Gå til innhold

Skal terror og narkotika gi deg rett til å bestemme middagen i norske fengsler?


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Og bare for å gni saltet inn i såret etter kjøttøksa, så mener jeg at alle disse illsinte norske kokkene (på alle nivåer) overdriver så det suser angående kompleksiteten i å kunne etablere en god nok skjermet produksjonslinje for å imøtekomme kravet fra våre innsatte.

 

det handler altså om å ha mest vondt i viljen ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Nei, det handler om at man må ha eget produksjonsutstyr for hver enkelt religiøs tullebukk.

Jeg har selv vært i en sånn situasjon flere ganger, og som vanlig løser alt seg med å snakke sammen. Det som ikke virker er å gjøre sånt til "kampsaker" da er det ikke måte på hvor religiøse muslimene blir og hvor svette de norske kokkene klarer å fantasere seg til å være.

 

:)

Lenke til kommentar

Det er ikke her bare snakk om muslimer, det er snakk om ALLE religioner eller for den saks skyld, alle individer som måtte ha en egen oppfatning om hvordan kostholdet skal være og hvordan maten skal kunne tilberedes. Det er ingen større grunn til å etterleve produksjonskrav fra en religiøs tullebukk, enn en som har andre årsaker til å kreve spesielle tilberedningsmetoder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og når det gjelder krav til halalslakting, så er det ENORM forskjell på "bør" og "må". Hvis vi følger "må"-reglene er det eneste kravet at dyret må drepes via strupekutting, som også skjærer over oksygenrøret og spiserøret, hvoretter blodet helles ut ved at dyret henges opp ned. (Det gjør de vel gjerne før de kutter). Ikke akkurat komplisert. Norges lover krever også bedøving, men det gjøres vel uansett om det er halal eller ikke.

 

Halal _er_ som regel oksefileter...
Ja, men disse kan ikke tilberedes på samme kjøkken som maten til en hindu.

 

Kilde, plx. I og med at Burger King er halal, så har jeg store problemer med å se for meg hvor de har plassert det andre kjøkkenet.

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Havner man i fengsel så er det vel en god sjanse for at man ikke akkurat er guds frommeste lam. At man ikke trenger å presse i dem bacon etc er greit nok, men det er grenser for hva man skal kunne kreve i fengsel. Tror hele denne diskusjonen i stor grad bærer preg av at folk flest synes det er latterlig hvordan kriminelle blir sydd puter under armene på i Norge og ressursbruken som følger med.

 

Jeg er derimot helt enig i at fengsel skal rehabilitere folk, men det alle sosionomene og kriminologene alltid glemmer er at hovedpoenget med fengsel er at det er et sted staten setter folk som ikke forsvarlig kan ferdes ute blant folk. Når en leser avisene i dag så ser man til stadig ting som "Tiltalte ble i 2011 dømt for å nesten slå ihjel en mann, i 2009 for å voldta en kvinne. Nå knivstakk han to personer på bussen" Hvorfor i helvette er disse folka ute på gata fortsatt? Etter et dusin grove voldsdommer så burde det være ganske klart at denne personen ikke burde slippes ut på lenge.

Lenke til kommentar

Du er ukjent med at kyr er hellige i hinduismen? I så fall vet du det nå.

Og hva har det med dette å gjøre? Forøvrig har du et veldig forenklet bilde av kyrs rolle i hinduismen. Det er for eksempel ingen regler om å spise kyr eller drepe kyr i hinduismen, det er et kulturelt fenoment i India.

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Jeg handler mye i innvandrersjapper, og kan foreta en relativt god visuell kvalitetssjekk av varene, og har til nå ikke blitt skuffet, Kjøper aldri "Gildehalal", fordi den er overpriset i forhold. Kjøpte siste gangen 4 kg 100% renskjært storfemørbrad, til den nette sum av 82 kr kg.

 

:)

 

Som altså betyr kjøtt solgt utenfor lovlige kanaler.

Det er ikke mulig, å drive legalt, med slike priser.

 

Skal ikke kommentere noe bombastisk hvorvidt hva som er mulig, men bønder får kun rundt kr.35 pr. kilo storfekjøtt levert, og fremme i butikken er prisen plutselig jumpet opptil kr. 200 +/- (for melk er forholdet kr.4.50 - kr.15)

 

Dessuten er tusenvis av tonn importert, pga. vi ikke produserer tilstrekkelig storfe her i landet, og importert er vel billigere.

