Gå til innhold

Overgripere burde jaktes ned av politiet og fengsles!


Anbefalte innlegg

Etter å ha lest denne saken, syns jeg at det er forferdelig at overgripere går rundt velvitende om at de kan komme seg unna med det de gjør, og hvis de blir tatt, ikke får noe særlig med straff.

 

10-15 år i fengsel hva er nå det? 21 år i fengsel burde være minstestraffen for overgrep av barn. I saken står det at folk risikerer kun ett års fengsel for å utnytte et barn på nettet. Dette burde ihvertfall økes til 5 år.

 

I denne saken, som skjedde for mange år siden, er det naturligvis vanskelig å finne igjen gjerningsmannen, men faren for at han kan gjøre noe slikt mot andre barn igjen er høyst stor, og da burde det være såpass viktig at politiet ihvertfall prøver. Ikke det at de ikke har prøvd i denne saken, det vet jeg ikke.

 

Burde man ikke øke strafferammene for slike mennesker? Jeg tror også kjemisk kastrering som utføres i USA og Russland kan være på sin pass også.

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Saken er jo også at flere asylsøkere som blir tvangsutsendt fra Norge, begår blant annet voldtekter for å kunne sone i Norge, det tilsier litt hvordan forholdene virkelig er!

 

Det er også et problem, ja. Men dette er en litt annen sak enn det. Slike mennesker fortjener ikke å leve syns jeg. Utnytte barns tillit på den måten er kvalmende. Skulle ønske jeg kunne være tilstede da dette skjedde. Tenk på hvor mange ganger dette har skjedd og sikkert kommer til å skje også i fremtiden? Hva hvis han bare hadde tatt livet sitt, da hadde ingen fått vite hva som skjedde.

Lenke til kommentar
Etter å ha lest denne saken, syns jeg at det er forferdelig at overgripere går rundt velvitende om at de kan komme seg unna med det de gjør, og hvis de blir tatt, ikke får noe særlig med straff.

 

Er forsåvidt enig i at straffen er ganske lav. Men dersom straffen er for streng (sidestilt med drap f.eks), så kan jeg se for meg at terskelen for å idømmes straff vil skyte opp i været og dermed tillate flere overgripere å gå fri. Dessuten finnes det også en reell risiko for justismord. Tenker da på sjalue ekskoner, foreldrerettsaker, Michael Jackson osv...

Lenke til kommentar

Alt kan jo tas med skjønn. Men når det kommer til grove overgrep, så grovt som voldtekt som i denne saken, så burde det ikke være noen tvil. Man skal ikke ta alle over en kam, men hadde denne personen blitt tatt og det ikke var noen tvil om at det var den skyldige som var pågrepet, hadde 21 år eller mer vært passelig, hvis det er det som skal til for at barn skal være litt mer trygg i landet. Bare tenk på lommemannen. Hvor mange liv har han ødelagt? Han bør sitte inne resten av livet.

Lenke til kommentar

Man kan argumentere for at det er farlig om straffene for overgrep blir like strenge som for drap. Da vil det være "kostnadsfritt" å drepe offeret slik at han/hun ikke kan sladre, siden du ikke får noen strengere straff.

 

Jeg er skeptisk til å ensidig øke straffene for én type forbrytelser. Derimot har jeg tatt til orde for å straffe gjengangere strengere, ut fra tanken om at det etterhvert må telle mer å verne potensielle ofre enn å rehabilitere gjerningsmannen.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg er skeptisk til å ensidig øke straffene for én type forbrytelser.

 

Ser ingenting galt med det. Opp gjennom århundrene justeres straffeutmålingen på div. forbrytelser hele tiden. F.eks hvis tagging hadde vært uber populært og forsøplet bygatene slik at det blir en generell plage i bybildet hadde jeg ikke hatt noe i mot økt straff.

Lenke til kommentar

Etter å ha lest denne saken,

 

Saken er sannsynligvis diktet opp av denne gutten. Typen påståtte "overgrep" som han beskriver skjer ikke i den virkelige verden. Hvorfor i alle dager skulle den oppdiktede gjerningsmannen bruke masse tid på nettet før han angivelig voldtok vedkommende?! Han kunne jo bare voldtatt hvem som helst uten internett-kontakt på forhånd overhodet!!

Typisk for slike oppdiktede saker er at det påståtte "offeret" bestandig er psykisk syk. Også i dette tilfellet. Det er ganske vanling blandt slike sinnsyke å dikte opp masse rart, som f.eks. påståander om "overgrep".

Når han ikke anmeldte det til politiet har man enda mer grunn til å tvile på historien. Det som muligens kunne være dokumentasjon for tulle-historien, har fyren gjort seg flid med å fullstendig utradere, hvilket er svært mistenkelig. Eventyrfortellingen er oppdiktet!

 

Kripos har fått 2108 tulle-tips på sin latterlige røde knapp. Av tulle-tipsene er det tre (!!!) tips som har ført til anmeldelse, hvorpå ett, to eller tre av disse vil bli henlagt.

