Gå til innhold

High-end komputer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OK, og takk for svar. Jeg har hørt litt om de plattformene og vet at EVGA Classified Super Record 2 støtter den. Vet du når EVGA Classified Super Record 3 kommer ut? Angående budsjett tenkte jeg fra 10 000 til aller nødigst en strekkning til 120 000, men da skal det være en veldig god grunn. Jeg er veldig usikker om jeg skal bruke så mye penger for en komputer, men jeg tar imot forslag om det.

 

Unnskyld..?

 

Det har seg sånn at om du kjøper en PC til 120k ( Som kanskje ikke går an, untatt server ) så vill den være vært 15k neste dag uansett.

 

Kjøp heller en PC til rundt 15k så har du en god PC i 2 år som du kan bruke litt å litt penger på og oppgradere hvert år.

 

Jeg skrev maks 120K, og skal bruke den til server til forskjellige ting som nevnt tidligere i tråden.

 

Mente du 12 000 eller 120 000?

Lenke til kommentar

Alt PC over 15.000 kr vil jeg si er templig overpriset, Se Mac Pro som eksempel.

 

Er godt mulig å gjøre noe kupp på gamle Xeon LGA 1366 nå eller 2011 sokkel senere brukt.

 

For det andre vil jeg spørre om man faktisk trenger så dyr pc?

 

Bare se på http://prisguide.tek.no/liste/134335 Man kunne godt valgt et overklokket GTX 670 skjermkort også Samsung 830 OEM SSD istedenfor kun det sparer man noen tusenlapper på.

Lenke til kommentar

Jeg kan godt sette opp ett eksempel med dual xeon 1366, i system slik jeg nenvte tidligere, altså i flere fysiske bokser, men før jeg gjør det vil jeg vite hvor seriøst dette egentlig er, og er du på jakt etter en maskin som bare er "ekstremt toppspekka" eller ett system (flere maskiner) som er spesialisert til sitt bruk? skal alt være i en fysisk boks (en pc) eller ser du fordelen med å bruker spesifiserte maskiner til forskjellige oppgaver? Har du eventuelt ett egnet (eget) rom hvor servere kan stå eller må alt stå på gutterommet/stua, slik at støy er en beregningsfaktor? Hvor mye jobbing blir det i PS, AE, 3D max, er det film/animasjon i høyoppløst format eller er det kun "tegninger/bilder" det er snakk om.... Dette med tanke på lagringsplass/system og hvor mye dette kan ekspanderes og sikkerhetskopi av dette området. ---- som du ser så er det ganske mye man skal tenke på om man skal ha ett system som funker.... --- skal du "bare" ha en PC som gjør hele jobben, med virtuell server mm. stående å gå på denne, så kan du bare bygge en av de som allerede er anbefalt over her, eller kjøpe en arbeidsstasjon fra en av de store produsentene...

Endret av StoltHD
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...