matsern10 Skrevet 8. oktober 2012 Skrevet 8. oktober 2012 (endret) Har fått en innlevering i strategisk atferd som må gjøres, og som jeg sliter litt med... Kan noen hjelpe meg med følgende oppgaver om nach likevekt? c) Finn alle Nash likevekter til følgende spill: NB! Husk å vise fremgangsmåte! .......................Spiller 2 ...................Venstre Høyre Spiller 1Opp (1, 0) (3, 4) .............Ned (2, 1) (2, 0) d) Se på følgende spill: ............................Spiller 2 .......................Venstre Høyre ..Spiller 1 Opp (2, 2) (0, 1) ................Ned (1, 0) (x, x) hvor x er et tall som ligger i intervallet [-5, 5]. Finn Nash likevekten(e) for verdier av x i det tillatte intervallet. Dvs vis hvordan antall og type likevekt er avhengig av denne parameteren. e) Finn alle Nash-likevektene i dette spillet: ........................... Spiller 2 ....................... X .........Y.........Z ..Spiller 1 A (2, 0) (4, 5) (1, 1) ................B (3, 2) (1, 0) (0, 0) ................C (1, 1) (1, 0) (0, 0) Hadde satt stor pris på all hjelp, da dette ikke er min sterke side. Endret 8. oktober 2012 av matsern10
the_last_nick_left Skrevet 8. oktober 2012 Skrevet 8. oktober 2012 Hva er definisjonen av en Nash-likevekt? Se på første oppgaven: Hvis spiller 1 hadde visst at spiller to valgte venstre, hadde han da valgt opp? Og tilsvarende for begge spillerne i alle posisjonene.
lolrofllol Skrevet 9. oktober 2012 Skrevet 9. oktober 2012 Hva er en "nach likevekt"? Det er uansett forventet at studenter på UiT kan løse dette. Hilsen Mr. Bedreviter 1
the_last_nick_left Skrevet 9. oktober 2012 Skrevet 9. oktober 2012 Nach-likevekt er de løsningene på verdensproblemer man kommer frem til på nach, vel.. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå