Gå til innhold

Kamptråd - Sveits vs Norge (VM-kvalik)


Latias

  

17 stemmer

  1. 1. Hvem vinner?



Anbefalte innlegg

SUI.png Sveits - Norge NOR.png

 

VM-kvalifisering, kamp 3

12-10-2012 Kl. 20:30

Stade de Suisse, Bern

 

Vises på: TVNorge%20Max.jpg

 

978x.jpg

 

 

----------------------------------------------------

 

Norge står foran to meget viktige bortekamper i VM-kvalifiseringen, der fredagens oppgjør mot gruppefavoritt Sveits blir en nøkkelkamp. Tirsdag venter Kypros. - Jeg er veldig fornøyd hvis vi tar fire poeng på disse to kampene, sier landslagssjef Egil Olsen. Han understreker imidlertid at Norge ikke MÅ ha poeng i de to kampene. - Poeng borte er bonus. Det viktigste er å vinne alle hjemmekampene. Gjør vi det, i tillegg til å ta noen poeng borte, så holder det. Men vi har mannskap bra nok til å ta fire poeng på disse to kampene, selv om vi nok også er avhengig av å ha marginene med oss.

 

Et av spørsmålene er hvem som starter som spiss i Mohammed Abdellaoues skadefravær. - Vi har Daniel, Joshua og Søderlund som alle kan spille spiss, så vi har gode alternativer. Alle tre er typer som kan passe fint i 4-5-1. Minst to av disse kan spille på kantene også, så det er en utfordring å finne den beste sammensetningen der. Men jeg synes det ser bra ut, sier Drillo.

 

Han er uansett klar over at fredagens utfordring er meget stor. Sveits har hatt enorm fremgang de siste årene, og har en rekke spillere i de store ligaene i Europa. - De har en ligaindeks som tar pusten fra de fleste. Sveits er blant de bedre i Europa, med resultater som 5-3 mot Tyskland og 4-2 mot Kroatia. Allikevel er de ikke SÅ gode, de tapte nylig 0-1 hjemme mot Romania også, påpeker landslagssjefen.

 

- De har fått en spisskompetanse de ikke hadde tidligere. Shaqiri er hurtig og driblesterk. Så har de Xhaka, som spiller sammen med Håvard i Borussia Mönchengladbach. Han er er litt opp og ned, men er en fintesterk og målfarlig spiller, og er god i rollen bak spissen. Sveits spiller i 4-2-3-1, der de to spillerne fra Napoli er solide på midtbanen. Jeg mener uansett at vi skal klare å matche dem. Med våre styrker skal vi i alle fall ikke slippe inn mange mål. Utfordringen ligger i å skape nok til å putte ett mål eller to, forteller 70-åringen.

 

Mulig lagoppstilling:

Jarstein

Ruud - Wæhler - Hangeland - JA Riise

Braaten - Henriksen - Nordtveit - Yttergård Jenssen - Elyounoussi

Søderlund

 

Tips: 2-1

Endret av Latias
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet ligger vel litt i det å tenke nytt. Er det virkelig ikke på tide at dette måpen av en landslagssjef legger skolissa på hylla? Har vi ikke mer å hente når det gjelder landslagssjef? Jeg syntes Drillo fotball er ut, passet meget på 80-90 talet.

 

Men denne kampen ender nok som de fleste på bakovermål, etter et par flauser. :/ ELLER uavgjort.

Endret av KarmaZ
Lenke til kommentar

Problemet ligger vel litt i det å tenke nytt. Er det virkelig ikke på tide at dette måpen av en landslagssjef legger skolissa på hylla? Har vi ikke mer å hente når det gjelder landslagssjef? Jeg syntes Drillo fotball er ut, passet meget på 80-90 talet.

 

Hvem vil du ha som sjef da? Problemet er jo at de gode norske trenerne ikke er ledige for tiden. Solskjær har sagt han ikke er klar for en sånn oppgave, Solbakken har nettopp tatt over et Championship-lag, Høgmo har sagt han skal fokusere på studiene etter sesongen. Det er ikke mye å velge mellom med mindre vi retter søkelyset mot utlandet.

Lenke til kommentar

Nei det er også et problem, jeg ønsker ikke å gå innpå detaljer da har man diskusjon helvete løst, men nivået tilsier litt når man ikke finner noen som fungerer, foruten en havørn som spilte fotball på 40-talet. Han får utrolig nok sine resultater, men i dagens fotball - langt fra bra enough. Skal landslaget heves, må også norsk fotball heves.

Endret av KarmaZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...