Gå til innhold

Kommentarer til bildetråden


Anbefalte innlegg

Ok, jeg bruker å gå i joggesko, jeans, t-skjorte og genser. Men ser for meg at slike klær som ofte blir postet her kanskje går fort i stykker og man får begrenset bevegelighet av å ha de på. Men nå vet ikke jeg hvor mye praktisk arbeid dere som bruker disse klærne gjør, ikke vond ment :) Men jeg må ofte bære inn ved, fikse noe på en motor eller andre slike ting så mine klær må tåle å bli vasket vanlig og... ja dere skjønner vel poenget mitt :p

 

Akkurat nå sitter jeg i pysjbukse og en gammel, hullete t-skjorte. Man kler seg etter forholdende. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan jo hende fyren bor på en bondegård eller noe slikt. Skjønner jo at det blir masete å skulle skifte klær i eninga – hadde jeg bodd på bondegård hadde nok funksjon gått foran form unntatt ved spesielle anledninger. Både preppy og streetwear er jo klesstiler som fordrer et urbant miljø som er relativt rent og ordnet, og er stiler som vil være upraktiske i enkelte områder og for enkelte livsførsler.

Lenke til kommentar

Bor ikke på bondegård men kjører moped så og si hver dag, og den er gammel så jeg må fikse noe hele jævla tida, vi lagrer jo ved før vinteren så må bære litt ved nå og da. Hender jeg må hjelpe faren min som jobber på dynga også. Så da kjøper jeg klær som blir rene når jeg vasker de. og klær som jeg bare kan hive alle inn i vaskemaskinen på en gang uten att de blir ødelagte.

Lenke til kommentar

Alle klær blir rene når du vasker dem. Hvis ikke, så vasker du de feil. Skjønner ikke akkurat det argumentet.

 

Jeg for min del kjører ikke rundt på en gammel moped, ei heller lagrer jeg ved og de gangene jeg kjører på dynga med et lass så har jeg også på meg passende klær. I de fleste andre sammenhenger finner jeg derimot verdi i å kle meg i klær som jeg synes ser bedre ut enn joggebukse og t-skjorte. Jeg vil tro det gjelder for flere her inne.

 

Det er jo flott at du har funnet en klesstil som passer for din livsførsel, men jeg ser ikke helt hvor du vil med det?

Lenke til kommentar

Unødvendig diskusjon. Man kan ikke sammenligne en person som bor og jobber på en gård, et verk eller lignende med en person som bor og jobber i et urbant miljø.

 

For å svare deg The Boss så er klærne folk flest bruker veldig praktiske, i og med at ingen av de som bor i byer kommer nær kvae, olje og lignende noen gang. Det eneste som kan bli sølt er kaffe, og da skifter man bare når man kommer hjem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man kler seg jo etter "forholdene". Skal jeg på byen, universitetet, jobb, henge med venner osv. kler jeg meg så bra som mulig. Skal jeg jobbe i hagen, skifte dekk, male, stå på ski, klatre eller gå tur, så kler jeg meg i passende klær. Dette er stort sett ting jeg planlegger, det er ikke slik at jeg plutselig, på vei til jobb, finner ut at jeg skal skifte til sommerdekk eller begynner å male huset …

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Klærne våre er så praktiske som oppgavene vi utfører krever at de er. Det er vel ingen tvil om at sko med vernetupp beskytter tærne dine enten du er tømmerhogger eller kontorarbeider, men for en kontorarbeider er det ikke nødvendig å gå med vernesko.

 

Tilsvarende er det ikke nødvendig for folk som normalt sett ikke håndterer olje og kvae å ha klær som er lette å fjerne olje og kvae fra. Når det er sagt, så er ingen klær lette å fjerne olje og kvae fra; klær laget for bruk i slikt miljø er først og fremst laget for å tåle de sterke vaskemidlene som kreves og går etter min mening under kategorien «spesialklær».

Endret av henrikwl
Lenke til kommentar

Jeg synes personlig at "V-hals over skjorte"-looken ikke ser bra ut på unge folk. Tenker da både på siste person som postet, og han et par-tre innlegg over med rød V-hals. Jeg har sett flere bevis på at det fungerer, men oftest blir det bare feil. Akkurat som trenchcoat på unge folk sjelden ser riktig ut.

 

Ellers liker jeg ikke genseren, synes slike "chunky" gensere ser best ut med vanlig rund hals eller "rollneck". De kunne også spart seg for emblemet.

 

Det er bare min mening.

Endret av Jude Quinn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...