Gå til innhold

Canon 24-70mm II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Djai-sus - dette virker enda skarpere enn jeg noensinne hadde håpet på - skarpere på f/2.8 enn 24 TS-E II er på f/3.5????

For litt perspektiv - se på denne sammenligningen av TS-E 24/3.5 II mot en del andre vidvinkler - mouseover på tallene for å se ytelse på forskjellige blendere.

 

Dæven døtte - dette er di-rek-te rått hvis det viser seg å stemme..

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Jeg er selvfølgelig på jakt etter en normalzoom til mitt kamera , men med den prisen Canon skal ha for dette objektivet uten stabilisering , så er den foreløpig uaktuelt når Tamron kan levere et objektiv som leverer skarphet i toppklassen sammen med bildestabilisering til under halve prisen.

Canon objektivet kan umulig være dobbelt så godt :-) Skulle prisen falle til 10-12000,- kan det bli aktuelt.

Lenke til kommentar

Jeg er selvfølgelig på jakt etter en normalzoom til mitt kamera , men med den prisen Canon skal ha for dette objektivet uten stabilisering , så er den foreløpig uaktuelt når Tamron kan levere et objektiv som leverer skarphet i toppklassen sammen med bildestabilisering til under halve prisen.

Canon objektivet kan umulig være dobbelt så godt :-) Skulle prisen falle til 10-12000,- kan det bli aktuelt.

Hvis den faktisk er så skarp, så frosvarer den faktisk merprisen.

 

Les denne så tror jeg kanskje du kommer på bedre tanker. Hvis 24-70 II er så skarp vil den være meget ettertraktet på bruktmarkedet og holde verdien bra!

 

http://www.lensrenta...0-f2-8-vc-issue

Dette ville ikke hindre meg i å kjøpe objektivet; dette er nok en midlertidig produksjonsfeil som allerede er fikset hos Tamron.

 

edit: Selvsagt - jeg vet at hvis jeg kjøper en, så får jeg en med feilen. Men hadde jeg kjøpt en 24-70mm f/28 II; så hadde detn ok vært feil på den også ...

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Jeg hadde nok aldri kjøpt en normalzoom til rundt 20.000,-. Til det blir det brukt for lite for min del. Jeg har nok grodd fast i den store fastoptikk gropa og det er vanskelig og komme seg ut av den lyssterke verdenen :)

 

24-70 ver. II er jo den aller beste normalzoomen til Canon, men for 20.000,- hadde jeg nok heller solgt 16-35mm'ern og kjøpt meg Canon 14mm f/2.8L og en 7D :) De 10.000,- jeg sitter igjen med hadde jeg brukt på en helg til New York :)

 

Men så klart, hadde noen tvinget på meg 20.000,- og sagt at jeg MÅTTE kjøpe meg optikk for alle pengene og at det MÅTTE være en zoom med lysstyrke f/2.8, så hadde jeg nok slått til :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det nye objektivet fra Canon testet hos Photozone , og objektivet er skarpt men ikke så overbevisende i den testen som prisen skulle tilsi.

Jeg kjøpte Tamron objektivet på fredag så får tiden se om dette var et godt valg for meg. Kombinasjonen med f2.8 og bildestabilisering minner meg om EF-S 17-55 mm f2.8 IS som jeg hadde før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...