Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tiscali svindel ????


kh

Anbefalte innlegg

mixman: du bør lese retningslinjene og hva de sier om god takt og tone. Den oppførselen din vil vi ikke ha noe av på dette forumet, derfor får du en ukes utestengning for å få kjølt deg litt ned. Vi forstår at du er frustrert, men det skal du ikke ta ut på dette forumet og dets brukere.

 

-moderator yummy-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har også motatt etterkrav, kun 590 heldigvis, dette har de også gjort engang før, da fikk jeg kravet på 3500kr ca, det var vel ett par år siden, jeg prøvde å gå til forbrukerrådet/teleklagenemda, men kom ingen vei.

 

tele2 gjorde også det samme til meg, da med mobil abbo, dette sliter jeg med fortsatt, blir ikke kvitt en inkasso sak, som forøvrig er på regning som jeg har betalt for lenge siden, at jeg har betalt regninga er også registrert hos tele2, men allikevel ser det nå ut til at jeg må i forliksrådet, pga tele2s latterlige oppførsel. hver gang jeg ringer sier dem at det er i orden nå, men jeg mottar stadig høyere krav fra inkassoselskapet, så hva skal en stakkar gjøre? :shrug:

 

men tilbake til tiscali, etter hva jeg har skjønt har alle tele og internettlevrandører lov til å etterfakturere deg opptil 3 år tilbake, en sinnsyk lov spør du meg, virker som om flere levrandører benytter seg av dette, når folk for regninga hver månte, så tenker de vel, oi så billig, og kanskje ett år etterpå kommer etterfaktureringskravet.

 

man kan ikke føle seg trygg på å bli etterfaktuert når som helst ser det ut som, på alt fra internett, til mobil og sms bruk.

 

tviler på at noen kommer noen vei med overforbruket til tiscali, men kanskje vi står sterkere sammen?

Lenke til kommentar

Bruk følgende retningslinjer for klage

 

 

§47 i kjøps loven sier følgende

 

Har kjøperen fått rekning eller nota, er han bundet av den pris som er oppført, om han ikke innen rimelig tid sier fra at han ikke godtar den. Dette gjelder ikke når lavere pris følger av avtale eller den oppførte pris er urimelig

 

Altså du må sende inn en skriftelig klage som sier at du ikke godtar kravet

 

§17 ledd 1 sier følgende

 

Tingen skal være i samsvar med de krav til art, mengde, kvalitet, andre egenskaper og innpakning som følger av avtalen.

 

Som kunde skal fortløpende utgifter faktureres til kunden etter et fastsatt intervall. Dersom dette var et engangskjøp og fakutra legges bort, kan denne sendes opp til 3 år etter kjøps dato. Tellerskritt er en

fortløpende vare, og vil således ikke falle under denne bestemmelsen

 

§27, ledd 1 i kjøpsloven sier følgende:

 

Kjøperen kan kreve erstatning for det tap han lider som følge av forsinkelse fra selgerens side. Dette gjelder likevel ikke så langt selgeren godtgjør at forsinkelsen skyldes hindring utenfor hans kontroll som han ikke med rimelighet kunne ventes å ha tatt i betraktning på avtaletiden eller å unngå eller overvinne følgene av.

 

Kjøper kan forlange erstating pålydende det beløp som faller etter det som skulle ha vært føsrte fakturering av overforbruk. Kundens tap er altså fravær av en pris spesifikasjon på det overforbruk som har funnet sted. En slik spesifikasjon ville gikk kunde anledning til å justere sitt forbruk og eventuellt endret abonemennt etter behov

 

----------------------------------------------------------------------------

Lenke til kommentar

Fikk en regning pålydende 573.10 kr foroverforbruk på Tiscali Surfer enda jeg aldri har hatt dette produktet. Brukte Tiscali Free Internett før jeg fikk ADSL...Hvis de tror jeg skal betale så tar de skammelig feil...dette er rett og slett svindel av høy skala...Sender nå saken til forbrukerrådet og det burde dere alle andre også gjøre. :grumpy:

Lenke til kommentar
viser til innlegg før meg om forbrukerombudet.

Jeg tror kanskje vi må kontakte forbrukerrådet, de har mye om dette med "telefoni". Ellers frister også tv2 hjelper deg. Det er helt idiotisk at tiscali ikke kan informere deg at du har overforbruk over 500-1000 kr som ikke er betalt.  :roll:  

Men de skal få sende en spesifisert regning og utvide forfallsdatoen litt så jeg kan sjekke det rotet her litt. I mens håper jeg folk holder seg langt unna Tiscali, bruk litt seriøse aktører. Ikke folk som bruker 1,5 år på å fakturere deg.  :evil:  

 

kh

 

Jeg prøvde det. Fikk beskjed om at saken var regisrert, siden har jeg ikke hørt noe. Det er over ett år siden. :cry:

Lenke til kommentar
viser til innlegg før meg om forbrukerombudet.

