Gå til innhold

Samletråd for 500px


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3124

I Nytrøringen.. Det er etter vannet, og innkjørselen er rett i den 90 graders svingen på hovedveien.. Det skal bli rett etter busstopp nr 2 etter vannet mot Ringvål..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Likte surfe på det nettstedet. Hvor ofte skifter dem ut rekkefølgen på "popular"-kategorien, er det sånn at de mest likte alltid havner på førstesiden? Sånn at det skifter hele tiden?

---

Glem det spørsmålet. Fant jo ut at man kan velge kategorier der når jeg gikk tilbake for å se om det enda var de samme fotoene, og da er det jo endeløst med gode bilder lett tilgjengelig. Inspirerende side, virkelig, gir litt fotolyst tilbake når man ser hvor flinke folk er. At kommentarene stort sett er som andre steder er ikke så nøye.

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

500px og egentlig alle andre bildesteder med kontakter/venner/buddies or whatever , så blir det automatisk høy rate på bilder lagt ut av brukere med mange kontakter og følgere. Sånn er det bare.

Nettverk er viktig, cluet er å få eksponert bilde til nok folk.

 

Eks. et random bildet av en person, helt std foto som tilfeldigvis er linket via en artikkel eller annet pop medie, plutselig kan få 10.000 treff osv..

Men selvfølgelig, gode bilder blir også populær til slutt...

Lenke til kommentar

Er nok som du sier Inc, men jeg ser nå manger fine bilder der allikevel. Poenget er jo at jeg syns mange av dem er fine, og derfor likte surfe der- har vært innom flere ganger å kikka. Har til og med laget snarvei dit rett ved siden av snarveien min til Akam.

Har også vært innom samtlige av dere som har lagt ut link til deres side her i denne tråden, og hjulpet dere litt med å få visninger på bildene profilene deres, for det er vel poenget med slike tråder..

Endret av pybalto
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Photon : trodde shockwave kunne sees når man brøt lydmuren og at de neppe gjør det på flyshow ? Men nå skal det sies at mine 1000+ timer i cocpit kun har vært bak en pc skjerm :) . Har alltid hatt stor sans for flysimulatorer helt fra C64/Amigaens tid frem til idag :)

Lenke til kommentar

Photon : trodde shockwave kunne sees når man brøt lydmuren og at de neppe gjør det på flyshow ? Men nå skal det sies at mine 1000+ timer i cocpit kun har vært bak en pc skjerm :) . Har alltid hatt stor sans for flysimulatorer helt fra C64/Amigaens tid frem til idag :)

Hele flyet bryter ikke lydmuren samtidig, siden luften akselereres i forskjellige hastigheter over vinger og kropp osv. Så man kan få effekten litt før man bryter.

Nå skal det sies at jeg flyr bare kommersielle fly som ikke er over lydmuren, så det er ikke helt min spisskompetanse :p.

Det f-18 bildet var fra Sun 'n Fun airshow i Florida for noen år tilbake.

Har et enda bedre f-18 bilde fra et annet flyshow, men jeg finner ikke orginalen :(.

 

Her er lowres facebook versjon iaffal:

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/369_48359866146_8215_n.jpg

 

Tror ikke jeg helt vil laste opp et 18kb bilde på 500px, så jeg får heller vente til sommern når jeg forhåpentligvis er en tur hjemmom

Lenke til kommentar

Nå har flere her fått seg konto hos 500px - hvordan er erfaringene kontra der man ellers har sine bilder, f.eks flickr og smugmug? Pluss og minus er ønskelig - og helst målt mot erfaringene fra andre steder.

 

For egen del (jeg har ikke konto hos 500px - kun hos smugmug pr i dag) så føler jeg at hos 500px får man lett en haug med "nice!" og annet kort lignende blabla - men ser ikke helt verdien i dette nærmest overfladiske. Muligens blir det lett og slik at dersom man ikke følger opp de "nice*s" man får med å levere lignende overfladiskheter til de samme personene så dabber det hele av? (for egen del har jeg til og med stengt for kommentarer på min smugmug konto nettopp for å slippe en haug med "nice's" siden jeg ikke akter/ønsker å levere slike overfladiske fraser i retur).

 

Tor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...