Gå til innhold

Samletråd for 500px


Anbefalte innlegg

Muligens feil plass å spørre, men er det noen som vet om det er noen måte å få kjøpt "print" bilder fra 500px?

Jeg har sett flere utrolig fine bilder der som jeg gjerne vil ha hengende hjemme i stua mi. Men de sender jo ikke internasjonalt...

Du kan sende en mail til fotografen som har tatt bildet.

PS: gå inn på http://www.500px.com/victorberland

 

Muligens feil plass å spørre, men er det noen som vet om det er noen måte å få kjøpt "print" bilder fra 500px?

Jeg har sett flere utrolig fine bilder der som jeg gjerne vil ha hengende hjemme i stua mi. Men de sender jo ikke internasjonalt...

Du kan sende en mail til fotografen som har tatt bildet.

PS: gå inn på http://www.500px.com/victorberland

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøver meg litt ut med 500px. Har jo de fleste bildene på flickr og tror ikke jeg orker å legge alle over på 500px, så foreløpet laster jeg opp kun de jeg er mest fornøyd med.

 

Litt artig da, lastet opp et bilde i går, og innen en time var det mange kommentarer og mye respons. Bildet ble også "popular", hva enn det betyr. Lastet opp det samme bildet på flickr og der var det til sammenligning heller laber tilbakemelding. Men det kan jo være tilfeldigheter selvfølgelig.

 

En ting dog, jeg ikke er sikker på om jeg liker, er alle de "falske" kommentarene. Dette gjelder både flickr og 500px. Er mange som bare slenger igjen en "Great shot" og bruker resten av kommentaren på å reklamere for sin egen side.

Lenke til kommentar

En ting dog, jeg ikke er sikker på om jeg liker, er alle de "falske" kommentarene. Dette gjelder både flickr og 500px. Er mange som bare slenger igjen en "Great shot" og bruker resten av kommentaren på å reklamere for sin egen side.

Akkurat dét er nok det største problemet med alle slike nettsider - fra 500px, til flickr, til digit. Til slutt blir det en eneste stor circlejerk hvor man bare skriver den typen kommentarer for å trekke folk til sine egne bilder, for så å bare motta slike kommentarer.

 

Personlig har jeg vel egentlig konkludert med at venner som ikke har problemer med å være ærlige er de beste til å gi tilbakemelding. Har et par-tre-fire stykker som jeg jevnlig ber om kommentarer fra.

Lenke til kommentar

En ting dog, jeg ikke er sikker på om jeg liker, er alle de "falske" kommentarene. Dette gjelder både flickr og 500px. Er mange som bare slenger igjen en "Great shot" og bruker resten av kommentaren på å reklamere for sin egen side.

Akkurat dét er nok det største problemet med alle slike nettsider - fra 500px, til flickr, til digit. Til slutt blir det en eneste stor circlejerk hvor man bare skriver den typen kommentarer for å trekke folk til sine egne bilder, for så å bare motta slike kommentarer.

 

Stemmer det. I mange av fotogruppene til flickr er det jo slik at man må legge igjen to kommentarer på andre bilder for hvert bilde man laster opp, da er det jo ikke rart at kommentarene blir overfladiske.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+3124

Noen som gidder å hjelpe litt til.. dette bildet har tatt av i løpet av natta.. det har passert ucoming og har havnet på popular lista.. det er nå på vei nedover.. noen som har giddet å gå inn på det og gitt det en vote & fav.. så det går litt opp igjen.. hadde vært morsomt å se hvor langt opp det kan komme.. :)

 

http://500px.com/photo/24621733

Lenke til kommentar

Spennende bilde og alt der, og alltid gøy når bildet får litt oppmerksomhet -, men for å helle litt kaldt isvann (og litt isbiter og snø) i buksene dine. Det er en lang vei opp for bildet ditt for å bli av de skikkelig hotte på 500px. Ditt har ca 50 views, og 10 likes (eller deromkring). Ta en titt på hvor mange views og likes de virkelig populære har ;)

 

Dette f.eks : (helt tilfeldig valgt bilde)

 

http://500px.com/photo/24652345?from=popular

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Du har nok et poeng.. men alle bildene startet på null en gang.. og får man nok poeng.. så begynner snøballen og rulle selv på et gitt tidspunkt.. :) Og det er ikke ulovlig å hjelpe hverandre.. alle andre gjør dette, så da har jeg ingen skrupler med å gjøre det samme.. :)

 

BTW Ratleto:

 

Jeg fant bildet ditt tilslutt.. og det har fått min vote.. men jeg likte Hestsjøen best.. jeg bodde 1 km unna den i mange år.. :) Fin badeplass..men brådypt og veeeeeldig dyp på det dypeste.. husker jeg ikke feil så ble jeg fortalt at den er ca 195 meter på det dypeste.. :)

Lenke til kommentar

Og..? Er det ulovlig? :)

 

Nei, det er det vel ikke. Men blir denne tråden full av stemme-tigging, så gidder jeg ikke følge med på den særlig lenge, for å si det sånn.

 

Du har nok et poeng.. men alle bildene startet på null en gang.. og får man nok poeng.. så begynner snøballen og rulle selv på et gitt tidspunkt.. :) Og det er ikke ulovlig å hjelpe hverandre.. alle andre gjør dette, så da har jeg ingen skrupler med å gjøre det samme.. :)

 

BTW Ratleto:

 

Jeg fant bildet ditt tilslutt.. og det har fått min vote.. men jeg likte Hestsjøen best.. jeg bodde 1 km unna den i mange år.. :) Fin badeplass..men brådypt og veeeeeldig dyp på det dypeste.. husker jeg ikke feil så ble jeg fortalt at den er ca 195 meter på det dypeste.. :)

 

Tror ikke stemmesankingen er like ille på 500px som på Flickr. Og selv så foretrekker jeg å få stemmer på den ærlige måten. Da får det heller være at noen bilder ikke blir lagt merke til i det hele tatt.

 

Hvor bodde du hen, istereo?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...