Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg nytt golfantrekk i går.

En lyseblå J.Lindeberg bukse (spesial importert), en rosa RL pique og en blå rutete Sand genser/vest

Slenger opp noen bilder etter på.

 

Offtopic: Kjøpte ny bagg og besilte nytt køllesett og :D :D

Endret av kolleckio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å sleng litt bensin på bålet; På hvilket grunnlag mener du at CK jeans er bedre kvalitetsmessig enn Jack & Jones jeans til et par hundrelapper? Skriver du av erfaring, eller er dette noe du antar utifra prislappen?

 

Uansett, vil jeg bare minne om at høy pris ikke nødvendigvis er synonymt med god kvalitet.

 

Jeg mener det var et par måneder siden jeg kjøpte meg en 100 kroners Moods of Norway hettegenser. I min omganskrets, og forhåpentligvis også i din, er 1000,- en relativ stiv pris for en temmelig ordinær hettegenser med trykk. Etter 1 håndvask har plagget blir forandret drastisk. Trykken ble blassere, formen forandret seg i rimelig høy grad, og stoffet fikk et slitt, nesten nuppete look.

 

Et tradisjonsrikt merke som Levi's, har generelt en MEGET høy kvalitet, men har allikevel ikke den største prislappen.

 

Men pendelen kan selvsagt slå begge veier.

 

I forrige måned kjøpte jeg meg en Ralph Lauren (Polo Jeans kolleksjonen) og en Valention (RED kolleksjonen) t-skjorte. Omtrent samme pris. Valentinoen har en helt akseptabel kvalitet, mens RL t-skjorten er suveren. Jeg har funnet rimelige t-skjorter på Match som har bedre kvalitet enn Valentinoen, selvom disse ikke er produsert av noe stort lukseriøst motehus.

 

Moralen er at et dyrt merkenavn ikke nødvendigvis betyr bra passform og kvalitet. Ikke bli blendet :cool:

Endret av GTS
Lenke til kommentar
For å sleng litt bensin på bålet; På hvilket grunnlag mener du at CK jeans er bedre kvalitetsmessig enn Jack & Jones jeans til et par hundrelapper? Skriver du av erfaring, eller er dette noe du antar utifra prislappen?

 

Uansett, vil jeg bare minne om at høy pris ikke nødvendigvis er synonymt med god kvalitet.

 

Jeg mener det var et par måneder siden jeg kjøpte meg en 100 kroners Moods of Norway hettegenser. I min omganskrets, og forhåpentligvis også i din, er 1000,- en relativ stiv pris for en temmelig ordinær hettegenser med trykk. Etter 1 håndvask har plagget blir forandret drastisk. Trykken ble blassere, formen forandret seg i rimelig høy grad, og stoffet fikk et slitt, nesten nuppete look.

 

Et tradisjonsrikt merke som Levi's, har generelt en MEGET høy kvalitet, men har allikevel ikke den største prislappen.

 

Men pendelen kan selvsagt slå begge veier.

 

I forrige måned kjøpte jeg meg en Ralph Lauren (Polo Jeans kolleksjonen) og en Valention (RED kolleksjonen) t-skjorte. Omtrent samme pris. Valentinoen har en helt akseptabel kvalitet, mens RL t-skjorten er suveren. Jeg har funnet rimelige t-skjorter på Match som har bedre kvalitet enn Valentinoen, selvom disse ikke er produsert av noe stort lukseriøst motehus.

 

Moralen er at et dyrt merkenavn ikke nødvendigvis betyr bra passform og kvalitet. Ikke bli blendet :cool:

takk

Lenke til kommentar
For å sleng litt bensin på bålet; På hvilket grunnlag mener du at CK jeans er bedre kvalitetsmessig enn Jack & Jones jeans til et par hundrelapper? Skriver du av erfaring, eller er dette noe du antar utifra prislappen?

 

Uansett, vil jeg bare minne om at høy pris ikke nødvendigvis er synonymt med god kvalitet.

 

Jeg mener det var et par måneder siden jeg kjøpte meg en 100 kroners Moods of Norway hettegenser. I min omganskrets, og forhåpentligvis også i din, er 1000,- en relativ stiv pris for en temmelig ordinær hettegenser med trykk. Etter 1 håndvask har plagget blir forandret drastisk. Trykken ble blassere, formen forandret seg i rimelig høy grad, og stoffet fikk et slitt, nesten nuppete look.

 

Et tradisjonsrikt merke som Levi's, har generelt en MEGET høy kvalitet, men har allikevel ikke den største prislappen.

 

Men pendelen kan selvsagt slå begge veier.

 

I forrige måned kjøpte jeg meg en Ralph Lauren (Polo Jeans kolleksjonen) og en Valention (RED kolleksjonen) t-skjorte. Omtrent samme pris. Valentinoen har en helt akseptabel kvalitet, mens RL t-skjorten er suveren. Jeg har funnet rimelige t-skjorter på Match som har bedre kvalitet enn Valentinoen, selvom disse ikke er produsert av noe stort lukseriøst motehus.

 

Moralen er at et dyrt merkenavn ikke nødvendigvis betyr bra passform og kvalitet. Ikke bli blendet :cool:

Moods hettegenser til 100,-? Sikker på det?

Lenke til kommentar
Jeg mener det var et par måneder siden jeg kjøpte meg en 100 kroners Moods of Norway hettegenser. I min omganskrets, og forhåpentligvis også i din, er 1000,- en relativ stiv pris for en temmelig ordinær hettegenser med trykk. Etter 1 håndvask har plagget blir forandret drastisk. Trykken ble blassere, formen forandret seg i rimelig høy grad, og stoffet fikk et slitt, nesten nuppete look.

Jeg håper at du for din skyld reklamerte på en genser som var ødelagt etter én håndvask(!)

Lenke til kommentar

hehe..skriveleif. Selvsagt tusen kroner ;)

 

Den ble ikke direkte ødelagt. Noen som ikke er så pirkete eller klesbevisst, ville nok ikke ha brydd seg om det. Derimot mener jeg, og har flere med meg, at man bør kunne kreve mer såpass kostbar genser.

 

Dette var på ingen måte ett uheldig tilfelle. Har lest at selv en ansatt ved en av de bedre butikkene i Bogstadveien har innrømmet at kvaliteten på Moods generelt er dårlig i forhold til andre merker i samme prisklasse.

Endret av GTS
Lenke til kommentar
Kjøpte på lørdag en shorts og tre t-skjorter til 1446, hvorav 1000 ble sponset av muttern.

 

Shortsen kostet meg 799, en rød Quicksilvershorts. Lett å forsvare den prisen når en shorts av samme merke ble kjøpt i fjor og ser like bra ut i dag :)

Men hvorfor trengte du enda en om du allerede har en lekker tilsvarende kortbukse? :hmm:

 

Dagens ungdom og overflodssamfunnet altså.

Endret av puretamil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...