Jeg tror kanskje vi må kontakte forbrukerrådet, de har mye om dette med "telefoni". Ellers frister også tv2 hjelper deg. Det er helt idiotisk at tiscali ikke kan informere deg at du har overforbruk over 500-1000 kr som ikke er betalt.  :roll:  

Men de skal få sende en spesifisert regning og utvide forfallsdatoen litt så jeg kan sjekke det rotet her litt. I mens håper jeg folk holder seg langt unna Tiscali, bruk litt seriøse aktører. Ikke folk som bruker 1,5 år på å fakturere deg.  :evil:  

 

kh

 

Jeg prøvde det. Fikk beskjed om at saken var registrert, siden har jeg ikke hørt noe. Det er over ett år siden. :cry:

Lenke til kommentar

Fikk nesten slag da jeg åpna tiscali regningen i dag mårra jeg, over forbruket var på drøyt 15000 kr.

 

Vet ikke hva jeg skal gjøre nå, sjangsene for å klare å betale en slik regning, er like stor som at jeg vinner i lotto

 

Det er helt SYKT at dem kan fakturere overforbruket på den måten der i opp til 1,5 år tilbake i tid.

Lenke til kommentar

Tiscali er VELDIG flinke til å sende ut regninger uten "dekning" tror jeg.

 

Gikk over til Tiscali etter å ha hatt fastpris greier hos Cybercity.

Var kunde hos Tiscali i 3-4 måneder før jeg sa opp.

Dette er vel nå...ca 2,5 år siden ellerno deromkring.

 

Fikk min oppsigelse bekreftet både muntlig og skriftlig fra Tiscali.

Men de klarer fortsatt å sende ut regninger til meg.... :roll:

 

Og de gangene jeg har ringt og spurt hvorfor jeg fortsatt får regninger på ett abb som ble sagt opp for over to år siden.

Ja da skylder de på dataproblemer, og nytt system osv osv.

 

Er jo litt skremmende at en internett leverandør skal ha så mye problemer med sine egene maskiner/utstyr.... :o

Lenke til kommentar
Spesifisert forbruk kan en jo få opplistet om en logger seg inn må min side via hjemmesiden til Tiscali.

 

jeg gjorde det i går for å se over de periodene jeg vet jeg var borte,men da fikk jeg ikke opp en eneste oppringning. Enten er siden klikk eller så vet ikke jeg.

 

kh :grumpy:

Lenke til kommentar

Hele denne saken bekrefter igjen min mening om at Tiscali har svært dårlige rutiner og at de prøver å lure kundene sine.

 

Jeg hadde Tiscali en kortere periode og sa opp dette abbonomentet. 9 måneder etter at jeg flere ganger var forsikret om at abbonomentet var oppsagt (sendte oppsigelse over mail, telefon og vanlig post) så fikk jeg fortsatt regninger på 500 kroner i måneden - dette til og med etter at de hadde sendt en avregning for abbonomentet. Jeg bestemte meg derfor for å politianmelde dem for svindelforsøk hvis en regning til kom, men (u)heldigvis kom aldri en slik.

 

Tiscali har alt for få personer til å ta seg av kundemassen sin, og gjør til tider svært rare ting, svarer ikke på post eller mail, og du må gjerne bruke 1 time i telefonkø før du når en kundebehandler som enten ikke vet noe eller ikke kan gjøre noe.

Lenke til kommentar

Fikk overforbruks regning jeg og, (se tidl. innlegg) har ringt lindorff, og de skal sende en spesifisert faktura til meg pr. mail i morgen, så vi får se hvordan den ser ut......

 

Teknisk info: Regninger kan sendes ut inntil 2 år etter at kjøpet/salget/tjenesten har blitt lefvert/funnet sted, så dersom forbruket er korekt har tiscali jussen på sin side.......

Lenke til kommentar

Saken er nemlig den at hvis man har mottatt regninger fortløpende, så har man mest sannsynlig moderert bruken av Internet litt. Og Tiscali er defor medskydig i at regningene er store.

 

For en stund siden var en lignende sak oppe hos "TV2 hjelper deg". I dette tilfellet var det en kar som fikk en meget stor telefonregning fra NetCom. På grunn av at personen det gjaldt ikke hadde mottatt regninger over lang tid måtte NetCom opprette en nedbetalingsplan, slik at han var i stand til å batale.

Lenke til kommentar

Eh... Eg fikk også ein rekning i postkassa i dag.

Sa opp Tiscali'n min til fordel for Kvalito, sikkert defor eg fikk den også, ellerså hadde nok dette forsatt i evigheiter.

 

Rekninga var jo "berre" på 7555 kroner. Betalingsfrist 29.09.03

NICE...

 

vel... tv2 hjeler deg for oss ? eller forbrukerrådet?

eg hadde jo seff trappa ned internettt tiden min om eg hadde vist dette.

Hadde dei sagt i fra om at overtidsforbruket ikkje blei fakturert hadde det vore ok, men fikk jo ingen info, dette er ikkje OK!

 

også 1.5 år da! herregud, dei har forhåpninger.

 

Har føresten prøvt og kontakte kundeservice der fleire ganger uten hell. Det gjalt da teniske spørsmål (satelitt internet fra eol, proxy etc) ( ikkje tiscalisat)

 

Glad eg er over på kvalito, blir vel dei fram til det kjem ADSL her i bygda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...