Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja. Kjøpte et par fra Roots. Aner ikke hvordan merket er, men er lei av å tråkke rundt i tøysko eller pensko når det regner. Så ikke noe fra DC osv når jeg var der.

Desert boots fra Roots? :) Hva er prisen?

799,- De er riktignok i semsket skinn, og litt lysere enn de Jonas postet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan blir det med semsket skinn og regn da? Hva setter man skoene inn med for å forhindre at de blir ødelagt?

799,- virker jo som en ok pris så ... :)

Skrevet

Jeg begynte faktisk å kjøpe inn verktøy til dette for noen måneder tilbake. Tar det over tid ettersom det koster litt. Angående materialekostnad kommer jo det veldig an på. Kjøper du fra en nettbutikk e.l. er det faktisk ofte relativt dyrt. Men han tjener nok greit på lommebøkene.

Men som sagt så er dette noe jeg har tenkt til å begynne med på hobbybasis sjeldent finner belter i min size som jeg faktisk har lyst på. For øvrig er jo skinn et fascinerende og lekkert materiale.

Hvor er det du får materialet ditt fra da?

Jeg begynnte å regne på det selv, at hvis jeg skulle ha tykk hud å lage bagen fra så ble materialkostnaden fort veldig høy fra de få skinnsidene jeg fant.

Skrevet (endret)

Må da være vanskelig å lage noe sånt også, regner ikke med det bare er å bestille litt lær på nett og snekre sammen en messengerbag på nullkommaniks! Selv jeg med 5er i kunst å håndverk på ungdomskolen ser mørkt på å lage noe slikt selv.

Endret av Vowels
Skrevet

Meh... jeg er en djevel på symaskin. :innocent:

Og mønsteret på bagene, spesielt de Unlucky laget var veldig enkle.

De fra saddleback er noe værre, men absolutt gjennomførbare så lenge man har utstyret, kunnskapen ligger på nett hvis man ikke har det fra før.

Det som derimot kan være vanskelig er å finne de mest pratiske løningene og plassering av reimer osv. som du mest sannsynlig fucker opp de første gangene fordi du mangler erfaring. :roll:

Kanskje jeg skal begynne å lage og se om jeg kan leve av det :p (mistenker at det er liten sjanse for det egentlig)

Skrevet

Hva synes folket om disse? Har lyst på et par mørk brune suede sko til høsten, evt andre forslag? Helst under 1000, er litt short på penger for tiden...

WOW, disse var virkelig pene. Tror jeg kjøper de selv, ganske billige også. Duger de på regnværsdager?

Skrevet

Tenker jeg bestiller dem jeg også. Er ikke Sebago ganske store i størrelsene? Jeg bruker for det meste 43/44, og har plimsolls fra Mano i 43, burde jeg gå for 8.5?

Skrevet

Jeg bruker 44 i Mano og har gått for 10.5 med Sebago Docksides. De er 44.5 i EU-størrelse, og de passer godt. Kunne vært bittelitt mindre, men kan ikke gå ned en størrelse.

Skrevet

Sebago gir deg gnagesår om du kjøper riktig størrelse. Det har jeg erfart med to par.

Forresten, Spotted today. Quilted jacket, brown loafers and black slim fit jeans. På BI. Kan det være en herfra? Første jeg tenkte på var fkm. Klokken var ca ti og personen gikk ut av skolen :)

Skrevet

Sebago gir deg gnagesår om du kjøper riktig størrelse. Det har jeg erfart med to par.

Forresten, Spotted today. Quilted jacket, brown loafers and black slim fit jeans. På BI. Kan det være en herfra? Første jeg tenkte på var fkm. Klokken var ca ti og personen gikk ut av skolen :)

Jeg er syk, og har hatt på meg silkebadekåpe hele dagen. Jeg sto heller ikke opp før klokken 11 :p Men om du møter opp i morgen tidlig klokken 07.50 er det store muligheter for å se meg spankulere inn døren!

Hvilken linje går du på forresten?

Skrevet

Her er det sommerjobb med 103kr gitt :)

Du da, som er nylig ansatt som redaktør og greier?

300,- :)

Grattis! Hva er du redaktør for ?

Tror han linket til det tidligere her...

Skrevet

Passer vel bedre å svare fra den andre tråden her. Jepp, jeg går på BI nå. Pendler dog fra Hamar til å begynne med, så har hoppa over et par "uviktige" dager, men fra neste uke er jeg skikkelig på plass. Linje havna du på?

Skrevet (endret)

Her er det sommerjobb med 103kr gitt :)

Du da, som er nylig ansatt som redaktør og greier?

300,- :)

Grattis! Hva er du redaktør for ?

Tror han linket til det tidligere her...

Nei det gjorde han ikke. Det er hemmelig fram til lanseringen nærmer seg.

Jeg kan muligens overtales til å avsløre det om noen kommer hit og laget ostesmørbrød til meg. Jeg er sulten.

Endret av fkm
Skrevet (endret)

Passer vel bedre å svare fra den andre tråden her. Jepp, jeg går på BI nå. Pendler dog fra Hamar til å begynne med, så har hoppa over et par "uviktige" dager, men fra neste uke er jeg skikkelig på plass. Linje havna du på?

Havnet på Øk/ad, hva med deg? Håper du havnet på det samme, så har jeg hvertfall en jeg "vet" hvem er :p

Jeg er syk, og har hatt på meg silkebadekåpe hele dagen. Jeg sto heller ikke opp før klokken 11 :p Men om du møter opp i morgen tidlig klokken 07.50 er det store muligheter for å se meg spankulere inn døren!

Hvilken linje går du på forresten?

Øk/ad, men droppet den første forelesningen i dag, siden jeg startet i dag. Dimmet fra militæret i går :p

Har du noe signature jeg kan gå etter, så kan jeg alltids stalke deg når du er på skolen, hehe.

Endret av Bebeluv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...