Gå til innhold

Dette er en 80 000-kroners TV fra B&O


Anbefalte innlegg

Jeg synes hele TV-greia bare er teit nå om dagen. Kunne de ikke heller laget TV-er helt frie for funksjonalitet og så kan jeg bare kjøpe den boksen jeg vil, evt. bruke PCen som sender blabla... Bransjen henger igjen i gamle dager og skal på død og liv lage "komplette" produkter som er utdatert etter kort tid. Noen lager riktignok moduler man kan "oppgradere" TVen med, men de er jo ofte dyrere enn en ny TV når de blir aktuelle.

 

Denn TVen er jo helt dødfødt. Om ett år får du kjøpt noe som er bedre til tjue store. Gjesp.

 

De som kjøper slike TVer er nok de samme folkene som kjøper android-telefoner laget av gull og diamanter med 500MHz prosessor.

De fleste som kjøper slikt har ingen forhold til penger, om den koster 80K eller 180K har egentlig null betydning, det som spiller noe rolle derimot er at folk som kjøper dette vil ha noe som aller fleste ikke har råd til eller kan ta seg råd til.

Dette er et rent "Se hva jeg har råd til og ikke du" objekt, og ikke noe mer.

 

Ja, dette er det vel liten tvil om, egentlig.

 

Enig, kjipt, men samtidig fult forståelig fra produsentenes side. Hadde dem ikke lagt til all denne "dill dallen" som du får med på dagens tv'er hadde det ikke vært noe særlig penger å tjene.

 

Dem legger til en iPod dock og annet tull folk egentlig ikke har bruk for og øker lett prisen med flere tusen kroner. En tv idag som ligger til 10K er i utgangspunktet en tv som kanskje er verdt 5K, og kun 5K hvis den leverer god bilde, lyd og byggekvalitet, men 5K for en tv er for billig, og billig er ikke bra hvis man skal tjene penger! Derfor betaler vi heller 10-15K for en tv og drar hjem å skryter av den kule og praktiske iPhone docken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Foreløpig ble det akkurat innskaffet en Pioneer 50" 1080p Kuro TV. Da det tydeligvis er den beste og billigste (pga du får tak i dem brukt) skjermen for de som bare ønsker best mulig bildekvalitet.

Sikker på at ikke Panasonic nå har billigere og bedre plasmaer enn de nå relativt gamle Pioneer-apparatene?

 

De rimelige Panasonic-skjermene er ihvertfall gode valg i "no-bullshit awesome picture"-kategorien.

Lenke til kommentar

Jeg solgte BO på 90-tallet. TVene var da i underkant dobbelt så dyre som toppmodellene til Panasonic og Sony.

TVene hadde god bildekvalitet og var meget holdbare med knapt feil/service.

Etter flatskjermene kom, datt BO av lasset. Nå har de priset seg ekstremt ut av markedet. Nå er det jo 7-9 ganger så dyre på TV, det er for drøyd.

Det underlige er at BO overlever. Som nevnt av andre her, det er jo for å vise at man sløser med penger/har svært god råd.

Før var BO innovative på TV, lyd i klasse for seg, bilde som justerte seg etter lys i rommet m.m. -Men alt dette var før flatskjerm kom inn i markedet.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
Foreløpig ble det akkurat innskaffet en Pioneer 50" 1080p Kuro TV. Da det tydeligvis er den beste og billigste (pga du får tak i dem brukt) skjermen for de som bare ønsker best mulig bildekvalitet.

Sikker på at ikke Panasonic nå har billigere og bedre plasmaer enn de nå relativt gamle Pioneer-apparatene?

 

De rimelige Panasonic-skjermene er ihvertfall gode valg i "no-bullshit awesome picture"-kategorien.

Av det jeg har sett og hørt, så har ikke panasonic gått forbi pioneer på selv toppmodellene i dag. Nå skal jeg ikke være påståelig, men av alt jeg har sett selv og hørt så vinner pioneer som regel på bildekvalitet. Om ikke vinner så i det minste likt.

