Gå til innhold

Oktoberfest 2012 - Keyzer - Canon 100mm f/2.8 IS


Anbefalte innlegg

Det er ikke så mye som er vettugt med dette bildet, men jeg gidder ikke ryke på min første "fest", og jeg må gjør et eller annet for å klare å komme gjennom denne uka, så noe må jeg poste.

 

Og Liverpool, kaffe (som er i koppen, men siden det meste annet ikke har så mye ved seg glemte jeg like godt å vise den også) og bladet Fotografi er aldri feil. :)

 

Canon 7D og ISO 6400. Ingen høyreeksponering her, og ingen støybehandling, så støyen kunne vært bedre håndtert, men galt er det vel strengt tatt ikke, selv om jeg har beskåret bort nesten 1000 pixler i lengste enden.

 

 

post-42603-0-71292300-1350060895_thumb.jpg

 

I morgen og søndag håper jeg å få tatt noen skikkelig bilder, og neste uke har jeg bedre tid. Tror jeg! :)

Endret av Keyzer28
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for tilbakemeldinger. :)

 

Med at jeg ikke kan det mente jeg ikke at jeg ikke er fornøyd med bildet, for det er jeg, men her har jeg hatt griseflaks, og jeg liker egentlig ikke å basere ting på flaks. ;) Da jeg stilte eksponeringen og så en såpass lang lukketid (0.3 sekunder), trodde jeg aldri jeg skulle klare det, men fyrte likevel av et par-tre skudd, og jeg ble mildt sagt overrasket da jeg så at et av dem faktisk var rimelig skarpt.

 

Men jeg har et spørsmål: Har IS noen betydning når man panorerer? Dette er jo ikke IS av panorerings-typen (som jeg tror man får på enkelte teler), men den vanlige. Vil den virke med eller mot sin hensikt når man panorerer? Jeg hadde den på, men er usikker på om jeg bør ha den av- eller på ved panorering? Tenker som så at den kanskje vil motarbeide mine bevegelser, noe som jo ikke er bra i det hele tatt (selv om jeg har hatt flaks her).

Endret av Keyzer28
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...