 

Hvem som stikker av med mesteparten, slakteri/meieri eller butikker aner jeg ikke, men jeg mistenker de store butikk-kjedene.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er ikke her bare snakk om muslimer, det er snakk om ALLE religioner eller for den saks skyld, alle individer som måtte ha en egen oppfatning om hvordan kostholdet skal være og hvordan maten skal kunne tilberedes. Det er ingen større grunn til å etterleve produksjonskrav fra en religiøs tullebukk, enn en som har andre årsaker til å kreve spesielle tilberedningsmetoder.

 

Mat er mer enn noe du putter i munnen for å bli mett ... Det er ett av våre grunnleggende behover, og kombinerer man det behovet med eks. religiøse behover - så ender man opp med smårusk som kan fint utvikles til rene krigen.

 

Og det er i hvert fall misbruk av mat.

 

Alt kan løses med å snakke sammen - og jeg må nesten vri kniven litt til, ved å si at forsvaret har alle mulige slike spesielle matforlangender. Ikke bare av religiøse grunner, men også medisinske i tillegg til de rent ernæringsmessige hensyn som må tas når det er snakk om å sette soldaten i stand til å nå optimal beredskapsgrad under øvelser osv.

 

Vi klarte å bli enige med alle, uten for mye sutring. De fleste klarer å forholde seg til fakta og realiteter, og hvis man får de til å forstå at man gjør sitt beste, selv om det ikke blir perfekt, vil de skjønne våre utfordringer bedre.

 

De jeg faktisk har hatt mest utfordringer med, er vanlige nordmenn - som for all del ikke skulle måtte spise "sånn derre jævla jallajallamat" ... Det var til og med de som hardnakket påstod at de kjente "en usmak" på halalkjøttet, og når man da spurte om de virkelig trodde at en stille bønn, og ett Mekkavendt dyr var årsaken til denne ufyselige smaken, fikk man ett klart å tydelig JA fra gutta.

 

Ganske fornøyelig det hele

 

:)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Skal ikke kommentere noe bombastisk hvorvidt hva som er mulig, men bønder får kun rundt kr.35 pr. kilo storfekjøtt levert, og fremme i butikken er prisen plutselig jumpet opptil kr. 200 +/- (for melk er forholdet kr.4.50 - kr.15)

 

Dessuten er tusenvis av tonn importert, pga. vi ikke produserer tilstrekkelig storfe her i landet, og importert er vel billigere.

 

Hvem som stikker av med mesteparten, slakteri/meieri eller butikker aner jeg ikke, men jeg mistenker de store butikk-kjedene.

 

Slaktefe levert slakteri er i dag rett under 50-lappen (avhengig av kvalitet, antall slaktedyr og vekt på dyret).

 

Med tanke på en kjøttpris på 82kr snakker man om to muligheter;

- ulovlig kjøtt

- lokkevaretilbud

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Skal ikke kommentere noe bombastisk hvorvidt hva som er mulig, men bønder får kun rundt kr.35 pr. kilo storfekjøtt levert, og fremme i butikken er prisen plutselig jumpet opptil kr. 200 +/- (for melk er forholdet kr.4.50 - kr.15)

 

Dessuten er tusenvis av tonn importert, pga. vi ikke produserer tilstrekkelig storfe her i landet, og importert er vel billigere.

 

Hvem som stikker av med mesteparten, slakteri/meieri eller butikker aner jeg ikke, men jeg mistenker de store butikk-kjedene.

 

Slaktefe levert slakteri er i dag rett under 50-lappen (avhengig av kvalitet, antall slaktedyr og vekt på dyret).

 

Med tanke på en kjøttpris på 82kr snakker man om to muligheter;

- ulovlig kjøtt

- lokkevaretilbud

 

- Våre egne norske storprodusenter som kvitter seg med ukurant vare ved å smugle det inn i utvalgte butikker ...

 

Sannsynligvis kan det være alle de som er nevnt og enda ett par flere - men det jeg selv observerer som en gjennomgående trend er at "innvandrersjapper" bygges opp med billigere arbeidskraft og lite stress med diverse organisasjoner som både skal bestemme lønn og arbeidstid sykdom osv. Det tror jeg kan utgjøre en stor konkurransefordel. Når de så har bygd seg opp til vår vanlige nivåstandard tvinges de til å bli like dyre som vanlig norsk.

 

Og da hopper jeg over til neste grundersjappe :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...