Endret av Backslash
  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Backslash:

 

Som det står i artikkelen, det tar tid for gjerningsmannen å skape tillit til offeret. Det er slik pedofile jobber seg frem til offeret. De må finne ut hvor gammel personen er, og detaljer som hvor personen bor, og det krever tillit.

 

Han kunne jo bare voldtatt hvem som helst uten internett-kontakt på forhånd overhodet!!

 

Det er faktisk ikke så lett å gjøre det på åpen gate og komme seg vekk med det. Å gjøre det i hjemmet til gutten mens han er alene, er mye lettere.

 

Typisk for slike oppdiktede saker er at det påståtte "offeret" bestandig er psykisk syk. Også i dette tilfellet. Det er ganske vanling blandt slike sinnsyke å dikte opp masse rart, som f.eks. påståander om "overgrep".

 

Du tror det bare er å dikte opp en skamfull overgrepshistorie? Troll.

 

Når han ikke anmeldte det til politiet har man enda mer grunn til å tvile på historien. Det som muligens kunne være dokumentasjon for tulle-historien, har fyren gjort seg flid med å fullstendig utradere, hvilket er svært mistenkelig. Eventyrfortellingen er oppdiktet!

 

Det tar tid å komme seg til hektene etter noe slikt. Mange som opplever overgrep tar det med seg i graven.

 

Kripos har fått 2108 tulle-tips på sin latterlige røde knapp. Av tulle-tipsene er det tre (!!!) tips som har ført til anmeldelse, hvorpå ett, to eller tre av disse vil bli henlagt.

 

Kilde?

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar

@Backslash:

 

Som det står i artikkelen, det tar tid for gjerningsmannen å skape tillit til offeret. Det er slik pedofile jobber seg frem til offeret. De må finne ut hvor gammel personen er, og detaljer som hvor personen bor, og det krever tillit.

Jeg registrerer at du har adoptert en del ord og uttrykk- retorikk fra de som bedriver innefor overgrepsindustrien(Redd Barna, Barnevakten, Kripos, SMIH). Det tyder på at propaganda funker. Ihvertfall på en del dumme mennesker.

 

For det første er ikke en person med interesse for 15 åringer pedofil.

 

For det andre ville det ikke være noen som helst grunn til "å skape tillit" med den fremgangsmåten den oppdiktede "gjerningsmannen" benyttet.

Han kunne jo bare voldtatt hvem som helst uten internett-kontakt på forhånd overhodet!!

Det er faktisk ikke så lett å gjøre det på åpen gate og komme seg vekk med det. Å gjøre det i hjemmet til gutten mens han er alene, er mye lettere.

Hvilket han kunne gjort mot hvilken som helst gutt som var alene hjemme uten å bruke ukesvis på internett-kontakt. Tullehistorie!!

Typisk for slike oppdiktede saker er at det påståtte "offeret" bestandig er psykisk syk. Også i dette tilfellet. Det er ganske vanling blandt slike sinnsyke å dikte opp masse rart, som f.eks. påståander om "overgrep".

Du tror det bare er å dikte opp en skamfull overgrepshistorie? Troll.

Troll sjøl. Ja det er selvfølgelig kjempeenkelt, spesielt når det er så lite troverdig som denne guttens; du dikter opp en historie PUNKTUM.

Når han ikke anmeldte det til politiet har man enda mer grunn til å tvile på historien. Det som muligens kunne være dokumentasjon for tulle-historien, har fyren gjort seg flid med å fullstendig utradere, hvilket er svært mistenkelig. Eventyrfortellingen er oppdiktet!

 

Det tar tid å komme seg til hektene etter noe slikt. Mange som opplever overgrep tar det med seg i graven.

Gjør det? Nei. Hvorfor skulle det ta lang tid? Dokumenter det, takk.

Kripos har fått 2108 tulle-tips på sin latterlige røde knapp. Av tulle-tipsene er det tre (!!!) tips som har ført til anmeldelse, hvorpå ett, to eller tre av disse vil bli henlagt.

 

Kilde?

 

I Artikkelen om det oppdiktede "overgrepet" som du selv linket til.

Lenke til kommentar

Jeg må innrømme (ikke at det sannsynligvis bryr noen) at av alle konspirasjonsteorier i verden er den om overgrepsindustrien en av de merkeligere, fordi det er vanskelig (for undertegnede) å se noe åpenbart motiv (les: nytteverdi for de impliserte parter.)

 

Hvis vi holder dette enkelttilfellet og sannsynlighets-/sannhetsgrad utenfor: Hvorfor fabrikere en overgrepsmyte? Hvem tjener på det, og hva?

 

Det var kanskje lettere å forstå hvis man visste hva som driver tvilerne. Hvor på nettet vanker "overgrepsbenekterne", og hva slags resonnementer og begrunnelser er det som er gangbar mynt der?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...