Gå til innhold

[Løst] Katt i sorg?


Anbefalte innlegg

Jeg har en katt på 7 år som har tilbrakt hele livet sammen med min eldre katt som døde brått igår. Katten min sov på et annet rom da min andre katt døde og så ingenting. Problemet er at helt siden han våknet etter at den andre katten døde så har han oppført seg rart. Han er veldig forsiktig når han går, har hode senket og vifter mye med halen. Han sover mye, vil ikke ut(ikke lenge i hvert fall), og holder seg mye på rommet mitt med meg. Han krever mer kos og oppmerksomhet enn vanlig, men heldigvis spiser han selv om han ikke tigger som han pleier.

 

Er det noen som har opplevd det samme med katten sin? Hvis ja, når gikk det over?

 

Edit: Glemte å nevne at han kviknet veldig til da han satt på fanget mitt og hørte noen i ytterdøren og da soveromsdøren min åpnet seg prøvde han å se forhåpningsfullt ut døren, men det var bare moren min.

Endret av Amura
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dyr sørger de også, ja. De har også ekstrem evne til å lese mennesker.

Da jeg var syk for mange år siden så satte vår da værende hund ved min side og rikket seg nesten ikke.

Og da jeg hadde en litt dum periode så satte hunden til bekjente av meg seg ved meg, og la hodet på beinet mitt, samt lå nede ved bena mine hele tiden.

 

De vet mer enn du aner, så aldri ta ett dyr som oppfører seg unormalt som "tilfeldig".

Lenke til kommentar

Kondolerer :(

 

 

Katten min døde i våres.

 

Har hatt katten til en familievenn mye på besøk og de har bodd sammen i lengre perioder.

Når den katten er på besøk nå går den rundt og leter etter vår gamle katt.

Selv når den var hjemme hos matmor virket det som om den ikke helt fikk roet seg og oppførte seg merkelig.

 

Katter forstår mer enn de fleste aner og ja, de kan bli deprimerte av slike ting akkurat som vi mennesker kan.

 

Bare pass på at katten spiser og gi den mye oppmerksomhet så pleier det å gå helt fint.

Endret av Thyristor
Lenke til kommentar

Skulle ikke forundret meg om katter blir lei seg!

 

Jeg passet min søsters katt i ett halvt år.. Da jeg tok imot den var min egen katt veldig ung og fikk seg helt sikkert ett forbildet! Da jeg leverte den tilbake så endret min katt helt rutiner. Var borte i dagesvis(hadde aldri vært det før og jeg føler den var ute å leitet) og dette fortsatte utrolig lenge. En dag var det min søsters tur å passe så jeg sendte den avgårde i 2 uker på besøk så den fikk bekreftet at hans bestevenn fortsatt var i livet!

 

Etter det så fikk den sine gamle rutiner tilbake igjen.. :-D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...