Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Min første bil


iHenrikH

Anbefalte innlegg

Takk til alle som har hjulpet! Kan ikke quote, sitter på mobilen.

 

Har til dags dato 32k bokført. Ser at for en kjørbar bil, må jeg ut med 15-20k. Der etter kommer forsikring, som når jeg sjekket var på ca 1tusing i måneden alà 12k i året.

 

Er enda 4 måneder til jeg blir 18 og regner med at jeg har nærmere det dobbelte til den tid, så blir nok ikke kjøp med det første enda! Men vi får se, har fått veldig god hjelp ved denne tråden hvertfall :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk til alle som har hjulpet! Kan ikke quote, sitter på mobilen.

 

Har til dags dato 32k bokført. Ser at for en kjørbar bil, må jeg ut med 15-20k. Der etter kommer forsikring, som når jeg sjekket var på ca 1tusing i måneden alà 12k i året.

 

 

Nå er det noen år siden jeg var 18 og hadde minimalt med bonus. Men det kan da ikke stemme at du må ut med 12k i året for ansvarsforsikring? Kjøper du en småbil med liten motor så må du få betydelig lavere årspremie hvis du tar en ringerunde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Her har du en fin bil

 

http://www.finn.no/f...nnkode=37425353

 

2 år til neste EU, nesten nye sommer og vinterdekk, liten snerten bil med lavt forbruk.

Behøver kun ansvar på denne. Dessuten er den såpass gammel at du (eller bekjente) kan utføre enkle vedlikehold/reperasjon.

 

Hvis man ser på bildet av serviceheftet ser man at tannremskifte ikke er gjort på den siden serviceheftet er slått opp på. Nå kan jeg ikke så mye om Nissan så det kan jo være at det er kjede istedetfor rem. Men om det er rem så må nok den byttes og dette kan koste en del penger, så undersøk hvertfall dette grundig før et eventuelt kjøp av denne bilen. Det ser og ut som bilen har hatt en kollisjonsskade, foran på venstre side er det en relativt stor glippe mellom skjermen og fangeren. Selvfølgelig må man og undersøke andre ting, men disse tingene var de første jeg så som jeg merket meg at kanskje kunne bli til en utgift.

 

Uansett lykke til med å finne deg en bil :)

 

Micra k11 har kjededrift, ikke reim :thumbup:

Lenke til kommentar

Micra k11 har kjededrift, ikke reim :thumbup:

 

Da er jo ikke det et problem med Micra da :)

 

Personlig har jeg bare erfaring med Toyota og Peugeot da dette er biler jeg har skrudd på :p

 

Husk på at kjørelengde har en del å si for hva forsikringa koster. jeg betaler selv ca 12k i året for kjørelenge 30.000km i året, kjører en Peugeot 406 1.8l

Endret av Inz4ne
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joda å ha forsikring på foreldre som har god bonus vil få prisen ned, men da bygger man ikke bonus selv og må starte med dyr forsikring senere, med mindre man har bilen stående på foreldre til man er over den alderen som er ansett som risikoalder, er vel noen selskap som opererer med 25 år før det blir noe billigere og det er muligens litt lenge å ha bilen ståendes i mor eller far sitt navn.

Lenke til kommentar

Jeg sa ikke bastant at det var for lenge, burde lagt til i mitt innlegg at det var mitt synspunkt på hvor lenge man burde ha forsikring i foreldres navn. Slik jeg ser det er det best å spare opp bonus så fort man har råd til det. Men det er jo en smakssak. Det er klart det blir billigere å utsette.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det for lenge å ha forsikringen stående i foreldrenes navn? Det beste er å ha forsikring i foreldres navn til man selv passerer 25, da den årlig premien reduseres hardt kontra om du er under 25 år.

 

Joda, men du får vel 20% første året, deretter ytterligere 10% de neste årene opp til 70%

Så kjører du et billig vrak de første årene med kun ansvar så har du bra bonus når du kjøper bil til 300k når du fyller 25...og her skal du selvfølgelig ha full kasko.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...