Gå til innhold

Frp vil la homofile gifte seg og adoptere barn


Anbefalte innlegg

Nei, barn blir jo som kjent ikke til av en mann og en kvinne, men to menn.

 

-skank.

Det er ikke noe godt argument mot at to menn kan få adoptere et barn.

At de ikke kan få det på en naturlig måte.. Naturen er heller ingen intelligent, allmektig Gud som mener noe i denne sammenhengen, så naturen hadde ikke bestemt seg for at homofile ikke skulle få barn, fordi den syntes det var uriktig. Det er bare teknisk umulig. Noe vi mennesker kan fikse enkelt, med tanke på at det er barn som har mistet kanskje hele familien sin, og som trenger to personer til å ta vare på dem. Dette kan vanlige homofile (ikke pedofile) ordne på en meget god måte!!!

 

Vi mennesker er selv en del av naturen, og når vi bestemmer oss for i felleskap at homofile skal få lov til å adoptere barn, så skjer det helt naturlig, og er en del av den menneskelige utviklingen.

 

Det dere holder på med er å bremse utviklingen.. Noe dere selvsagt ikke vil klare å lykkes med. Naturen er sterkere enn alle slags typer overtro....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja. Du beveger deg på tynn is. Noe liberalere har en tendens til å gjøre.

Og du bruker merkelapper som "liberal" for det de er verd. Noen du har en tendens til å gjøre. For meg er liberal en hedersbetegnelse, så jeg har ikke noe imot det. Og jeg har vært ute mang en vinterdag med skøyter på beina, og bare unntaksvis gått gjennom isen.

 

Absolutt. Den grenseløse naiviteten til liberalere kjenner som kjent ingen grenser.

Kan vi slutte å misbruke ordet "liberal"?? En liberal er en person som vil at staten skal regulere mest mulig, mens en konservativ er en som vil minimere statens makt over individet. Så ironisk nok er det de konservative som står å forhindrer at individer kan gjøre som de vil med statens makt.

 

Jeg er faktisk ikke spesielt mye FOR homofile pars rett til adopsjon, men heller ikke IMOT. Men i likestillingens øyemed har kjønn minimalt å si annet enn at menn har utovertiss og små bryster og kvinner har innovertiss og store bryster. Genetisk så er det XX og XY -forskjellene, men ellers så er det ingenting en kvinne kan gjør som ikke en mann kan gjøre og omvendt (jeg ser vekk ifra å føde).

 

Så et par samboer/partnerskap eller gift så bør rettighetene og pliktene være de samme!

 

-frank

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aaah. Så hele ditt argument hviler nå på at jeg mener homofili er unaturlig. Så det er bare for å leite frem til det. Jeg klarer fint å vente. Så spørsmålet, som ditt premiss hviler på; hvor skriver jeg, eller mener at homofili er unaturlig?

Nei, det er ikke mitt premiss. Mitt premiss er at Langfeldt og jeg er enige, bortsett fra på ett enkelt punkt, hvor jeg aksepterer ditt bevis for at enkelte fagfolk er uenige med meg. Det jeg sa var at du ignorerte det faktum når du beskyldte meg for cherrypicking.

 

Hva du mener om homofili er irrellevant, siden det ikke var deg jeg diskuterte med, men den "magiske mysterieturen", og han har sagt det. Trenger du linker til det så kan du får dem. For eksempel dette:

 

De er avvikere og bør bli behandlet for sin sinnsykedom og barn bør ikke en gang være i nærheten av dem.

 

Mens du venter på meg, så kan du jo få samme utfordringen: Hvor skriver jeg at du mener at homofili er unaturlig?

 

Det har jeg ikke sagt noe sted, akkurat som du ikke har påstått at de er det. Du lanserte den stråmannen, ikke jeg. Og det kan vi kanskje spare oss.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er faktisk ikke spesielt mye FOR homofile pars rett til adopsjon, men heller ikke IMOT. Men i likestillingens øyemed har kjønn minimalt å si annet enn at menn har utovertiss og små bryster og kvinner har innovertiss og store bryster. Genetisk så er det XX og XY -forskjellene, men ellers så er det ingenting en kvinne kan gjør som ikke en mann kan gjøre og omvendt (jeg ser vekk ifra å føde).

