Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Bruker min maskin bare 8GB av 16GB?


Anbefalte innlegg

Jeg har ett ploblem, jeg har kjøpt 16GB ram med merke ECC til min server, når jeg klikker på windowsknappen og deretter høyreklikker på datamaskin, på rammen der står det "RAM: 16GB (usable 8GB)", altså hva er grunnen til det? Veldig dumt at den bare bruker 8GB av 16GB ram.. på dellsiden står det at det er plass opp til 32GB ram. Jeg har hørt om at WIndows Server 2008 R2 ikke klarer å bruke mer enn 8GB. Hvorfor? Hvordan kan jeg fikse det? Jeg tenkte lissom å bruke 8GB til java og 8GB til resten av maskinen..

 

 

Kjøpte 2 av disse: https://www.deal.no/deal/default.asp?page=vare&ProdusentID=KTD-PE313E%2F8G

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg klarer heller ikke helt forstå hva mer hjelp du ønsker... Det er jo tydelig at du ikke akkurat har lyst på hjelp. Selv fra starten så står det jo at du bare kan bruke 8 GB av de 16, og så fikk du vite at det var pga begrensninger i OS'et.

 

Jeg har virkelig prøvd å se flere ganger om det er noe mellom linjene vi har oversett, men nope. Nada.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Jeg klarer heller ikke helt forstå hva mer hjelp du ønsker... Det er jo tydelig at du ikke akkurat har lyst på hjelp. Selv fra starten så står det jo at du bare kan bruke 8 GB av de 16, og så fikk du vite at det var pga begrensninger i OS'et.

 

Jeg har virkelig prøvd å se flere ganger om det er noe mellom linjene vi har oversett, men nope. Nada.

 

Kjør Winver

Link? Hvordan bruker jeg det?

 

Fant ut at jeg hadde "Windows Server 2008 R2 Foundation" :( Den har maks 8GB.

 

bump

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...