Gå til innhold

Sniktitt: HTC 8X


Anbefalte innlegg

16GB og ingen micro-sd? Et kamera som ganske sikkert er dårligere enn Nokia PureView? Og ellers nesten helt lik (software+hardware+design)? Skjønner ikke hvorfor noen ville valgt denne fremfor Lumia 920...

 

Selv venter jeg på neste lumia, med skikkelig PureView + micro-sd, eller Galaxy S4/LG optimus G/Galaxy Nexus 2(?).. Eller den kule kinesiske med full hd på 5'', den så ganske kul ut ;-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Njaa. Er jo ikke bedre om man må bruke to hender for å sende en sms. Video er nok ganske mye bedre på stor skjerm, men daglidagse oppgaver funker fett både på 4" og 5,3". Trenger ikke minibuss for å kjøre til butikken, holder med noe mindre.

 

Samsung Galaxy Note har en 'en-hands-modus' for tastaturet osv. Så dette argumentet holder ikke :nei:

 

EDIT: Og joda, har man mange venner (på samme måte som mange funksjoner), så trenger man en minibuss om alle skal på butikken å kjøpe seg snacks til en filmkveld.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
Tviler sterkt på at denne kommer til å utkonkurere Samsung Ativ S eller Nokia Lumia 920.
Blir ihvertfall en konkurrent til Lumia 920 siden den har en skjerm som er hakket vassere ifølge denne sniktitten... For min del så kommer jeg til å se an hvordan batteri og kamera er på 920 og aktiv S i forhold til denne.

Nå har de ikke fått teste fullt hvordan Nokia sin Puremotion HD skjerm funker. Alt i alt tror jeg Lumia 920 har bedre, spesielt med Clear black display som hjelper sykt i sol lys :) Men Denne er tynn og det selger mye bare det.

 

 

Lenke til kommentar

Njaa. Er jo ikke bedre om man må bruke to hender for å sende en sms. Video er nok ganske mye bedre på stor skjerm, men daglidagse oppgaver funker fett både på 4" og 5,3". Trenger ikke minibuss for å kjøre til butikken, holder med noe mindre.

 

Samsung Galaxy Note har en 'en-hands-modus' for tastaturet osv. Så dette argumentet holder ikke :nei:

 

EDIT: Og joda, har man mange venner (på samme måte som mange funksjoner), så trenger man en minibuss om alle skal på butikken å kjøpe seg snacks til en filmkveld.

 

Unnskyld meg, men hvordan har det seg egentlig at ethvert argument aldri holder mål om en person skulle være uenig med deg? Er du et slags orakel, et form for mekkah som sitter med fasiten på alt av livets store spørsmål og vet alt om alles forskjellige preferanser, håndstørrelser og behov deretter osv..?

 

 

HTC ser ikke ut til å bringe noe spesielt interessant på bordet, men de leverer igjen gjennomførte og gode telefoner virker det som, men Bluetooth 2.1 i 2012? Syntes det var skuffende nok at Nokia Lumia 920 droppet støtte for Bluetooth v4.0, men her har vi altså gått helt tilbake til v2.1..

 

Det som er litt "kjipt" med Windows Phone telefoner er at de er alle låst til så og si samme maskinvare som alle andre produsenter er låst til, ergo rulles jo alle ut med samme SoC (CPU + GPU) hver gang en ny bunke med Windows Phone produkter lanseres, ergo må de skille seg ut på andre områder og HTC ser ut til å fri til brukere som ikke ønsker massive telefoner (tenker da både størrelse, tykkelse og vekt men føler personlig at de går Nokia litt for nøye i sømmene når det kommer til valg av fargekombinasjoner osv.. med de nye Windows Phone 8 seriene.

 

 

Hva skjerm angår så er jo ikke oppløsning alt, verken Ativ S, Lumia 920 eller Phone 8X har dårligere skjermer da alle kjører 1280x720 oppløsning på henholdsvis 4,8", 4,5" og 4,3" så selv om de større skjermene får lavere PPI så er jo oppløsningen mer enn god nok forhold til oppløsningen på samtlige, og ingen av disse bruker vell samme panel så det er jo overhode ingen automatikk i at panelet med høyest PPI har høyest kontrast, beste fargespekter, dypest sortnivå osv osv.. Syntes derfor det er litt snodig at Amobil vinkler det dit hen at Phone 8X har bedre skjerm enn Lumia 920 nesten utelukkende basert på 341 PPI opp imot Lumia 920 sine 331 PPI. Og det er vell kun Nokia skjermen som støtter input selv med hansker osv på hendene?

