Gå til innhold

Muslimer truer vestlig kultur.


Anbefalte innlegg

Var i utgangspunktet litt usikker på om denne skulle plasseres i spill-delen, eller det politiske fora. Men jeg endte opp med det at det er det politiske budskapet som bør gripes fatt i her.

 

I dag, så fjernet Infinity Ward (Skaperene av Call of Duty - Franchisen) kartet Favela, fra stor spillet Call of Duty: Modern Warfare 2, som ble sluppet i November, 2009, og som solgte milioner av eksemplarer, og ble verdens største "entertainment launch", noensinne.

 

Grunnen til at Kartet Favela i dag ble fjernet, 2 år etter "launch", er grunnet det faktum, at noen muslimer har funnet et bilde, med et sitat fra profeten Muhammed, hengende på et toalett, i et hus.

 

Muslimene følte seg selvfølgelig støtt av dette, og sendte en "trussel" video (Merk: Politisk boycott trussel, ikke voldelig), til utviklerene, hvor de krevde at kartet måtte fjernes, siden det "håner" deres tro.

 

Utviklerene valgte dessverre den letteste utvei, og valgte i dag å fjerne kartet fra offentlig rotasjon, slik at kartet ikke lengre kan spille i "public matches".

 

Hvor lenge skal vi egentlig akseptere at muslimer føler seg støtt av ditt, eller datt, fra VESTLIGE produkter/ting, i vestlige land, i hovedsak ment for det vestlige markedet.

 

Så det at "en liten gruppe føler seg støtt", skal kunne ødelegge for milioner av andre, som ikke bryr seg, og som likte å spille på kartet, men som nå mister muligheten til det.

 

Og nærmest skal kunne diktere den vestlige verden, ut ifra hva de føler er støtende.

 

Vedlagt følger videoen, som er publisert av "muslimene som føler seg støtt", sendt til utviklerene.

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=4M6JIUn9bDU&feature=player_embedded

 

Det må også legges til, at muslimene krever en offentlig beklagelse fra utviklerene på både deres offesielle side, facebook side, samt twitter, for å ha "støtet muslimer"

Endret av FiskeSoldaten
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva utviklerne (eierne) av et spill gjør eller ikke er deres valg. Hva du og jeg gjør er vårt. Hva staten vi er borgere av gjør avhenger av mye rart.

 

Hvis du synes det er dumt at muslimene har slik makt får du jobbe mot det, og oppmuntre andre til å gjøre det samme. Så kanskje finner spillutviklerne ut at det er bryet verd å si nei til de som klager.

 

Geir :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Var i utgangspunktet litt usikker på om denne skulle plasseres i spill-delen, eller det politiske fora. Men jeg endte opp med det at det er det politiske budskapet som bør gripes fatt i her.

 

I dag, så fjernet Infinity Ward (Skaperene av Call of Duty - Franchisen) kartet Favela, fra stor spillet Call of Duty: Modern Warfare 2, som ble sluppet i November, 2009, og som solgte milioner av eksemplarer, og ble verdens største "entertainment launch", noensinne.

 

Grunnen til at Kartet Favela i dag ble fjernet, 2 år etter "launch", er grunnet det faktum, at noen muslimer har funnet et bilde, med et sitat fra profeten Muhammed, hengende på et toalett, i et hus.

 

Muslimene følte seg selvfølgelig støtt av dette, og sendte en "trussel" video (Merk: Politisk boycott trussel, ikke voldelig), til utviklerene, hvor de krevde at kartet måtte fjernes, siden det "håner" deres tro.

 

Utviklerene valgte dessverre den letteste utvei, og valgte i dag å fjerne kartet fra offentlig rotasjon, slik at kartet ikke lengre kan spille i "public matches".

 

Hvor lenge skal vi egentlig akseptere at muslimer føler seg støtt av ditt, eller datt, fra VESTLIGE produkter/ting, i vestlige land, i hovedsak ment for det vestlige markedet.

 

Så det at "en liten gruppe føler seg støtt", skal kunne ødelegge for milioner av andre, som ikke bryr seg, og som likte å spille på kartet, men som nå mister muligheten til det.

 

Og nærmest skal kunne diktere den vestlige verden, ut ifra hva de føler er støtende.

 

Vedlagt følger videoen, som er publisert av "muslimene som føler seg støtt", sendt til utviklerene.

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=4M6JIUn9bDU&feature=player_embedded

 

Det må også legges til, at muslimene krever en offentlig beklagelse fra utviklerene på både deres offesielle side, facebook side, samt twitter, for å ha "støtet muslimer"

Blir spillet så veldig annerledes når den "public matches" fjernes?

Lenke til kommentar

Blir spillet så veldig annerledes når den "public matches" fjernes?

 

Ikke for meg, men de har ingen rett til å fjerne alt de missliker. Det er som om vi skulle blande oss inn i barne-tv i Irak. Du kan si hva du vil om kristendommen, men om noen kritiserer islam sier det pang :fun:

Endret av 1Q84
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette handler jo om hvorfor de gjør det. Om en liten kristen sekt hadde klaget på noe tilsvarende ville ikke produsenten brydd seg nevneverdig, men man har helt andre forventninger til muslimer. Man vet av erfaring at slike ting gjerne eskalerer utover enhver fornuft, derfor velger de her å gjøre som de blir bedt om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes de overdriver veldig. De burde få seg ett liv og ikke ofre seg for religion.... Det er nok mange ting som ikke passer for andre religioner også, men de bryr seg ikke så intenst. Og alle kan ikke få viljen sin, det går bare ikke, men synes muslimene overtar for mye nå. Alle som ikke er muslimer blir jo dratt med inn i det......

