Gå til innhold

Speilrefleks på ekstrembudsjett. Canon 1100D for 1999,-


Anbefalte innlegg

Go for it!

 

Har sjølv 1100D og elskar kameraet. Kjøpte også med Kit linsa uten IS for rundt 2800 kr før sommar og bileta er heilt greie i dagslys, men savnar ISen i mørke eller forte situasjonar. Kjøpte Tamron 17-50 F2.8 som eg bruker no som standard objektiv. Den gjer mykje skarpare bilete enn standard objektivet og fungerer mykje betre i mørke situasjonar, men den koster også nesten 3000 :( .

 

Samen med 1100D bruker eg også Canon EF-S 55-250MM IS Linsa (Kjøpt på elkjøp for 1700 kr) som eg syns har fungert yppert til prisen. Mine favoritt bilete idag er tatt med den linsa.

 

Her er nokre bilete tatt med Canon EF-S 55-250MM IS Linsa, Canon EF-S 18-55MM og Tamron EF 17-50MM:

 

(Som du snart vil sjå, så tar 1100D veldig gode bilete for prisen:) )

 

Tamron EF 17-50:

trr.JPG

 

EF-S 18-55:

TRRtrollstigen.jpg

Car%20Ferry.JPEG

 

EF-S 55-250MM:

 

Red%20Panda.JPEG

Eagle.JPEG

Endret av MPC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...

Bildestabilisering hjelper deg å holde objektivet i ro under eksponeringen. Har du kameraet på stativ er det poengløst med bildestabiliseringen. Det blir ikke bedre bildekvalitet i optikken som sådan, men bildestabilisering hjelper deg ta stødigere bilder på lenger lukkertider, og kan på den måten minske kamerashake og kan på den måten gi skarpere bilder.

...

 

Huffda Trondster, dette er en mildest talt dårlig forklaring. For å forstå bildestabiliseringen til Canon bedre vil jeg anbefale å se på linken under siden dette neppe kan forklares på noen bedre måte.

http://www.canon.com...oom/tebure.html

Lenke til kommentar

Huffda Trondster, dette er en mildest talt dårlig forklaring. For å forstå bildestabiliseringen til Canon bedre vil jeg anbefale å se på linken under siden dette neppe kan forklares på noen bedre måte.

http://www.canon.com...oom/tebure.html

Bah - hvorfor gå overdrevent i dybden? Kunne godt skrevet at Canons bildestabilisering er at en linsegruppe i objektivet beveger seg for å kompensere for eventuelle bevegelser detektert av et aksellerometer, men her var det mer nærliggende å kjapt beskrive effekten av stabiliseringen. :tease:

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Da er 1100D handlet inn! Takk for hjelpen alle sammen! Da venter jeg bare på minnekort fra Are, så er vi good to go :-)

 

Kan forøvrig bekrefte det en annen sa, at det er ganske mye plastikkfølelse på kameraet. Ellers, så virker det bra.

 

Går det å oppgradere firmware på kameraet? Bør jeg gjøre det før jeg tar det i bruk?

Lenke til kommentar

Da er 1100D handlet inn! Takk for hjelpen alle sammen! Da venter jeg bare på minnekort fra Are, så er vi good to go :-)

 

Kan forøvrig bekrefte det en annen sa, at det er ganske mye plastikkfølelse på kameraet. Ellers, så virker det bra.

 

Går det å oppgradere firmware på kameraet? Bør jeg gjøre det før jeg tar det i bruk?

 

Det går fint å oppgradere. Fikk kameraet mitt før sommaren, og den hadde frå før den nyaste firmware så trur din og bør og ha det!

 

Magic Lantern er godt i gang med å lage støtte til 1100D, så er berre å sjekke det ut seinare om du vil ha meir tilgang til funksjoner!

 

Angåande plastikk følelesen, så følast det ikkje som billig plastikk :)

Endret av MPC
Lenke til kommentar

Kan jeg ikke laste ned fra Canon.no?

 

Enig i at det ikke føles direkte billig. Det føles bare billigere enn dyrere kameraer :-)

 

Noen som vet hvor jeg får tak i billige og gode batterier(LP-E10)? MyTrendyPhone selger uoriginalt til ~100 kroner og originalt til 330. Har god erfaring med andre varer derfra. Hva tror dere om å kjøpe et uoriginalt batteri derfra?

Lenke til kommentar

Kortene har ankommet! Igjen, tusen takk!

 

Kameraet har falt i smak, og kjærringa synes det er veldig gøy å kunne zoome og fokusere som en vil selv. Hun spurte meg hva ISO er i går, så det går vel riktig vei!

 

Finnes det noen kortfattede og enkle guider jeg kan få henne til å se/lese?

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=984477

 

Å lese heftet som følger med kameraet skader vel heller ikke, men det sitter jo litt langt inne for en mann å foreslå bruksanvisningen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...