 

Så et par samboer/partnerskap eller gift så bør rettighetene og pliktene være de samme!

 

-frank

 

Og du argumenterer nå for at kjønn er en sosial konstruksjon, ala Jørgen Lorentzen. Så hvis du vil den veien, får du argumentere for at biologien, og dermed biologiens påvirkning på kjønn ikke har noe betydning overhode på barns oppvekst.

Lenke til kommentar

-frank

 

1. Takk for at du opplyser det opplagte.

 

2. Aleneforeldre er i stor grad ikke alene, far/mor er til stede. Barnet har altså klare preferanser til begge kjønn. Dessuten, å argumentere for at siden det er noen som er "fucked up" så skal x få er å tillegge x "fucked up". Hele momentet er likekjønnheten, samtidig man fra samfunnets side sier noe annet. At barn trenger begge kjønn som rollemodeller. Disse to synspunktene, som holdes offisielt, står direkte mot hverandre. Enten er kjønn totalt likegyldig (og man er dermed i radikalfeministenes land, kjønn er en sosial konstruksjon) eller så har kjønn en vital betydning for barns oppvekst.

 

At man allikevel har aleneforeldre (dvs enkjønnet) er ikke akkurat et godt argument for å bare doble enkjønnheten egentlig.

 

Dessuten har jeg ikke skrevet at homofili er unaturlig. Opplagt nok, siden det ville vært dundrende feil.

Ved mindre du ikke er kristen, blir dette så ufattelig idiotisk påstand! Hvordan kan du som ikke-kristen, påstå at noe som helst er unaturlig?

 

Og hvor skriver jeg at noe er unaturlig?

Sorry. Jeg så feil her. Jeg blandet deg og Magical Mystery Tour Guide.

 

Eneste stedet jeg har brukt ordet er i siste setning. Og dermed ber jeg deg lese den setningen engang til, helst langsomt slik at ordene faller inn i din liberale hjerne.

Greit. "I min liberale hjerne".... Det finnes vel ikke noe dekkende ord for din hjerne. Hva ville du kalt den selv forresten?
Lenke til kommentar

"Frp vil la homofile gifte seg og adoptere barn"

 

Sett fra ett demokratisk synspunkt er dette helt uspiselig, flertallet er heterofile, så igrunnen burde homofili forbys igjen ;)

Hurra!! I denne sammenhengen liker jeg svært godt at en ekte liberalist slo i bordet med noe sånt! :D Et grønt pluss for den skatteflyktning ;) Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Nei, barn blir jo som kjent ikke til av en mann og en kvinne, men to menn.

Ja, og mennesker er født med vinger og nordmenn er født med ski på beina og parabolantenne på lua. Vi har vært gjennom den før i tråden, men jeg tror ikke du svarte: Når og hvorfor ble det så viktig at vi mennesker ikke skulle gjøre noe vi ikke var utstyrt for fra naturens side? Burde vi fortsatt løpe rundt nakne og fange vilt med spyd (vi er ikke født med spyd heller...), eller er det greit at vi bruker vårt intellekt til å heve oss over naturens begrensninger der disse ikke er meningsfulle?

 

Hvordan i så fall skulle du og jeg kunne sitte på internett og diskutere dette? PC'er vokser ikke i naturen de heller...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er faktisk ikke spesielt mye FOR homofile pars rett til adopsjon, men heller ikke IMOT. Men i likestillingens øyemed har kjønn minimalt å si annet enn at menn har utovertiss og små bryster og kvinner har innovertiss og store bryster. Genetisk så er det XX og XY -forskjellene, men ellers så er det ingenting en kvinne kan gjør som ikke en mann kan gjøre og omvendt (jeg ser vekk ifra å føde).

 

Så et par samboer/partnerskap eller gift så bør rettighetene og pliktene være de samme!

