Gå til innhold

Problem med skjermkort - MSI GTX 680 3GB


Grumern

Anbefalte innlegg

Hei, min venn kjøpte seg et MSI GTX 680 4GB edition for ikke lenge siden. Problemet er at 680 virker ikke på pc'en hans, men virker perfect på pcen min. Og jeg prøvde å sette et 560Ti inn i pcen hans, og det funka som det skulle. Vi trodde først problemet lå i hovedkortet, og vi leverte HK'et tilbake til komplett og det var ikke noe problem så lå i HK'et likevel.

 

Specs til vennen min:

MSI Big Bang Xpower II socket 2011

Corsair Dominator Platinum 16 gb 1866mhz

Intel Core 3820 3.6ghz

MSI Gtx 680 4GB edition

XFX 850w

 

Specs på pc'en min:

Asus sabertooth p67 socket 1155

Corsair Vengeance 8gb 1600mhz

Intel core 2500 3.3ghz

Gigabyte 560Ti

Ocz 600w

 

Jeg mener at dette er rart, siden msi burde jo være kompatibel med msi!

 

*Edit*

Endret av Grumern
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det et 680 Lightning han har? Er jo dessverre mulig MSI har brukt samme trikset på Lightning-kortet som de gjorde med 670- og 660 Ti Power Edition-kortene.

Nope, Twin Frozr III. Hva mener du med "trikset" msi brukte? :p Vi sleit btw også med å få skjermkortene til å passe inn ordentlig, kjøleribba på HK'et var for høy.

Lenke til kommentar

Er det et 680 Lightning han har? Er jo dessverre mulig MSI har brukt samme trikset på Lightning-kortet som de gjorde med 670- og 660 Ti Power Edition-kortene.

Nope, Twin Frozr III. Hva mener du med "trikset" msi brukte? :p Vi sleit btw også med å få skjermkortene til å passe inn ordentlig, kjøleribba på HK'et var for høy.

Prøvd et lavere spor på hovedkortet?

Av det jeg ser av bilder på nettet kan jeg forestille meg varmerøret kræsjer med kjøleribba på hovedkortet, kan det stemme? Om du ikke får skjermkortet skikkelig inn i hovedkortet vil ikke skjermkortet fungere, haka på enden av sporet skal klippe på plass av seg selv når kortet sitter skikkelig.

 

Trikset MSI brukte var å øke spenningen PWM-kontrolleren (ansvarlig for å konvertere 12V til en brukbar spenning for grafikkprosessoren) fikk, resultatet var at kortene fikk en voldsomt mer aggressiv Turbo Boost som resulterte i 5-10% bedre ytelse (dermed kom kortene vanvittig godt ut i benchmarks.) I ettertid har Nvidia nektet MSI å gjøre denne modifikasjonen siden den gir to problemer:

  1. Senket levetid.
  2. Kortene vil ikke fungere med enkelte strømforsyninger

Det er også mulig Nvidia ikke liker å ha et 660 Ti som ut av eska yter bedre enn GTX 670, men det er heller spekulasjoner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det et 680 Lightning han har? Er jo dessverre mulig MSI har brukt samme trikset på Lightning-kortet som de gjorde med 670- og 660 Ti Power Edition-kortene.

Nope, Twin Frozr III. Hva mener du med "trikset" msi brukte? :p Vi sleit btw også med å få skjermkortene til å passe inn ordentlig, kjøleribba på HK'et var for høy.

Prøvd et lavere spor på hovedkortet?

Av det jeg ser av bilder på nettet kan jeg forestille meg varmerøret kræsjer med kjøleribba på hovedkortet, kan det stemme? Om du ikke får skjermkortet skikkelig inn i hovedkortet vil ikke skjermkortet fungere, haka på enden av sporet skal klippe på plass av seg selv når kortet sitter skikkelig.

 

Trikset MSI brukte var å øke spenningen PWM-kontrolleren (ansvarlig for å konvertere 12V til en brukbar spenning for grafikkprosessoren) fikk, resultatet var at kortene fikk en voldsomt mer aggressiv Turbo Boost som resulterte i 5-10% bedre ytelse (dermed kom kortene vanvittig godt ut i benchmarks.) I ettertid har Nvidia nektet MSI å gjøre denne modifikasjonen siden den gir to problemer:

  1. Senket levetid.
  2. Kortene vil ikke fungere med enkelte strømforsyninger

Det er også mulig Nvidia ikke liker å ha et 660 Ti som ut av eska yter bedre enn GTX 670, men det er heller spekulasjoner.

Jaok. Vi prøvde også de lavere sporene, så det var egentlig dumt å nevne det med pci slotsa .. :p

 

Men på hk'et er det sånn debug panel, og på debug panelet kommer det opp "B2" som da betyr problemer med vga. Jeg leste også på et annet forum der en også hadde problemer med msi 680 lightning, men h*n fikk heller ikke løst problemet tydeligvis. Kan det være noe med at grafikk kortet som ikke er kompatibelt med Hk'et, eller kanskje omvendt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...