Gå til innhold

[Løst] Kjøp av gaming-PC, 8-10k


Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter ferdigbygd stasjonær gaming-PC til mellom 8000,- og 10 000,- som skal blant annet kunne kjøre Assassin's Creed III. Hadde egentlig planlagt THOR EINRIDE da den var på tilbud, men så var jeg for treig til å bestemme meg, og tilbudet på 7500,- gikk bort ;( Det hadde vært et knallkjøp.

 

Derfor lurer jeg nå på følgende PCer (dersom THOR er et bedre kjøp, er den ikke utelukka...):

 

HP Pavilion Elite H9-1210eo Phoenix, et temmelig bra tilbud, men er kabinettet litt lite for evnt. oppgradering senere? Samtidig: Usikker på om jeg kommer til å oppgradere :hm: ... Kjøper i alle fall en Samsung SSD 830 128GB ved siden av.

 

Komplett Gamer i10, med følgende specs (kom gjerne med innvendinger!), totalt litt over 9k (beklager, fikk ikke handleliste til å funke):

 

Corsair Carbide 300R Midi Tower Sort (stort nok?)

XFX ProSeries Core Edition 550W PSU (trenger vel ikke mer enn dette?)

ASUS P8Z77-V LX, Socket-1155

Intel® Core i5-3570K Processor (antakelig ikke overklokke, men...)

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB

Gainward GeForce GTX 660Ti 2GB PhysX (evnt. XFX Radeon HD 7950?)

Samsung SSD 830 Series 128GB 2.5" OEM

Seagate Barracuda® 1TB

Samsung DVD±RW Writer, SH-224BB

Microsoft OEM Wired Desktop 400

Logitech OEM S-120 2.0 høyttaler

MS COA Label Windows Home Premium 7

MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit

MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic

 

(Fet skrift = manuell endring i.f.t. original pakke)

 

Det står altså mellom de tre. Har ellers ikke behov for tastatur, mus eller skjerm. Finnes det bedre forslag for ferdigbygde, er jeg veldig takknemlig :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Konfigurasjonen din av komplett sin i10 er grei den, gjerne med større psu (rundt 650 m.t. på oppgradering), men jeg må virkelig anbefale å bygge selv. Det er egentlig ikke vanskelig, og du lærer vanvittig mye, og hele maskinen føles mye mer personlig når alt er gjort på din måte! :D

 

PS: Trenger du å spare litt penger tar det et halvt sekund å cracke windows 7. Har cracket på en av maskinene mine, og alle oppdateringer fungerer akkurat som det skal. ;)

Lenke til kommentar

Skal dette være en ren spillpc?

Eventuelt denne, men litt dyrer igjen. 10400 ca. http://cdon.no/elektronikk/thor_jords_v.2_-_intel_i5-3570k_-_8gb_-_2tb_-_nvidia_gtx670_-_w7hp-20830516

 

I forhold til HPen vill jeg personlig ikke valgt den fordi den blant annet pga kabinettet er vanskelig å oppgradere senere. Den har få ekspansjons plasser. i tillegg yter 680 bare bitte litt bedre enn GTX670.

 

Hadde jeg vært deg ville jeg ha bygget selv.

 

Komplett gamer i10:

Kabinettet: Kanskje litt lite mtp fremtidige oppgraderinger.

PSU: Nei, du trenger ikke mer med ditt oppsett, men skal du oppgradere med feks sli burde du ha 7-700W.

HK: Bra

CPU: Bra

Ram: Velg heller gode LP brikker. Dette med tanke på ny større kjøler til CPU sånn som Nochtua D-14/12.

Lenke til kommentar

Takk for kjapt svar!

 

Beklager, men jeg vil aller helst ha PCen ferdigbygd...

 

Ja, dette blir en rein spill-PC. Ikke redigering e.l. Ellers blir den brukt til Office.

 

M.t.p. HP: Dersom vi sier at jeg ikke kommer til å oppgradere, så får jeg fint satt inn en SSD etter det jeg ser her på '' Spesifikasjoner '' under '' Lagring ''. Hvis vi ser bort fra videre oppgradering, er HPen et godt tilbud? At jeg setter inn en SSD vil vel antakelig gå utover garantien (?). Ja, har også lagt merke til at det er små forskjeller mellom GTX680 kontra GTX670. Trenger jo ikke GTX680 egentlig.

 

THOR Einride: Overprisa nå som den ikke er på tilbud? Dersom jeg ikke oppgraderer, er HP et bedre kjøp?

 

THor Jords v.2.: Må her sette inn SSD, prisen blir da over 11K. Er det store forskjeller mellom Jords og Einride? I Einride får jeg SSD med i prisen 9999,-

Lenke til kommentar

pris

kabinett

SSD

strømforsyning

lavere støynivå

bedre kjøling

mye bedre kvalitet

Hmm... Sounds good :) Jeg hadde jo egentlig bestemt meg, men det at tilbudet gikk ut gjorde at jeg måtte se an andre muligheter også. Skal prøve å snakke meg til tilbudspris på THOR Einride over telefon i morgen :wee: Snakka med en firkanta svenske online for noen dager siden - kanskje større sjanser over telefon :wee:

 

Takk for all hjelp!

EDIT: ... men jeg trenger fortsatt mer hjelp... :D

Endret av frisbeeboy
Lenke til kommentar

Ok, ser ut til at jeg må betale 9999,- for THOR Einride... Er dermed åpen for selvbygg :green: . Vil ha tilsvarende specs som THOR Einride, eller bedre

Pris: ca 7000,-

Deler som så klart er kompatible med hverandre...

Trenger ikke skjerm, høyttalere, tastatur eller mus

 

EDIT: Med tilsvarende mener jeg ikke like, hvis det er uklart...

Endret av frisbeeboy
Lenke til kommentar

Ok, det over er kanskje litt uklart. Jeg hadde satt pris på om noen av dere kunne satt opp en pakke med komponentene jeg trenger til en gaming-PC. Gjerne rundt 8000,- Trenger ikke mus, skjerm eller tastatur. Ikke overklokke. Oppgraderingsvennlig kabinnett. Maskinen skal kunne kjøre krevende spill som Assassins Creed III. Og delene må være kompatible med hverandre...

Endret av frisbeeboy
Lenke til kommentar

er veldig vanskelig å slå Thor pcene med å bygge selv.

 

Sliter med å sette opp et oppsett som er tilsvarende til samme pris :/

Takk for svar!

Skjønner... Jeg har funnet en veldig bra oppsett, tror jeg. Det er da igjen ferdigbygd fra Komplett.no. Meget mye PC, men prisen... Jaaa... :| Bestiller nok dette mest sannsynlig i morgen

http://www.diskusjon...owtopic=1465431

Endret av frisbeeboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...