 

 

Ett stort minus med Phone 8X må jo være begresningen på 16GB og null minnekort, ser normalt ikke problemet med å sløyfe minnekort men da må du jo tilby telefoner med forskjellig lagring og ikke begrense det til utelukkende 16GB på toppmodellen.. Det blir litt for skralt, syntes egentlig at 32GB på Lumia 920 også var litt lite når du først skal låse det uten mulighet for minnekort i 2012.

 

 

Eneste store fordelen jeg ser kontra Lumia 920 går på skjermstørrelse (ville valgt 4,3" fremfor 4,5"), vekt og tykkelse da Lumia 920 er uten tvil på den tyngre og litt mer "klumpete" siden av skalaen. Alt annet virker å være fordel Nokia med skjerm som kan brukes med hansker, større batteri, større lagring, antagelig bedre kamera, nyere versjon av bluetooth osv osv..

 

 

 

Det som sikkert blir avgjørende her er nok pris, og ettersom INGEN annonserer noe som helst når det kommer til pris og tilgjengeligheten sikkert blir helt mot slutten av oktober / starten av november så blir det litt halvveis med disse annonseringene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Njaa. Er jo ikke bedre om man må bruke to hender for å sende en sms. Video er nok ganske mye bedre på stor skjerm, men daglidagse oppgaver funker fett både på 4" og 5,3". Trenger ikke minibuss for å kjøre til butikken, holder med noe mindre.

 

Samsung Galaxy Note har en 'en-hands-modus' for tastaturet osv. Så dette argumentet holder ikke :nei:

 

EDIT: Og joda, har man mange venner (på samme måte som mange funksjoner), så trenger man en minibuss om alle skal på butikken å kjøpe seg snacks til en filmkveld.

 

Unnskyld meg, men hvordan har det seg egentlig at ethvert argument aldri holder mål om en person skulle være uenig med deg? Er du et slags orakel, et form for mekkah som sitter med fasiten på alt av livets store spørsmål og vet alt om alles forskjellige preferanser, håndstørrelser og behov deretter osv..?

 

Argumentet holder ikke siden jeg snakker helt sant her. Hva tror du denne 'en-hand-modusen' er for da?

 

Tror du at du må bruke 2 henter og en fot + nesen for å kunne bruke den da?

 

Poenget er at med den modusen så kan man på en enkel måte kunne bruke mange ting på Galaxy Note med kun en hand.

 

Lær deg på hvordan Galaxy Note fungerer før du kommer med dumme svar tilbake.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Njaa. Er jo ikke bedre om man må bruke to hender for å sende en sms. Video er nok ganske mye bedre på stor skjerm, men daglidagse oppgaver funker fett både på 4" og 5,3". Trenger ikke minibuss for å kjøre til butikken, holder med noe mindre.

 

Samsung Galaxy Note har en 'en-hands-modus' for tastaturet osv. Så dette argumentet holder ikke.

 

Didn't know. Pris har også noe å si, men jeg foretrekker 4-4,3" framfor 4,8-5,3". Hvorfor får jeg ikke lov til å like det bedre? Slutt å rakke ned på alle andre som ikke liker det samme som deg.

 

RamGuy: Bra skrevet :)

Endret av Hunterra
Lenke til kommentar

Sikkert en grei telefon dette,vil nok duge for mange-i likhet med Lumia 920. Men selv ville jeg ha Ativ S. Spesifikasjonene for disse telefonene er ganske like-men viktig for mange av oss er batteritid,utskiftbart batteri og muligheter for minnekort. Her er Samsung på banen alltid. 2300 mot 1800 vil merkes klart-og min erfaring med disse tre fabrikantene er at på batterifronten er Samsung helt i særklasse. Har en Lumia 800,lagt vekk,sluker batteri. Omnia W-varer i mange dager-dette elsempler kun. Bruksmønster spiller naturlig nok inn. Og-noen synes det er greit å lade mye-se på alle som kjøper glasstelefonen fra Apple.særkls

Lenke til kommentar

HTC ser ikke ut til å bringe noe spesielt interessant på bordet, men de leverer igjen gjennomførte og gode telefoner virker det som, men Bluetooth 2.1 i 2012? Syntes det var skuffende nok at Nokia Lumia 920 droppet støtte for Bluetooth v4.0, men her har vi altså gått helt tilbake til v2.1..