Nå sammenligner jeg jo også nest siste Kuro-TVen Pioneer lagde, og er dermed "bare" noe over 3 år gammel.

 

Det faktum at det er en fin bruktgjennstand gjør at prisforskjellen øker markant. For 8000kr så får jeg i det minste biledkvalitet som koster noe rundt 20 000. Ja sett bort fra alle funksjonene du "uheldigvis" går glipp av. Jeg sier ikke at 3D ikke hadde vært kult, men ikke noe jeg invisterer særlig mye penger i. :)

 

Av andre "smart funksjoner" så dømmer jeg de enda lenger ned, og ville kalt det nesten engativt for en skjerm.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Vurderer å investere i et lite brukt B&O sett. Han har både Beolab5 og 3 med Beosound 4 som avspiller (den med DAB).

 

Hva kan dette være verdt? Hva er en fair pris?

 

Er nesten ikke brukt, og kjøpt i bare for noen dager siden, så strengt tatt er de vel nesten bare demo brukt på butikk. Men han kan ialfall ikke ha det, så han vil selge, og han har kvittering. 5 ern er 2008 mens resten er 2010 modell.

 

Formeninger på pris på disse produktene, hva er noe slikt verdt på det norske brukt marked?

Lenke til kommentar

Av det jeg har sett og hørt, så har ikke panasonic gått forbi pioneer på selv toppmodellene i dag. Nå skal jeg ikke være påståelig, men av alt jeg har sett selv og hørt så vinner pioneer som regel på bildekvalitet. Om ikke vinner så i det minste likt.

Nå sammenligner jeg jo også nest siste Kuro-TVen Pioneer lagde, og er dermed "bare" noe over 3 år gammel.

 

Det faktum at det er en fin bruktgjennstand gjør at prisforskjellen øker markant. For 8000kr så får jeg i det minste biledkvalitet som koster noe rundt 20 000. Ja sett bort fra alle funksjonene du "uheldigvis" går glipp av. Jeg sier ikke at 3D ikke hadde vært kult, men ikke noe jeg invisterer særlig mye penger i. :)

 

Av andre "smart funksjoner" så dømmer jeg de enda lenger ned, og ville kalt det nesten engativt for en skjerm.

 

Jeg tror egentlig bare svart-nivået til Kuro er det som har vært bedre enn de siste Panasonic topp model skjermene, men jeg tror også at Panasonic tok igjen dette i fjor, men også at skjeremene etterhvert ble lysere etter lang bruk og dermed ikke lengre har bedre svart nivå. Uansett, så tror jeg nok du snart kan skaffe deg en bedre skjerm for ca samme prisen som du betalte for Kuro.

 

Men tilbake til saken, så er 80 000 kroner for denne B&O TV-en alt for dyrt. Hadde fortsatt vært for dyr selv om du halverte prisen to ganger.

 

Jeg solgte BO på 90-tallet. TVene var da i underkant dobbelt så dyre som toppmodellene til Panasonic og Sony.

TVene hadde god bildekvalitet og var meget holdbare med knapt feil/service.

Etter flatskjermene kom, datt BO av lasset. Nå har de priset seg ekstremt ut av markedet. Nå er det jo 7-9 ganger så dyre på TV, det er for drøyd.

Det underlige er at BO overlever. Som nevnt av andre her, det er jo for å vise at man sløser med penger/har svært god råd.

Før var BO innovative på TV, lyd i klasse for seg, bilde som justerte seg etter lys i rommet m.m. -Men alt dette var før flatskjerm kom inn i markedet.

 

Temmelig enig, og for å svare på det du lurer på med et annet spørsmål, altså om hvordan de klarer å overleve, har du sett prisen på denne TV-en? =p Tror du også skjønner at de må tjene rått hver gang de får solgt en TV, men ja litt rart dette med hvordan de klarer å få solgt noen i det hele tatt med den prislappen. Er vel til folk som har for mye penger og ikke tenker noe særlig på prisen men heller på merket eller noe sånt.

Endret av MMDE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...