Gå til innhold

Kamptråd - Sveits vs Norge (VM-kvalik)


Latias

  

17 stemmer

  1. 1. Hvem vinner?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mange lag er det som går videre fra kvalik-gruppene?

 

Ett lag. De åtte beste toerne spiller play-off.

 

Ehm dette er gruppen. :p

 

1 Sveits 3 2 1 0 5 1 4 7

2 Island 3 2 0 1 4 2 2 6

3 Norge 3 1 1 1 3 4 -1 4

4 Albania 3 1 0 2 4 5 -1 3

5 Kypros 3 1 0 2 3 5 -2 3

5 Slovenia 3 1 0 2 3 5 -2 3

 

Ser norge som potensiell taper mot Island og Kypros. Slovenia og Albania er jeg usikker på, har ikke sett dem spille nok.

Endret av Balthier
Lenke til kommentar

Vi har ikke akkurat gode erfaringer med Island og Kypros de siste årene, og av en eller annen kjip grunn er det alltid disse landene vi havner i gruppe med. Tror nesten vi hadde hatt bedre sjans i en teoretisk sett vanskeligere gruppe.

 

At Norge sliter mot mindre fotballnasjoner, men heller imponerer (defensivt og resultatmessig) mot større fotballnasjoner er da ikke noe nytt.

Lenke til kommentar

Vi har ikke akkurat gode erfaringer med Island og Kypros de siste årene, og av en eller annen kjip grunn er det alltid disse landene vi havner i gruppe med. Tror nesten vi hadde hatt bedre sjans i en teoretisk sett vanskeligere gruppe.

 

Kypros har vi bare havnet i gruppe med én gang på de siste 20 årene, og det var forrige gang der vi vant begge kampene (5-2 i målforskjell).

Lenke til kommentar

Tror jeg begynner å skjønne hvorfor dette ikke er noe for TV... Norge er så ferdige i VM at det er ikke mulig. Trokke det blir gruppespill for å si det sånn.

 

http://www.fifa.com/...ings/index.html

 

Sveits var ikke så gode som det har vært snakket om. Her er det så mange kamper igjen at det er tull å snakke om at vi "er ferdige". Spiller de som i går kan det gå. Men det er vel fare for at de faller sammen igjen og taper på hjemmebane.

 

Hvem er hun pekedama på det bildet?

Lenke til kommentar

Også verdt å nevne at kampene mot det dårligste laget i gruppa blir strøket. Hvis Norges gruppe blir som mange har spådd der alle slår alle, så er det en liten fordel for oss. Andre toere får f.eks. 6p mot San Marino strøket, mens vi kan "tjene" på å tape poeng mot det svakeste laget i gruppen.

Lenke til kommentar

Så lenge vi må bruke like mye energi på de andre kampene som spilles i gruppa som vi må på våre egne er vi allerede ute av VM-kampen. Det er først mot slutten av gruppespillet det er noe vits. Drillo elsker jo å regne på statistikk og hva om-scenario, når det som egentlig bare trengs er å vinne kamper. Det tapet mot Island er jo tilgitt for lengst virker det som. Men så lenge Sveits ikke taper kamper er det ikke håp.

Lenke til kommentar

Tror jeg begynner å skjønne hvorfor dette ikke er noe for TV... Norge er så ferdige i VM at det er ikke mulig. Trokke det blir gruppespill for å si det sånn.

 

http://www.fifa.com/...ings/index.html

 

Sveits var ikke så gode som det har vært snakket om. Her er det så mange kamper igjen at det er tull å snakke om at vi "er ferdige". Spiller de som i går kan det gå. Men det er vel fare for at de faller sammen igjen og taper på hjemmebane.

 

Hvem er hun pekedama på det bildet?

 

Katy Perry

katy-perry-turned-down-american-idol.jpg

http://en.wikipedia.org/wiki/Katy_Perry

 

Klart, det er for tidlig å si noe med sikkerhet helt enda. Er jo bare på startstreken nå vi, sant. For det første har jeg ikke sett noe til verken Albania eller Slovenia. For alt jeg vet kan ett av disse laga stå mye sterkere en det jeg først antar. Det er bare den vibrerende / kilende følelsen jeg har i lillefingeren etter at jeg så kveldens kamp. Synes Norge levde på nåde av Sveits gjennom nesten hele kampen. Var kun de siste tyve hvor Hangeland tok grep og vi så glimt av gammal drillo storhet at jeg turte å kjenne litt på håpet.

 

Problemet er først og fremst avslutning. Uten mål og golgettere så kan man spille så bra man bare vil. Til syvende og sist er det kun ball over målstreken som teller, sant. Har ikke antall på hvor mange ganger jeg finner meg å rive i håret pga ett ekstra touch utenfor boksen eller uplasserte avslutninger. Virker liksom som det alltid er noe som mangler på den siste lille biten, og det er frustrerende.

Vi trenger en Carew, en skikkelig rendyrket spiss med nese for gollen og som passer til lagstilen.

Som det er nå har vi ett par småe og kjappe spillere på topp, men det holder ikke hvis ikke finessene i midtbaneleddet ikke står i stil. Laget er som lappskaus med spillere med vidt forskjellig styrker i de forskjellige leddene som ikke matcher med hverandre i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...