Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Robotstøvsuger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvd Samsung Navibot SR8855 selv men den ble kjapt solgt videre på finn.no. Den hadde ikke en sjanse til å gjøre jobben. Den er altfor stor til å komme seg rundt noen steder. Har man f.eks en normal stol vil den ikke komme seg gjennom. Som "the Avatar" nevner over så suger den heller ikke, den bare koster til seg hybelkaniner og lignende.

 

Samsung har fine reklamer og lokket meg til å kjøpe, men den klarte overhodet ikke å gjøre jobben for vår del...

Lenke til kommentar

Prøvd Samsung Navibot SR8855 selv men den ble kjapt solgt videre på finn.no. Den hadde ikke en sjanse til å gjøre jobben. Den er altfor stor til å komme seg rundt noen steder. Har man f.eks en normal stol vil den ikke komme seg gjennom. Som "the Avatar" nevner over så suger den heller ikke, den bare koster til seg hybelkaniner og lignende.

 

Samsung har fine reklamer og lokket meg til å kjøpe, men den klarte overhodet ikke å gjøre jobben for vår del...

 

Den kommer seg kanskje ikke over dørterskler og slikt heller?

Så man må flytte den fra rom til rom..

Lenke til kommentar

Prøvd Samsung Navibot SR8855 selv men den ble kjapt solgt videre på finn.no. Den hadde ikke en sjanse til å gjøre jobben. Den er altfor stor til å komme seg rundt noen steder. Har man f.eks en normal stol vil den ikke komme seg gjennom. Som "the Avatar" nevner over så suger den heller ikke, den bare koster til seg hybelkaniner og lignende.

 

Samsung har fine reklamer og lokket meg til å kjøpe, men den klarte overhodet ikke å gjøre jobben for vår del...

 

Den kommer seg kanskje ikke over dørterskler og slikt heller?

Så man må flytte den fra rom til rom..

 

Jo, det klarte den ganske fint, men nå har vi ikke spesielt høye terskler. Men klart, man må jo passe på å åpne dører og mange har flere etasjer osv. Ledninger fra lamper etc skaper også problemer. Men mitt største ankepunkt er at slike roboter er for store per i dag og ikke suger skikkelig. Må man uansett fram med støvsugeren så blir dingsene meningsløse (selv om de ser kule ut på reklamen)

Lenke til kommentar

Jeg har selv tenkt å gå for Roomba iRobot 581 i november når jeg flytter inn i nytt hus. Leiligheten nå er for trang og overmøblert til at det vil funke med en slik en nå. Men så er det jo sånn at støvet samler seg rundt beina på tv-møblementet og høyttalerene, stoler osv. Så kanskje den ikke vil være så praktisk alikevel? Men for 4k så mener jeg det er verdt sjangsen for å komme hjem til støvsugd stue etter en dag på jobben.

 

 

Fra komplett.

"har en hund som røyter no helt ekstremt. støvsugeren starter hver dag kl 12 mens jeg er på jobb. og gjør huset strålende rent til jeg kommer hjem. Skal sies at det må "ryddes" litt i huset før den kjører problemfritt... hos meg var det for mange kabler som var problemet. men når dette er fikset, kjører den strålende for så å docke i ladestasjonen når den er ferdig. Kjempeprodukt :) Har også støvsugd soverommet der det er teppegulv. roboten støvsuger/koster dypt i teppet og gjør en strålende jobb. Løp å kjøp!"

 

Så visst jeg ikke greier å rote vekk pengene på andre ting som sofa og fryseboks så kan jeg gi en lyd om en 2 måneders tid :p

Lenke til kommentar

Sjølv er eg ganske godt fornøgd med robotstøvsugaren min.

 

Det største problemet eg hadde med støvsugaren var at sofaen min hadde omtrentlig den samme åpninga mellom golv og sofa som høgda på støvsugaren. Dette førte til at støvsugaren enkelte plassar klarte å komme seg under sofaen pga ørsmå avstandsforskjeller mellom parketten og sofaen. Problemet her var då at støvsugaren ikkje klarte å komme seg ut igjen.

Så her hadde eg to valg, enten heve eller senke sofaen. Eg valgte å lime eit tynt tau under sofaen som sørga for at støvsugaren ikkje lenger klarte å ta seg under sofaen.

 

 

I tillegg så ser eg at støvsugeren sliter på golvtepper som har tynne lange fiber. Men heller ikkje dette opplever eg som problematisk.

 

Det eg bruker å gjere er at eg bretter inn enden på det eine teppet eg har som støvsugaren har problemer med, slik at støvsugaren snur i staden for å prøve å ta seg opp på teppet. I tillegg bruker eg å løfte kjøkkenstolane opp på bordet før støvsugaren starter. Det siste er kanskje ikkje 100% nødvendig men det gjer at støvsuginga går mykje fortare.

 

 

Så det einaste reelle problemet eg har med støvsugaren er at den ikkje tar under lave møbler som TVbordet og i mitt tilfelle sofaen. Men den held golvet reint.

 

Som ekstra bonus så hjelper robotstøvsugaren meg med å unngå å legge ting på golvet. Dette fordi eg veit at dersom eg legg ting på golvet så vil ikkje robotstøvsugaren klare å gjere ein skikkelig jobb og eg må dermed fram med den manuelle støvsugaren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har en sånn sak jeg også, Navibot ett eller annet.

Er som mange nevner ikke noen fullverdig erstattning, men holder det mye renere enn jeg ville gjort selv.

Man må ta litt hensyn mtp. kabler og slikt, løse kabler er fy-fy.

En anne stor fordel er at den går under hele senga, jeg har en 200x180 seng der det er umulig å støvsuge under, men Navibot`en tar under hele og drar gjerne med seg en sokk eller to ut.

 

Men, krever litt forberedelser, f.eks går ikke min over mine høye dørstokker, den kan sette seg fast under lenestolen, så den blir flyttet opp, og den går ikke under de laveste møblene. Den klarte å rote seg under teppet en gang også, aner ikke hvordan den klarte det, men slike ting er jo bare festlig :p

 

For min del tar det maks ett par minuttet å forberede støvsugingen.

 

Men, den krever jo litt plass for å navigere rundt, ikke noe for en liten hybel/leilighet med masse møbler.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vi kjøpte en Navibot til farmor i bursdagsgave, og den fungerte greit nok, klarte å unngå og kjøre ned trappene, tok dørstokkene greit, men prøvde å kjøre opp på / ha seg med et par av lenestolene. Ser for meg at det vil bli bedre for den når hun flytter til en liten leilighet i stedet, siden hun da må kvitte seg med de store, tunge møblene fra 60-tallet og heller skaffe seg noe mer minimalistisk.

 

Og så kan hun endelig si opp tamilen som i disse dager kommer og støvsuger for henne én gang i måneden og gjør en begredelig jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...