Gå til innhold

Hemmeligheten bak fremtredende og militante ateister


LonelyMan

Anbefalte innlegg

H3N: Det kunne hende at du personlig har all grunn til å spørre om bevis, men nå begrunner jeg det med perle-teorien som PencilCase nevnte, ikke kast perler for svin. Svinene vil tråkke på det som er fint og grise det til. Et forum er som en kultur, det består ikke bare av sauer og geiter, det består like mye av svin også. Og jeg må forholde meg til hva et forum er, ikke til ditt personlige ønske om å se og behandle bevisene med respekt. :)

Så hva er det egentlig du vil oppnå her?

Hva er det egentlig du mister ved å komme med dine påståtte beivser?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kunne hende at du personlig har all grunn til å spørre om bevis, men nå begrunner jeg det med perle-teorien som PencilCase nevnte, ikke kast perler for svin. Svinene vil tråkke på det som er fint og grise det til.

 

Med andre ord: Å komme med bevis til oss ateister er å kaste perler på svin. Vi må huske på at vi har å gjøre med en utrolig smart fyr her som antagelig skjønner mye mer enn oss og derfor ikke vil tilsøle disse bevisene med vårt sikkel når vi bøyer oss frem for å ta en titt...

 

Omskrevet: Han har ingen bevis og må derfor slå i oss en løgn der han samtidig selvforherliger seg selv og sitt ego i et forsøk på å glatte over fadesen ved at han ikke klarer å vise oss fantasiene han har i sitt eget hode... Samt at det har gått opp for ham at andre ikke kan se fantasi vennen han prater med..

 

Håper guden hans tilgir ham for hans kjempe ego, for hans løgner og for hans selvforherligelser og ikke minst for han ned rakking av samtelige andre forum deltagere... Øyner jeg flammer der lonelyman skal? Kan se sånn ut, for den guden som lonelyman tilber er nok IKKE imponert over hvor lite ydmyk lonelyman har vært siden han begynte å påstå at han hadde bevis, men nå ikke vil vise oss dem. Tenker at minst 200 år i flammene skulle rense vekk det meste av denne selvforherligelsen, egoet og ikke minst løgnene, ... Men kjenner jeg lonelymans gud rett får han nok lenger tid i flammene enn dette, for her har han dummet seg selv og sin gud ut temmelig kraftig...

 

Som Hitchens sa, noen ganger skulle jeg ønske at helvette faktisk fantes, for det er så utrolig mange kristne som trenger en tur dit, for liksom å få renset opp i sansene littegrann...

 

 

Bevis er altså det samme som å kaste perler på svin... Så vet vi det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi har mange ateister i verden, de du aldri hører om, de som lever stille og rolige liv i sine hjem og har rolige familieliv, det er disse folkene som er sunne ateister. De har meninger, men de velger å tenke mer over sine meninger enn de er villige til å gå frem og snakke om de.

 

 

Selv kunne jeg godt tenke med at religiøse holdt kjeft. Les en avis, så ser du du minst én artikkel om religiøse som går bananas. Men religiøse burde tatt ditt råd og holdt seg til et rolig familieliv, da hadde verden vært et bedre sted.

 

Militante kristne og militante ateister tilhører samme gruppe.

Nei, for militante kristne går med våpen og dreper abortleger mens "militante" ateister skriver bøker.

 

Fattar ni?

Endret av Strappado
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, for militante kristne går med våpen og dreper abortleger mens "militante" ateister skriver bøker.

 

Fattar ni?

Flott tankegang, du kan vel i så fall telle militante kristne på en hånd?

Spiller ingen rolle. Poenget er at de faktisk er militante, mens ateistene bare er litt påståelige.

 

http://edition.cnn.com/2007/WORLD/europe/11/07/school.shooting/index.html

 

In the rambling text posted on the site, Auvinen said that he is "a cynical existentialist, anti-human humanist, anti-social social-Darwinist, realistic idealist and god-like atheist.

Lenke til kommentar

Nei, for militante kristne går med våpen og dreper abortleger mens "militante" ateister skriver bøker.

