), men når jeg installerer den får jeg den nyeste (12.10)?!?! Hva skal det bety?

 

 

Edit: Fant en driver som skulle være versjon 12.2 liggende på PCen, installerte den. Nå har jeg visst versjon 12.3.... Men uansett, borte fra versjon 12.8 og 12.10 (som jeg hadde da problemene oppstod). Får bare vente å se om problemene oppstår med denne versjonen også. Hvis problemene oppstår med denne versjonen også, regner jeg med at det ikke er driverne?

 

Beklager, ble mye rot her. Er sykt frustrert over AMD nå.

Endret av nils1337
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke at det er driveren.

Det er nok noe annet som forårsaker problemet ditt, akkurat hva er jeg usikker på , men det er mulig at du har problemer med strømforsyningen din , hvor gammel er den?

 

Akkurat nå hadde jeg prøvd med å nappe ut skjermkortet ditt fra pcen og prøvd det i pcen til en kompis, får du samme resultat der så er det definitivt skjermkortet , hvis ikke så vil jeg anta som sagt at problemet sitter i en annen komponent (som feks psu) eller utdatert bios / ustabilt hovedkort / cpu.

 

Jeg har personlig måttet byttet 2x HX 650 fra Corsair pga de var svært ustabile og døde etter en viss stund.

Lenke til kommentar

Unigine Heaven er stort sett kun istand til å ta de mest ustabile kortene, OCCT sin Error Test er langt mer sensitiv.

 

Hvor lenge bør denne stå på da? Noen instillinger som er viktige å endre?

 

Huka av for "Error check", og den finner mange errors etter bare noen få sekunder. Dette tallet hopper visst både opp og ned hele tiden(?)

 

occt_error.PNG

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Hmmm... Fant ut at:

- Hvis testen kjører i windowed mode finner den errors..

- Hvis jeg huker av for å kjøre testen i full screen, finner den ingen feil!

- Hvis jeg alt + tab'er (minimerer) i mens testen holder på i full screen, gir den meg errors

 

Er dette en feil i programmet/testen, eller er det fortsatt sikkert at det er noe galt med skjermkortet?

 

Sorry for alt maset :blush:

 

 

EDIT:

 

Da har jeg testet med et annet skjermkort (HD 5770) hvor jeg også får errors. Konkluderer da med at det er det jeg gjør (se over) som forårsaker errors...

Endret av nils1337
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...