 

Dette trodde jeg også, men GOOD NEWS EVERYONE! Nokia Lumia 820 og 920 støtter Bluetooth 4.0!!

http://www.wpcentral.com/bluetooth-40-certification-comes-nokia-920-and-820-windows-phone-8-devices

 

Dette er nesten en dealbreaker for meg da jeg ser frem til å koble til div treningsutstyr til mobilen via BT 4.0. Og ikke minst alle appsene Nokia kommer med da

Endret av Selectaa
Lenke til kommentar

Sikkert en grei telefon dette,vil nok duge for mange-i likhet med Lumia 920. Men selv ville jeg ha Ativ S. Spesifikasjonene for disse telefonene er ganske like-men viktig for mange av oss er batteritid,utskiftbart batteri og muligheter for minnekort. Her er Samsung på banen alltid. 2300 mot 1800 vil merkes klart-og min erfaring med disse tre fabrikantene er at på batterifronten er Samsung helt i særklasse. Har en Lumia 800,lagt vekk,sluker batteri. Omnia W-varer i mange dager-dette elsempler kun. Bruksmønster spiller naturlig nok inn. Og-noen synes det er greit å lade mye-se på alle som kjøper glasstelefonen fra Apple.særkls

 

Når det gjelder batteri så har Lumia 920 ett 2000 mAh batteri, mens 820 har 1650 mAh batteri.

Da Lumia 800 be lansert så var det en bug i softwaren som gjorde at den slukte batteri. Har ikke hørt annet enn at den har grei batterilevetid nå.

Lenke til kommentar

Lumia 920 har bedre skjerm...

HTC 8x kan man se at det er svak sort bakgrunnsfarge imotsettning til Lumias CBD :)

Det ser sånn ut, dette lurer jeg veldig på. Om man feks ser på HTC Titan så ser man at sortnivået er veldig svakt i forhold til Lumia 800'ens clear black. Clear black har jo nesten like bra sortnivå som AMOLED, og det ser jo ut som at utviklingen har gått videre med Lumia 920/820... Men kanskje HTC 8X benytter samme skjermteknologi som finnes i One X'en? Denne har vel greit sortnivå? Finnes det bilder/videoer av 8X'en der man får et skikkelig inntrykk av skjermen?

 

Ellers ser den europeiske prisen på HTC 8X til å legge seg rundt 500-550€ uten binding, kilde: http://wmpoweruser.c...icing-revealed/

Altså rundt 3700-4000 norske kroner ved lansering. Hvis man ser på lanseringsprisen på Lumia 900 som var på 4500++, så tipper jeg at 8X være en del billigere enn Lumia 920.

Lenke til kommentar

Njaa. Er jo ikke bedre om man må bruke to hender for å sende en sms. Video er nok ganske mye bedre på stor skjerm, men daglidagse oppgaver funker fett både på 4" og 5,3". Trenger ikke minibuss for å kjøre til butikken, holder med noe mindre.

 

Samsung Galaxy Note har en 'en-hands-modus' for tastaturet osv. Så dette argumentet holder ikke :nei:

 

EDIT: Og joda, har man mange venner (på samme måte som mange funksjoner), så trenger man en minibuss om alle skal på butikken å kjøpe seg snacks til en filmkveld.

 

Unnskyld meg, men hvordan har det seg egentlig at ethvert argument aldri holder mål om en person skulle være uenig med deg? Er du et slags orakel, et form for mekkah som sitter med fasiten på alt av livets store spørsmål og vet alt om alles forskjellige preferanser, håndstørrelser og behov deretter osv..?

 

Argumentet holder ikke siden jeg snakker helt sant her. Hva tror du denne 'en-hand-modusen' er for da?

 

Tror du at du må bruke 2 henter og en fot + nesen for å kunne bruke den da?

 

Poenget er at med den modusen så kan man på en enkel måte kunne bruke mange ting på Galaxy Note med kun en hand.

 

Lær deg på hvordan Galaxy Note fungerer før du kommer med dumme svar tilbake.

 

Har testet ut Galaxy Note selv, så vet godt hvordan den fungerer, og det er jo ikke poenget. Poenget er at hver gang du kommenterer noe som helst så sitter du visstnok alltid med den ubestritte fasiten.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...