Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ny markedsføringskampanje fra Telenor?


Anbefalte innlegg

Ehh..folkens, jeg er ikke et geni på data eller noe...men visst telenor skule skape feil på smtp serveren e.l. for og selge et eller annet abonnement...da ville en el tusen kunder opplevd det samme..ikke sant?

Det neste som hadde skjedd er at dette hadde kommet opp i media for lege siden...

Konklusjonen min burde vel skrive seg selv da.. :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ehh..folkens, jeg er ikke et geni på data eller noe...men visst telenor skule skape feil på smtp serveren e.l. for og selge et eller annet abonnement...da ville en el tusen kunder opplevd det samme..ikke sant?

Det neste som hadde skjedd er at dette hadde kommet opp i media for lege siden...

Konklusjonen min burde vel skrive seg selv da.. :wink:

 

JA Angell! Det er det jeg spør om: Er det noen andre med lignende erfaringer? Regner med at de færreste av HW's lesere har frisurf-abo, men det kan jo være en slenger som har, eller som kjenner noen. Altså: Har Telenor praksis for å endre serveroppsett, ringe kunder og ha full forståelse for problemet de selv har skapt, og deretter selge inn et abo? Og når det gjelder det med media; de jeg var hos kjøpte jo abonnementet de fikk tilbud på, fornøyde med at Telenor tok dem på alvor (sic) og lot det være med det. Hvorfor skulle de ringe TV2???

Lenke til kommentar

Det jeg mente er at visst serverene ikke funket, ville flere tusen merket det. Det som hadde skjedd da var jo storming av telenor kundeservice f.eks.

Nei, jeg tror ikke dette kan være tilfellet.

Da ville telenor tape stort mot konkurreneter som start.no, tele2 o.l.

Tror du har opplevd en tilfeldig happening, der telenor har reklamert for at de har suport på online abonnementer.

 

P.S:

Med tanke på TV2...

De som ringer deg er selskap som er leid inn av f.eks telenor. Disse folkene kan så lite om det tekniske at det griner...Det er de ferreste som aner noe om hva du har og ikke har..DET irriterer meg!

Lenke til kommentar
akkurat som med strøm, viken ringer for å kapre gamle kunder.... :lol:

 

Kjenner til det. Også Shell da. De har ringt meg flere ganger og sagt at de kan tilby meg ett tilbud som er SÅÅÅ mye bedre enn min nåværende strømleverandørs priser. Jeg svarer da at jeg er ganske fornøyd med min nåværende strømleverandør. De spør eplekjekt hvilken strømleverandør jeg har. Da jeg svarer "Ustekveikja" blir det stille i den andre enden noen sekunder før jeg får "Javel... ja da har du en ganske god deal da" før de sier ha en fin dag og legger på.

 

:lol:

 

Ett lite tips angående undersøkelser via telefon også. Jeg jobber i media, og det viser seg at i sånn 8 eller 9 av 10 undersøkelser er de som jobber i media utenfor målgruppen :-)

Lenke til kommentar

foreldrene mine har Frisurf og 2 e-mail adresser. Det er alltid problemer med de, "Cant receive, cant send" Har sett opp adressene på 3 maskiner og får stadig samme problem på samtlige. Telenor har hatt altfor godt av monopol.

 

Eg er sikker på at eg har skrive einn de Smtp og pop adressene 20 ganger tilsammen. Om og om igjen.

Lenke til kommentar
foreldrene mine har Frisurf og 2 e-mail adresser. Det er alltid problemer med de, "Cant receive, cant send" Har sett opp adressene på 3 maskiner og får stadig samme problem på samtlige. Telenor har hatt altfor godt av monopol.

 

Eg er sikker på at eg har skrive einn de Smtp og pop adressene 20 ganger tilsammen. Om og om igjen.

 

Har du hørt om et problem som heter Windows?