 

-frank

 

Og du argumenterer nå for at kjønn er en sosial konstruksjon, ala Jørgen Lorentzen. Så hvis du vil den veien, får du argumentere for at biologien, og dermed biologiens påvirkning på kjønn ikke har noe betydning overhode på barns oppvekst.

Jeg vil ikke påstå at det er en konstruksjon, men jeg vil påstå at man har mange ideer om skiller mellom kjønnene som ER konstroksjoner, (ideen om jenter skal ha langt hår, eller skal ha oppføre seg annerledes enn gutter som barn for. eks.), jeg er ikke noe feminist, men jeg er for likestilling, og likeverd som prinsipper. (feminist-ekstremister misliker jeg like sterkt som religiøse ekstremister, eller mannsjovenister).

 

-frank

Lenke til kommentar

Tja. Du beveger deg på tynn is. Noe liberalere har en tendens til å gjøre.

Og du bruker merkelapper som "liberal" for det de er verd. Noen du har en tendens til å gjøre. For meg er liberal en hedersbetegnelse, så jeg har ikke noe imot det. Og jeg har vært ute mang en vinterdag med skøyter på beina, og bare unntaksvis gått gjennom isen.

 

Absolutt. Den grenseløse naiviteten til liberalere kjenner som kjent ingen grenser.

Kan vi slutte å misbruke ordet "liberal"?? En liberal er en person som vil at staten skal regulere mest mulig, mens en konservativ er en som vil minimere statens makt over individet. Så ironisk nok er det de konservative som står å forhindrer at individer kan gjøre som de vil med statens makt.

 

Jeg er faktisk ikke spesielt mye FOR homofile pars rett til adopsjon, men heller ikke IMOT. Men i likestillingens øyemed har kjønn minimalt å si annet enn at menn har utovertiss og små bryster og kvinner har innovertiss og store bryster. Genetisk så er det XX og XY -forskjellene, men ellers så er det ingenting en kvinne kan gjør som ikke en mann kan gjøre og omvendt (jeg ser vekk ifra å føde).

 

Så et par samboer/partnerskap eller gift så bør rettighetene og pliktene være de samme!

 

-frank

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEI!!!!!

Frank nå er du helt ute å kjøre. Liberal betyr MINDRE makt til Staten, og mer makt til det enkelte individet!

Jeg forstår heller ikke ditt hat ovenfor Venstre, med tanke på de menigene du ytrer her inne.. Det er akkurat som om du er blitt hjernevasket. Jeg syntes du burde lese deg litt mer opp på hva liberal, faktisk er. I denne sammenhengen: Sosial liberalismen, og liberalismen, samt liberal... Fra ordentlige kilder.

Lenke til kommentar

Barn blir produsert av elementer fra naturen. Vi kommer alle fra jorden, selv de homofile kommer fra en kvinne.

Og ergo er homofile naturlige?

 

Hva slags famileverdier kommer barn til å bli opplært til i homoseksuelle hjem? Vil de selv være i stand til å etablere en famile når de en gang skal flytte?

Tja, det kommer vel an på holdningene i hjemmet, ikke på foreldrenes legning. I og med at heterofile får homofile barn, så er det ikke noe med genetikken som tilsier at homofile ikke kan får heterofile barn. (Spesielt ikke siden de ikke har laget dem selv.) Homofile bor og lever i et predominant heterofilt samfunn, barna deres vil møte langt sterkere heterofile enn homofile impulser, gjennom skole, kamerater, og så videre. Så hva som skulle gjøre dem homofile ser jeg ikke.

 

Bortsett fra det, så ville det ikke gjøre meg noe om de oftere ble homofile. Men du kan jo lete etter kilder på at de blir det...

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

...selv de homofile kommer fra en kvinne.

.... :eek:

 

jeg vet ikke hvordan jeg skal reagere på denne påstanden!

 

-frank

Ble du trykket ut av rasshullet til din far?

Vel, for meg virket det som en kristen-ekstremistisk påstand om at Eva (og hennes kvinnelige etterfølgere) er skyld i alt "syndig".

 

-frank

På tide å kutte ned på ritalinen kanskje?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...