Gå til innhold

Gaming/Studie PC. Socket 1155 ca 10000kr


Anbefalte innlegg

Yes, jeg driver å lukter på å kjøpe en ny pc for gaming og studier.

Spill det skal gå i er CIV5, SC2, TF2, BF3, MW3.

Andre programmer/roller: VMware, programmering

Skal ikke benyttes til video/bilde redigering.

 

Liste over deler:

https://prisguiden.no/liste/134305

 

Så spørsmålet er da, er det noe å utsette på delene i listen ovenfor?

Bortsett da fra, skal jeg gå for i7 eller i5?

Og eventuelt, andre anbefalinger på hovedkort? (Har jeg bruk for integrerteskjermkortet/utgangene and what not)

 

Grunnen til at valget så langt har falt på dette hovedkortet er at det har et PCI spor jeg skal bruke på mitt:

 

http://support.creative.com/Products/ProductDetails.aspx?catID=1&CatName=Sound+Blaster&subCatID=208&subCatName=X-Fi&prodID=16559&prodName=X-Fi+Platinum+Fatal1ty+Champion+Series

Om dette ikke er helt på jordet i denne tid.

 

Liker at hovedkortet har thunderbolt, ikke noe jeg har mye bruk for akkurat nå men kjekt og ha. Wifi er også meget nice!

 

Rammen har jeg fått anbefalt at burde være lowprofile pga kjøleren, noen som har erfaringer med dette hovedkortet og denne kjøleren?

 

Det skal ca åtte disker inn i maskinen, så regner med at strømforsyningen er stor nok. Ser nå at kortet ikke har noen IDE tilkobling så da blir det ikke noen dvd/brenner tilkoblet.

 

Det å overklokke maskinen har jeg ikke tenkt på enda. SSD disk har jeg fra før.

 

Tja det var vel alt, håper de smarte hoder her har noen innspill! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det holder med i5 3570k her, spessielt om du vil overklokke litt.

8 trådet er vel mest fordel til virtualisering og videoredigering, men skal du kun bruke linux og windows uten noe krevende altså f.eks kun til testing og prøving burde det holde bra. Men ellers ville nok en LGA 1366 (6 kjerner) oppsett bruktmarkedet eller sokkel 2011 være noe spessielt fordi sokkel 2011 man har mere muligheter med tanke på ram, men tviler litt på om du har så store behov først det blir lønnsomt må være å ha større database servere eller jobbe med mulitasking med flere operativsystemer.

 

Angående hovedkort er både Asus P8Z77-V Pro/Thunderbolt og Gigabyte GA-Z77X-UP4 TH, Socket-1155 gode det er ikke så veldig stort utvalg med thoundebolt hovedkort ennå.

 

Angående Corsair Vengeance DDR3-1600 XMS3 virker ikke ut som den er lowprofile så med noctua vil nok ene rambrikken gjøre det vanskelig å feste kjøleren og viften 14 CM må høyere opp som gjør at du måtte ha større kabinett.

 

Hovedkortet skulle ikke ha noe problemet med den kjøleren heller ikke PHANTEKS PH-TC14PE CPU-Cooler burde by på noe problem.

 

PCI lydkort er gamle, eneste fordelen må være lydinspilling eller avansert 7.1 lydbilde med gode høytallere, men da bør du ha nyere lydkort på PCI-E ofte er driverne problematiske om lydkortet er for XP/Vista har hørt en del negativt om creative sine drivere. Men du må gjerne prøve bare å for å sjekke hvordan det blir i ditt tilfelle.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Slår meg med på posten her jeg også siden jeg er på leting etter mye av det samme.

Har sett litt på hva som er foreslått i tråden her og noen andre tråder rundt om kring å kommet fram til dette.

 

Er ute etter en PC som primært skal brukes til gaming og programmering. [bedre beskrivelse]

 

Hadde vært fint om noen hadde kommet med noen invendinger til builden eventuelt tips og triks ?

 

(budsjettet ligger vel egentlig mellom 10 og 11k, men er villig til å strekke til 11.5k.

 

Takker på forhånd for all hjelp! :)

Endret av Loxar
Lenke til kommentar

Raskt tips: dustin har studentrabatt så husk å bruke studieeposten slik at du får rabatten. Er ofte ikke snakk om mange kronene, men det er uansett greit.

 

Og så får du gratis frakt på ordre over 2000 ,-

 

PSUen du har valgt er veldig god, men med oppsettet ditt kan du klare deg med halvparten av effekten, gitt at den fortsatt er av god kvalitet. Du kan se på seasonic og XFX sine for eksempel. Eller så har du Corsair AX650 eller HX650. Da har du fortsatt masse å gå på.

Endret av psii
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...