Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mercedes A, Audi A3, Volvo V40


Doffeo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prisen en fabrikk skal betale for skinnet de bruker i et skinninteriør i tilsvarende kvalitet (som det de brukte på en Audi A8 i 1998 f.eks) har økt dramatisk, sikkert 400 %, mens prisen de kan ta er den samme. Skinnsetene i dyrere Volvoer virker veldig solide, men egentlig er det elendige saker sammenlignet med sånn gammel A8 kvalitet, en slags sandwich av et syltynt lag skinn, og noe andre stoff og plast greier som fremstår som tykt skinn, men egentlig har mer til felles med billige lommebøker. Jeg ville absolutt unngått skinninteriør. Det er sånn på det meste av råvarer i en bil, spesielt plastikken i dashbord. Ikke rart kvaliteten går ned. En Tysk bil nå er vel nå nesten bare satt sammen i Tyskland. Jeg vurderte Hyundai, men den falt helt igjennom under prøvekjøring, men du kunne jo forsøkt Hyundai i30.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Prisen en fabrikk skal betale for skinnet de bruker i et skinninteriør i tilsvarende kvalitet (som det de brukte på en Audi A8 i 1998 f.eks) har økt dramatisk, sikkert 400 %, mens prisen de kan ta er den samme. Skinnsetene i dyrere Volvoer virker veldig solide, men egentlig er det elendige saker sammenlignet med sånn gammel A8 kvalitet, en slags sandwich av et syltynt lag skinn, og noe andre stoff og plast greier som fremstår som tykt skinn, men egentlig har mer til felles med billige lommebøker. Jeg ville absolutt unngått skinninteriør. Det er sånn på det meste av råvarer i en bil, spesielt plastikken i dashbord. Ikke rart kvaliteten går ned. En Tysk bil nå er vel nå nesten bare satt sammen i Tyskland. Jeg vurderte Hyundai, men den falt helt igjennom under prøvekjøring, men du kunne jo forsøkt Hyundai i30.

 

En Tysk bil er ikke satt sammen i Tyskland! Der tar alle helt feil! http://www.klikk.no/motor/bil/article635768.ece

Lenke til kommentar

Det er mogleg ein 508 er noko for deg, med mindre du heller føretrekkjer Mondeo.

vil tro han er ute etter småbil -klassen. Og ikke slike store som Mondeo.

Blir sjølv sedan-utgåva for stor?

 

Det må du nesten spørre trådstarter om ;) Etter de bilene han har sagt til oss, er en liten bil. Alle 3 er ikke allverdens plass. Mondeo eller 508 har et relativt stor coupe.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det med i30 er nok at den i forhold til prisingen i Tyskland relativt til dyrere merker har en større avstand (raskt 1,7-1,8 ganger forskjell), sammenlignet med avstanden i pris i Norge (1,2-1,3 ganger), som egentlig betyr at det i Norge i større grad lønner seg å kjøpe premium merker i Norge, sammenlignet med i Tyskland.

Endret av festen
Lenke til kommentar

....Jeg har dessverre ikke prøvekjørt den selv, men jeg fikk følsen av at sjåføren sitter meget godt i bilen. Det samme gjør passasjeren foran. Dog, det er tre seter bak, jeg er ganske høy (over 1.90) og satt helt greit der. Gode seter, men aldri i livet om jeg hadde plassert 5 voksne i bilen, det ville ha vært meget trangt. Bilen hadde gjort seg veldig som 4 seter.

 

Bagasjerommet er også minst i klassen, så vidt jeg har klart å lese meg frem til.

Jeg var innom min lokale MB-forhandler og så på både nye A og B. Først A: Jeg er over 1.90, og satt trangt foran. Grei beinplass, men selv med setet kjørt helt i bunn hadde jeg bare en millimeter klaring til taket. Bak var det også trangt, spesielt til hodet, og takbuen i døråpningen for bakdørene gir trang utstigning. Bagasjerommet er lite.

 

Så også på B-klasse, som jeg hadde en 2008 av tidligere. Her er plassen omtrent som før, jeg sitter bra både foran og bak, bare noe lavere enn i forrige modell med sandwich-gulv. Noterte meg at justerbar høyde på bagasjeromsgulvet ikke lenger er standard.

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Jeg har kjørt både Volvo og Mercedes siden jeg fikk lappen for mange år siden. Har vel eid 2stk mercer, og 2 stk volvo. Jeg kommer ikke til å kjøpe Audi/VAG etter å ha eid VW i et års tid, og opplevd Møller bil i Trondheim. Skal aldri eie et VAG produkt så lenge jeg lever, med mindre jeg FIKK en A5.

 

Av disse har jeg ikke prøvekjørt nye A-klasse, men hatt gleden av å prøvd V40.

Kjører selv for tiden en C30 2.0D R, og liker min lille Volvo. Har sjelden passasjerer, så kun treningsbaggen som er medpassasjer til tider.

 

Skal bytte ut Volvo`en til høsten (13), og har ikke bestemt meg 100% for neste bil. Det jeg har bestemt meg for er følgende:

 

* Bensin

* 140HK ++

* Kurrant med utstyr

 

Så hadde jeg skulle valgt, ville det stått mellom Volvo V40 T3 R-Design, eller tilsvarende utstyrspakke (AMG) og motorstørrelse på Mercedesen. Synes de er temmelig like designmessig, men det er sikkert øye som ser osv.

 

 

Helt irellevant for diskusjonen, men de to andre jeg skal prøvekjøre før jeg bestemmer meg er en BMW X1 4wd samt en nyere 3-serie. mest sannsynlig en 318.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...