Har sittet noen år i support for internett (oppringt, adsl og e-post) og har erfart at det som hjelper i 99% av tilfellene er å legge inn kontoen på nytt med nøyaktig samme instillingene som forrige gang den ble lagt inn...

Hvorfor hjelper dette?

1. Windows har kødda til "oppsettet" for kontoen eller

2. Brukeren har klart å tulla til instillingen SELV....... :o

 

Tror ikke telenor har noen usynlige hjelpere som går rundt på maskinen og endrer oppsettet for folk... (Faktisk en som har påstått dette til meg i fult alvor) hehe

 

Har selv hatt frisurf i mange år som en ekstra adresse jeg bruker til alt annet enn det nyttige og oppkobling "on-the-road", og har ikke hatt problemer med den i det heletatt..

 

Telenor/Frisurf har ikke endret noen instillinger i smtp-serveren som er vesentlig for at tjenesten skal fungere for meg mens jeg har vært kunde der...

Lenke til kommentar

Har en del heller tvilsomme erfaringer med telenor ja. Da vi hadde vanlig Online Basis 56Kps, hendte det regelmessig at internett nesten ikke gikk framover, gikk nesten bakover. Varte gjerne noen dager, så ringte det en luring fra telenor og skal selge adsl. Dette skjedde flere ganger. Tilfeldig...?

Det samme skjedde med Onkel'n min, han brukte frisurf. Gikk ikke heeelt optimalt så han sjekka hastigheten på en eller annen måte - den var stilt mye lavere enn den egentlig skulle være. Også han hadde blitt ringt av selgere fra Telenor.

Vi endte med Telenor ADSL uansett, prøvde å overtale mine foreldre til å satse på en annen leverandør men det gikk desverre ikke.

Så for en måned siden skjedde det noe høyst mistenkelig med denne forbanna kvota (10Gb). Var et par dager igjen av måneden, hadde vel igjen 40 prosent eller noe. Oppdaterte forbruksmåler'n og kobla fra. Så et par timer etterpå var plutselig kvota brukt opp. 4GB på et par timer??? Tror Telenor trikser litt med forbruk også.

Greier ikke å få utrykt min endeløse irritasjon over dette selskapet! Det må da være mulig å tipse noen om dette? Telenor bør etterforskes, er jo reine gangster bedriften jo! Økokrim? POT? FBI? KGB! Hva som helst...!!

Lenke til kommentar

Hvordan i all verdens rike skal telenor klare og endre instillingene på modemet til familien din?

Hacking?

:-?

Tror mere på at det er "far i huset" som prøver og justere litt for og "optimalisere" ytelsen på maskin da...

Nei så avansert håper jeg ikke det har blitt...er det forresten noen på forumet med tilgjengelighet for ADSL som ikke har blitt oppringt av telenor?

Sef. uten og allerede ha bestillt det da...

Lenke til kommentar

Bare en liten greie.

 

Frisurf består av egne script og bruker ikk den vanlige oppringings funksjonen til Windows. I scriptet ligger det linjer som gjør at du ikke kan velge startside selv i IE uten å endre linjene i scriptet.

 

De "oppdaterte" for noen uker siden frisurf oppsettet med et tilbud på fri tilgang til nettleksikon om oppdateringen ble foretatt. At noen i det hele tatt lar seg lure av dette frisurf tullet får meg til å lure.

 

Doofus

Lenke til kommentar
foreldrene mine har Frisurf og 2 e-mail adresser. Det er alltid problemer med de, "Cant receive, cant send" Har sett opp adressene på 3 maskiner og får stadig samme problem på samtlige. Telenor har hatt altfor godt av monopol.

 

Eg er sikker på at eg har skrive einn de Smtp og pop adressene 20 ganger tilsammen. Om og om igjen.

 

Men i jessu navn, da. Det står vel foreldrene, onkel, tante, besta di fritt til å velge andre. Har noen fra det, fæle, store trollet tvunget familien din til å ha Frisurf?

Ring Bravida å få dem til å sette opp mailen din. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...