 

Fattar ni?

Flott tankegang, du kan vel i så fall telle militante kristne på en hånd?

Spiller ingen rolle. Poenget er at de faktisk er militante, mens ateistene bare er litt påståelige.

 

http://edition.cnn.c...ting/index.html

 

In the rambling text posted on the site, Auvinen said that he is "a cynical existentialist, anti-human humanist, anti-social social-Darwinist, realistic idealist and god-like atheist.

OK, hva med alle kristne fengselsfugler i USA?

 

Eksempelet ditt hadde vært mer relevant hvis han gikk amok i en kirke.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dette vil nok provosere og folk kan argumentere til de blir grønne i ansiktet, men det forandrer ikke realitetene.

 

Vi har mange ateister i verden, de du aldri hører om, de som lever stille og rolige liv i sine hjem og har rolige familieliv, det er disse folkene som er sunne ateister. De har meninger, men de velger å tenke mer over sine meninger enn de er villige til å gå frem og snakke om de.

 

Fremtredende og militante ateister, det er slike som henger på forumet her, og populære ateister som Hitchens, Harris, Dennet, Krauss, Barker, Dawkins osv, disse er militante og fremtredende ateister. Noen i større grad enn andre.

 

Mange ateister tror virkelig ikke på Gud, men der er en hel haug av ateister som tror på Gud, men som står frem som vantro.

 

Mange ateister er ganske intelligente, det skal være sagt. Problemet med å være intelligent i dag er at du ikke kommer til å fungere så veldig godt i en kirke hvor det er hundrevis av normalt intelligente mennesker, disse hallelujah menneskene som bare ser glede og velvære i å gå i kirken. Ateister som er noenlunde oppegående vil ikke klare å fungere i en slik kirke, de er for intelligente og har for mange kritiske spørsmål.

 

Disse kritiske spørsmålene er for mye i et kirkeliv, det ville ødelagt enhver form for sosial krets, altfor mange kritiske spørsmål ødelegger sirkelen, så de kan fungere veldig dårlig i en kirke.

 

Disse spesielle menneskene tror på Gud, men de ønsker å starte sin egen cult med troende, en ny type sirkel med troende som er annerledes enn de vi ser i kirken i dag. Jeg liker å kalle de "sinte troende". De har behov for å ha kritisk tenkende og troende mennesker i sin sirkel, bare på den måten får de tilfredsstilt seg selv og får fred i sin tro.

 

Ikke la deg lure av aggressive, fremtredende ateister som snakker imot religion. De tror på Gud, men de har rett og slett bare behov for å imøtekomme religionen med et meget sterkt kritisk synspunkt, og dermed har de som sagt også behov for å skape en helt ny gruppe troende mennesker.

 

Og blant mange av disse typer ateister som er aggressive og trassig mot autoriteten i religionen, de har som regel et nedbrutt syn på autoritet, det stammer som regel fra et ødelagt farsbilde. Du kan gjerne være kritisk mot religion, men å alltid være sint-kritisk, det er en sterk indikator på dette syndromet.

 

Jeg vet om noen personer som passer i dette bildet, RWS passer veldig godt, han har en nedbrutt tilnærming til autoritet og det kan kun forklares ved to grunner, enten har han negativ erfaring med autoritet eller så har farsbildet hans blitt nedbrutt i barndomen. Det blir ett av to.

 

Det var det jeg ville si, disse typer ateister er ikke IMOT religion og er heller ikke vantro på tross av at det ser ut slik, de ønsker bare å skape sin egen kult med sinte troende, for da får de likesinnede som deler sine kritiske syn, de ønsker bare å tro med et helt annet kritisk syn, og kan da ikke fungere med normale folk i kirken.....

 

Nettopp derfor kritiserer disse ateistene generelle kristne, men samtidig vil de ikke helt gi fra seg ideen om troen på Gud, de beholder en liten rett i seg til å fortsette diskusjonen, fortsette en stille og rolig rekruttering av sinte troende.

 

Jeg har talt.

Tøv

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...