 

Det er ikke riktig synes jeg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hele spillet er jo et hån mot de fleste religioner i verden, så egentlig burde alle kristne og muslimer blitt sure. Alle de store religioner forbyr vel drap..?

 

Hadde de virkelig hatt kunnskap om religionen sin, så kunne de ikke beveget seg ut av huset uten å måtte føle seg støtt eller brutt en regel.

 

I det ene øyeblikket må religionens tekster ses i lys av tiden den er skrevet i. I det andre øyeblikket er teksten universell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

[...]Om en liten kristen sekt hadde klaget på noe tilsvarende ville ikke produsenten brydd seg nevneverdig, men man har helt andre forventninger til muslimer.[...]

Ikke? Jeg synes det ser ut som det var omtrent like mye styr når kristne, 85-år gamle, damer finner støtende innhold.

 

Dette er jo to helt forskjellige ting. Den ene var en dame som, uavhengig av religion, saksøkte en produsent fordi hun mente produktet inneholdt noe det ikke skulle.

 

Det andre er ett eksempel på at produsenten legger seg paddeflat så fort muslimer føler seg støtt, fordi man har blitt vant til at alternativet er vold og trusler.Det er jo det som er tendensen, støter du en kristen skjer det ikke særlig mye, men gjør du noe som støter muslimer risikerer du både drap og opptøyer, og du får i tillegg ofte skylda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vaffel: Nå er det en ørliten forskjell på å bli støtt av noe som henger deg ut som person, og noe som støter deg som medlem av en gruppe. Hvis profeten selv blir støtt, så får han - eller Allah - reagere. At muslimer blir støtt på hans vegne får de leve med. Men man kan tenke seg at noen sendte ut et spill hvor en navngitt privatperson ble hengt ut som pedofil voldtektsmann (usannsynlig, men for argumentets skyld): Ville det være OK at en person som ikke kan forsvare seg får livet ødelagt av en løgn han ikke på noen praktisk måte kan forsvare seg mot?

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vaffel: Nå er det en ørliten forskjell på å bli støtt av noe som henger deg ut som person, og noe som støter deg som medlem av en gruppe. Hvis profeten selv blir støtt, så får han - eller Allah - reagere. At muslimer blir støtt på hans vegne får de leve med. Men man kan tenke seg at noen sendte ut et spill hvor en navngitt privatperson ble hengt ut som pedofil voldtektsmann (usannsynlig, men for argumentets skyld): Ville det være OK at en person som ikke kan forsvare seg får livet ødelagt av en løgn han ikke på noen praktisk måte kan forsvare seg mot?

 

Geir :)

 

Ok, vi sier det er noen i familien din på bildet istedet, blir du ikke støtt da?

Lenke til kommentar

Jo, da blir jeg antagelig støtt. Og det er meget sannsynlig at jeg vil hjelpe vedkommende i den grad jeg kan, om han/hun selv ønsker det. Men det vile være i sympati med vedkommende, ikke fordi jeg selv ble støtt av det.

 

Det at jeg blir støtt gir meg ingen rett til å reagere voldelig på vedkommendes vegn. Og man kan argumentere for og imot at man skal reagere i det hele tatt, med mindre det er på deres ønske. (Jeg gjør et unntak for små barn, som ikke er istand til å vurdere sitt eget beste ennå.)

 

Jeg er ellers tilhenger av retten til selvforsvar, men forsvaret skal stå i forhold til angrepet. Støtes man av ytringer som ikke er trusler om vold, så får man forsvare seg med ytringer som heller ikke er trusler om vold.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Alle de store religioner forbyr vel drap..?

 

Så vidt jeg vet er jøder fritt villt i islam, uansett situasjon. Når islam eller muslimer føler seg angrepet på noen som helst måte har de også lov til å drepe. Siden muslimske ledere kan henvise til en autoritet som godtok vold kan de fort bli farlig.

 

 

Skal lage et spill, putte inn et bilde av deg midt i en mapp med fingern opp i rævva og se om du blir støtt av det.

 

Det var en dårlig sammenligning. Verken Allah eller Muhammad avbildet. En mer passende sammenligning hadde vært en bibelsitat over en do. "Problemet" med bildet, ifølge islamic gaming community, var at det brøt en av 10000 lover i Islam, som muslimer har fått for seg skal være universelle.

 

På denne linken: http://www.theonion.com/articles/no-one-murdered-because-of-this-image,29553/?ref=auto

Er det karikaturer av de mest sentrale figurene i de fire andre verdensreligionene som har pølsefest, langt grovere enn noe jeg har sett av Profeten deres, likevel er det ingen reaksjoner. Tviler på at det var tilfeldig at de unnlot å ta en representant fra islam med.

Endret av 1Q84
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...