Gå til innhold

Skjermer til å ta på seg


Anbefalte innlegg

Hei,

Lurer på om det er noen her som har erfaringer med "briller" eller visir med integrerte skjermer. Jeg synes det virker som noe spennende og praktisk, og kunne tenkt meg en slik løsning. Men så blir jeg litt skeptsisk siden det på en måte ikke har fått stor utbredelse, har sett artikler om det i datapressen i mange år, men det er liksom noe en ser "daglig", så jeg lurer på hva som er grunnen til det? Er det noe som er verdt å bruke penger på?

 

Det jeg tenker at er fint med dem er at da får en vel noe som ligner en kjempeskjerm uten at det tar så stor plass, og det andre er at da kan jeg ligge på sofaen og se film i stort format uten å måtte vri nakken og hodet hele tiden. Så er det sikkert kjekt å bruke på når en arbeider med noe på datamaskin på offentlige steder som en ikke vil at andre skal få innsyn i (f.eks. på fly).

 

Lurer på om noen har noen erfaring med noe slikt, er det brukbart, eller er det så ubehagelig å bruke at det bare er blitt nærmest en kuriositet?

Endret av Teardrop
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sony har idag sin Personal 3D Viewer. HMZ-T2 er andre generasjon for dette produktet. Jeg har ikke prøvd den nyeste men den første. Og det er veldig kult men er nok laget mer til film og spill en pc bruk i form av programmer osv.

 

Bildet jeg testet var i 3D og er nok noe av det beste jeg har sett av 3D, og jeg har en Panasonic VT50 som er referansen bla på 3D og den er ikke i nærheten av opplevelsen jeg fikk med dette headsettet.

 

Hvor skarpt og bra bilde er i 2D vet jeg ikke, og det eneste jeg har lest om forrige gen utgaven av denne er at det blir noe ubehagelig å ha på hode over lenger tid. Dette er heller ikke et portabelt headsett da det følger med en boks alt skal gå igjennom.

 

Den har heller ikke headtracking for å kunne "se" rundt i et spill. Men det vil Ocolust Rift som kommer til neste år ha og som vil nok revolusjonere virtual reality for forbruker markdet.

 

http://www.sony.no/product/personlig-3d-display/hmz-t2

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...