Gå til innhold

Kjøp av ny spill-PC i øvre mellomklasse


Anbefalte innlegg

Holder på å sette sammen en PC som blandt annet skal brukes til diverse gaming på 2 x 24" skjermer (1920x1080). Jeg har prøvd å balansere oppsettet i forhold til å unngå overprisede entusiastprodukter. Nå er det gått en del år siden jeg kjøpte maskinvare sist og trenger hjelp til kvalitetssikring, samt å finne det rette skjermkortet og SSDen.

 

Her er noen rammer:

- Må kunne takle nye og kommende spilltittler med god kvalitet

- Brukes til noe videoredigering

- Begrenset støynivå, ikke lydløst, men heller ikke en "støvsuger"

- Budsjettet er ganske løst, det viktigste er å få en PC som gir mye for pengene og som tilfredstiller krav til ytelse

 

Her er oppsettet:

 

- Hovedkort: ASUS P8H77-M PRO. Nytt brikkesett som virker å være anbefalt for mitt segment (øvre mellomklasse). Har valgt med integrert skjemkort for å kunne bruke dette i en fremtidig HTPC eller server etc.

 

- Prosessor: Intel Core i5 3570K Quad Prosessor. Er tilsynelatende en prosessor som passer gaming og som ikke koster for mye i forhold til hvilken ytelse man får igjen.

 

- Strømforsyning: Corsair HX 650W. Usikker på om denne er stor nok, men Corsairs HX-serie ser ut til å være populær her og har oppnådd OK testresultater. Synes dere at jeg bør velge en større?

 

- Minne: Kingston HyperX 16GB 1600MHz DDR3. Virker som et greit minne når jeg ikke skal overklokke.

 

- SSD: OCZ 240 GB SSD 2,5" Vertex 3. Har fått gode reviews, men jeg har aldri kjøpt SSD før, noen innspill her?

 

- Kabinett: Fractal Design Define R3 Black Pearl. Mye for pengene og virker å være svært godt støydempet.

 

- Skjermkort: Har fortsatt ikke funnet et skjermkort, men siden dette primært er en gaming-PC, hva bør jeg velge? Ser for meg et budsjett på rundt 2500 med dette kan fravikes dersom det "lønner seg"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
- Strømforsyning: Corsair HX 650W. Usikker på om denne er stor nok, men Corsairs HX-serie ser ut til å være populær her og har oppnådd OK testresultater. Synes dere at jeg bør velge en større?

Du må bestemme deg for noe før man kan besvare det andre.

 

Gå inn i "ny pc"-trådene og se hva folk har satt opp der + tipsene under, og i en ny løst tråd kan du jo bare kopiere.

Lenke til kommentar
- Strømforsyning: Corsair HX 650W. Usikker på om denne er stor nok, men Corsairs HX-serie ser ut til å være populær her og har oppnådd OK testresultater. Synes dere at jeg bør velge en større?

Du må bestemme deg for noe før man kan besvare det andre.

 

Gå inn i "ny pc"-trådene og se hva folk har satt opp der + tipsene under, og i en ny løst tråd kan du jo bare kopiere.

Skjermkortet vil sannsynligvis bli et Radeon HD 7870 eller Radeon 7950, vil en 650 watts strømforsyning være tilstrekkelig da, når maskinvaren ellers er som i første post?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...