Gå til innhold

Zero Day Java Exploit i Java Versjon 7!


Anbefalte innlegg

I de siste dagene har det vært en unpatched Zero Day Java Exploit aktiv på nettet. Den gjelder for Java Versjon 7:

http://www.computing...from-oracle-yet

 

Exploitet som sies å være inkludert i flere Exploit-Packs som Blackhole og andre kan gjøre at en utsatt datamaskin blir infisert med Backdoor Malware når den besøker en infisert webside.

 

Experter anbefaler alle brukere å deaktivere Java, da produsenten Oracle enda ikke har gitt ut en Patch for dette Exploitet. Det forventes ikke en patch før 16.Oktober.

Endret av TheGenius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har deaktivert Java, men ser jeg savner små cover og bilder f.eks på torrentsider når man har musepekeren over teksten.

 

Jeg har skrudd av alt da, men er det nødvendig å skru av både Javascript og selve Java Plugin for å være sikker? Har to forskjellige java typer jeg kan deaktivere i Opera ser jeg.

Endret av Revel
Lenke til kommentar

Jeg har fått med meg at det ikke finnes en fiks for dette ennå, men er det mulig å finne ut om pcen er infisert?

 

Dette exploitet er blitt integret i diverse såkalte Exploit-kits som sprer helt forskjellige form for Malware. Kjør Malwarebytes Anti Malware hvis du mistenker at PCen har en Malware infeksjon.

 

Java deaktiveres i de forskjellige Browser gjennom å gå til Adons.

Lenke til kommentar

Hmm, interessant på en måte. Så vidt jeg kan se mangler de Oracle å patche 13 hull som gjenstår. Merkelig at Oracle ikke har tatt tak i problemet tidligere. Man skulle tro at de hadde hatt nok tid til å patche

 

 

Mvh Faller

 

For meg virker det som at Java plutselig ble nedprioritert ganske kraftig når Oracle tok over. At alvorlige bug-fixer ikke blir gjort er ganske utrolig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...