Gå til innhold

[Løst] S3 m/abo - Mye data, ringer og smser lite.


Tastatur

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Takk for svar. Kan du vise meg all in one duo? Jeg finner den ikke.

 

Jeg sender ca 10 sms og bruker ca 150 ringeminutter per mnd.

 

Edit: Jeg skal prøve å logge meg inn på operatøren min sine hjemmesider og finne ut hvor mye data jeg bruker, er litt usikker der. Muligens passer Djuice all in one M web.

 

Hvis du skulle trenge mer enn 1GB data må ut med 79,- pr GB hos djuice på det aboet.

 

Telipol har nå 3GB data for 199,-. Priskalkulatorene ser ikke ut til å ha fanget dette opp enda.

Om du helt sikkert bruker over 1GB, men under 3GB, vil denne være billigst for deg dersom du kombinerer datapakka med abonnementet Telipol Mini med en minstefakturering på 59,-/mnd.

Med ditt ringe-/SMSforbruk vil du ikke overstige minstefaktureringa.

 

Talkmore har nå "fri" data ut året til 199,-/mnd på deres "Fastpris Data" abo.

Overflod av ringtid for deg.

Husk å sjekke oppsigelsesfristen om du hopper på det.

Lenke til kommentar

Onecall Folkepakke

600 Ringeminutter

600 SMS

600 MMS

1000 MB Data

 

Pris: 199,- pr mnd.

 

Onecall Fullpakke

1000 ringeminutter

1000 SMS

1000 MMS

3000 MB data

 

Pris: 298,- pr. mnd.

 

Onecall Folkepakke Data

600 Ringeminutter

600 SMS

600 MMS

4000 MB data

 

Pris: 349,- pr. mnd

 

Onecall Fri

Fri bruk av alt.

Etter 5GB bruk av data innen en kalendermåned blir farten redusert.

 

Pris: 499,- pr. mnd

 

Eventuelt kan du mikse grunnpakka med datapakke:

150 ringeminutter

150 SMS

150 MMS

Fri bruk data

 

Pris: 99,- for grunnpakke og 179,- for dataplanen pr. mnd

Lenke til kommentar

Telipol har nå 3GB data for 199,-. Priskalkulatorene ser ikke ut til å ha fanget dette opp enda.

Om du helt sikkert bruker over 1GB, men under 3GB, vil denne være billigst for deg dersom du kombinerer datapakka med abonnementet Telipol Mini med en minstefakturering på 59,-/mnd.

Med ditt ringe-/SMSforbruk vil du ikke overstige minstefaktureringa.

 

Fremfor det forslaget lønner det seg heller med et Telenor Prat(betal for bruk)-abonnement som kan kombineres med Mobilt Bredbånd-abonnementene. For 199,- får du da 4 GB. SMS og tale kommer da i tillegg.

Lenke til kommentar

Telipol har nå 3GB data for 199,-. Priskalkulatorene ser ikke ut til å ha fanget dette opp enda.

Om du helt sikkert bruker over 1GB, men under 3GB, vil denne være billigst for deg dersom du kombinerer datapakka med abonnementet Telipol Mini med en minstefakturering på 59,-/mnd.

Med ditt ringe-/SMSforbruk vil du ikke overstige minstefaktureringa.

 

Fremfor det forslaget lønner det seg heller med et Telenor Prat(betal for bruk)-abonnement som kan kombineres med Mobilt Bredbånd-abonnementene. For 199,- får du da 4 GB. SMS og tale kommer da i tillegg.

 

Ser ut som om Prat har en minimumsfakturering på 99,-.

Telipol mini har en minimumsfakturering på kr. 59,-, i tillegg er 100 min/sms inkludert. Total pris inkl. datapakka blir da 258,-.

For meg ser det fremdeles ut som om Telipol vil lønne seg med hans oppgitte forbruk av minutter/sms/data.

 

Men for all del, om man sammenligner med enkelte pakkeabonnementer, eksempelvis Onecalls "Full pakke" til 298,- er det småbeløp vi snakker om.

Lenke til kommentar

Prat har en minimumsfakturering på 49,-, men har man en datapakke her betaler man jo uansett ikke minumsfakturering, fordi den er oversteget, så det er ikke relevant om den er 0,- eller 199,-. Ellers er minuttprisen hos Telipol etter de inkluderte dyrere enn på Prat.

 

Ah, var ikke klar over at minimumsbeløpet inkluderte datapakken hos Telenor, det var nyttig info.

Da bør det kanskje sjekkes om det samme gjelder hos Telipol.

Men det vil antakeligvis si at han begynner å betale for forbruk umiddelbart hos Telenor?

Og med trådstarters oppgitte forbruk (150 min/40 SMS) vil Telipol lønne seg, dette overstiger ikke minstefaktureringa på 59,-/mnd.

Mens Prat ser ut til å være et relativt dyrt abonnement i utgangspunktet.

Med 150 min fordelt på 60 samtaler og 40 SMS gir dette en pris på 147,- hos Telenors Prat mot Telipols 59,-.

Og med samme pris på datapakken med en størrelse som er innafor trådstarters behov ser det ut som om Prat ikke er et alternativ.

Men opplys meg for all del om det er noe jeg misforstår her.

 

Det ser faktisk ut som om Chess sitt godt skjulte abonnement Ambassadør kombinert med 3GB-pakken deres slår Telipol med hele kr. 1,50/mnd, forutsatt trådstarters forbruk nevn over.

Lenke til kommentar

Steike.. Trodde du sa du nesten ikke brukte sms og minutter, jeg...

 

Jeg gjør vel egentlig ikke det :D

 

Jeg skulle kjøpe en "låst" telefon, med 12 mnd bindingstid (tror kanskje noen av dere missforsto (?) ) og da ble det det billigste alternativet uansett. Telenor er dyrt som f, og samme med Chess og Netcom når det gjelder tlf med abo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...