Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

fkm: Vet man ikke, så vet man ikke. Man må jo få kunnskapen fra et sted.

Og for de fleste menn jeg kjenner er stryking ganske så ukjent. Flere vet ikke engang at det finnes temperaturinnstillinger og hva damp og vann er godt for. Det var jo kun nylig jeg lærte det her. Menn går jo generelt ut ifra at ting er sånn og sånn. Det er vel derfor vi sjeldent/aldri leser manualer.

Så det er ingen grunn til og være så surmulen :)

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

fkm: Vet man ikke, så vet man ikke. Man må jo få kunnskapen fra et sted.

Og for de fleste menn jeg kjenner er stryking ganske så ukjent. Flere vet ikke engang at det finnes temperaturinnstillinger og hva damp og vann er godt for. Det var jo kun nylig jeg lærte det her. Menn går jo generelt ut ifra at ting er sånn og sånn. Det er vel derfor vi sjeldent/aldri leser manualer.

Så det er ingen grunn til og være så surmulen :)

 

Jeg gjentar, det er lov til å bruke hodet. Jeg er ikke spesielt flink til å stryke selv, og det er ikke det jeg snakker om. Poenget er at det egentlig er ganske lett å tenke seg til at varme + kunststoff = smelting. Man trenger ikke ha erfaring med stryking for å skjønne det.

Lenke til kommentar

fkm: Vet man ikke, så vet man ikke. Man må jo få kunnskapen fra et sted.

Og for de fleste menn jeg kjenner er stryking ganske så ukjent. Flere vet ikke engang at det finnes temperaturinnstillinger og hva damp og vann er godt for. Det var jo kun nylig jeg lærte det her. Menn går jo generelt ut ifra at ting er sånn og sånn. Det er vel derfor vi sjeldent/aldri leser manualer.

Så det er ingen grunn til og være så surmulen :)

 

Jeg gjentar, det er lov til å bruke hodet. Jeg er ikke spesielt flink til å stryke selv, og det er ikke det jeg snakker om. Poenget er at det egentlig er ganske lett å tenke seg til at varme + kunststoff = smelting. Man trenger ikke ha erfaring med stryking for å skjønne det.

Logikk er en ganske individuell ting, og jeg kunne aldri tenkt meg til at kunststoff i en reim smeltet hvis jeg ikke hadde erfart det før (ja, jeg har også smeltet noe med strykejern). Det betyr ikke at det er ulogisk. Ikke alle har den største interessen for stoff. For de fleste gutter jeg kjenner er et stoff et stoff, og stoff kan strykes. Enkle menn, ja, men det er ingenting galt med det. Da får man heller bare lære.

 

milanjo: Skjorte med hette? Finnes det ikke nok hetter her i verden? Er det meningen at vi alle skal se ut som nærkiser? Uff.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

fkm: Vet man ikke, så vet man ikke. Man må jo få kunnskapen fra et sted.

Og for de fleste menn jeg kjenner er stryking ganske så ukjent. Flere vet ikke engang at det finnes temperaturinnstillinger og hva damp og vann er godt for. Det var jo kun nylig jeg lærte det her. Menn går jo generelt ut ifra at ting er sånn og sånn. Det er vel derfor vi sjeldent/aldri leser manualer.

Så det er ingen grunn til og være så surmulen :)

 

Jeg gjentar, det er lov til å bruke hodet. Jeg er ikke spesielt flink til å stryke selv, og det er ikke det jeg snakker om. Poenget er at det egentlig er ganske lett å tenke seg til at varme + kunststoff = smelting. Man trenger ikke ha erfaring med stryking for å skjønne det.

Logikk er en ganske individuell ting, og jeg kunne aldri tenkt meg til at kunststoff i en reim smeltet hvis jeg ikke hadde erfart det før (ja, jeg har også smeltet noe med strykejern). Det betyr ikke at det er ulogisk. Ikke alle har den største interessen for stoff. For de fleste gutter jeg kjenner er et stoff et stoff, og stoff kan strykes. Enkle menn, ja, men det er ingenting galt med det. Da får man heller bare lære.

 

milanjo: Skjorte med hette? Finnes det ikke nok hetter her i verden? Er det meningen at vi alle skal se ut som nærkiser? Uff.

 

Interesse for stoff har da ingenting med saken å gjøre. Bare for å ta et eksempel, hva tror du vil skje hvis du tar en lighter inntil en fleecegenser? Den smelter. Det skjønner alle, helt uten å ha noen interesse for stoff. Det samme gjelder for nylonstropper. Alle skjønner det om de bare tenker seg om i 5 sekunder.

 

Jeg mener ikke å si at han som gjorde det er spesielt dum eller uomtenksom, jeg ville bare fram til at det faktisk ikke er så vanskelig å stryke. Jeg er sikker på at han ville skjønt at det ikke var en god ide på forhånd om han bare tenkte litt over hva det var han var i ferd med å gjøre.

Lenke til kommentar

Vet ikke hva nylon er (selv om jeg har hørt om det utallige ganger), og visste ikke at det var i slike stropper. Og ja, jeg vet jo at klær smeltet/tar fyr ved hjelp av en lighter, men jeg var ikke klar over at et strykejern kunne ha samme effekter siden varmen er såpass spredd og ikke kan være så varm (ihvertfall ikke etter den ganger jeg brente meg og dømme). Uansett, jeg skal ikke være uenig i poenget ditt angående og bruke 2 sek på og tenke litt igjennom ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...